Έτσι θα μοιάζει το επόμενο ηλεκτρικό Škoda Octavia βάγκον
Έτσι θα μοιάζει το επόμενο ηλεκτρικό Škoda Octavia βάγκον
Η νέα γενιά Škoda Octavia θα είναι 100% ηλεκτρική. Ωστόσο, οι λάτρεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης δεν θα μείνουν παραπονεμένοι.
Δημήτρης Σαμπαζιώτης |
Ένα νέο πρωτότυπο αναμένεται να αποτελέσει προεπισκόπηση της επόμενης γενιάς του βάγκον Škoda Octavia και «θα δημιουργήσει πολλή φασαρία και αμφιλεγόμενες συζητήσεις» για τη μάρκα καθώς εισέρχεται σε μια νέα σχεδιαστική εποχή.
Ο διευθύνων σύμβουλος της φίρμας, Klaus Zellmer, δήλωσε ότι το νέο Škoda Octavia θα αποτελέσει ένα «παραπέρα βήμα» για την τσέχικη εταιρεία αναφορικά με τον σχεδιασμό της. Αλλά θα εξακολουθεί «να είναι σαφώς αναγνωρίσιμο ως Škoda».
Το επόμενο Škoda Octavia θα μπαίνει στην πρίζα. Αλλά θα συνεχίσει να πωλείται και το σημερινό, ώστε να υπάρχουν θερμικές επιλογές
Ο Zellmer δήλωσε ότι οι Τσέχοι αποφάσισαν να καθυστερήσουν το λανσάρισμα του ηλεκτρικού Octavia ώστε να χτιστεί πάνω στην καινούργια πλατφόρμα, επειδή η τρέχουσα MEB δεν είναι κατάλληλη για χαμηλότερα μοντέλα. Μπερλίνες και βάγκον, καθώς έχει σχεδιαστεί περισσότερο για υπερυψωμένα σουλούπια.
Έτσι, το δημοφιλές μοντέλο θα καρπωθεί και τα χαρακτηριστικά αυτοματοποιημένης οδήγησης επόμενης γενιάς που θα προσφέρονται από την πλατφόρμα SSP.
Η έκδοση παραγωγής δεν αναμένεται πριν από το τέλος της δεκαετίας. Ωστόσο, ο Zellmer άφησε να εννοηθεί ότι το ηλεκτρικό στέισον θα πωλείται παράλληλα με μια αναβαθμισμένη έκδοση του τρέχοντος μοντέλου. Το οποίο θα συνεχίσει να προσφέρεται με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ώστε να διασφαλιστεί ότι η μάρκα θα συνεχίσει να παρέχει μια πλήρη γκάμα επιλογών.
«Υπάρχει αρκετή ζήτηση στην αγορά για να έχουμε δύο μοντέλα παράλληλα. Όλα εξαρτώνται από την ψυχολογία των πελατών, ειδικά στην αγορά των εταιρικών πωλήσεων. Θα κρατήσουμε όλους τους δρόμους ανοιχτούς», είπε.
Ο Zellmer επιβεβαίωσε ότι η ανανέωση των μοντέλων Fabia, Scala και Kamiq, η οποία θα τα καταστήσει συμβατά με τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων Euro 7, θα τα διατηρήσει στην αγορά «μετά το 2030».
Αυτό ανατρέπει μια προηγούμενη απόφαση για σταδιακή κατάργησή τους και αντικατάστασή τους με το νέο ηλεκτρικό εισαγωγικό μοντέλο Epiq, που αναμένεται τον επόμενο χρόνο. Υπάρχει πλέον «ισοτιμία τιμών αλλά όχι ισοτιμία κόστους» για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης, δήλωσε ο Zellmer.
Ένα άλλο νέο ηλεκτρικό Škoda που αναμένεται του χρόνου είναι μια έκδοση παραγωγής του 7θέσιου πρωτότυπου Vision 7S, το οποίο θα είναι η νέα ναυαρχίδα της μάρκας. Ο Zellmer δήλωσε ότι η μάρκα δεν έχει αποφασίσει πώς θα ονομάζεται εμπορικά το νέο μοντέλο. Ενδοεταιρικά πάντως αποκαλείται «Space BEV», λόγω των μεγάλων εσωτερικών του χώρων.
-Τι δουλειά θες να κάνεις όταν μεγαλώσεις, τον ρωτούσαν όταν ήταν πιτσιρίκος. -Να γράφω σε περιοδικό για αυτοκίνητα, απαντούσε ευθαρσώς. Μπορεί να τα ξεκοκάλιζε από τη Γ' Δημοτικού, αλλά δεν ήξερε ακόμα τις έννοιες δημοσιογράφος, συντάκτης Ειδικού Τύπου, δοκιμαστής, αρθρογράφος. Το παιδικό όνειρο πραγματοποιήθηκε εκείνο τον μακρινό Γενάρη του 2000, τότε που τον εμπιστεύθηκαν στο εβδομαδιαίο ελληνικό Autocar. Βέβαια, τότε τον είχαν ξεγελάσει τρόπον τινά: είχε διαβάσει μια αγγελία για συντάκτες στο Drive, το αγαπημένο του περιοδικό. Αλλά όταν πέρασε τη συνέντευξη, του ανακοίνωσαν ότι τον προόριζαν για το (νεοσυσταθέν τότε, συγχωρεμένο τώρα) Autocar. Τώρα, σχεδόν 24 χρόνια αργότερα, η "αδικία" αποκαθίσταται.
Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media