
Porsche: Επική κωλοτούμπα για τα ηλεκτρικά της
Ακριβώς ένα χρόνο αφότου η Porsche δήλωσε ότι η προσομοίωση του κιβωτίου ταχυτήτων κάνει «χειρότερα» τα ηλεκτρικά, τώρα εξετάζει το ενδεχόμενο να την ενσωματώσει στα BEV της.

Ηλεκτρικό που θα προσφέρει εμπειρία οδήγησης που θυμίζει θερμικό μοντέλο; Κάποιοι το κάνουν με εξαιρετική επιτυχία, όπως η Hyundai. Και κάποιοι το θεωρούν απομεινάρι του παρελθόντος και το αποτάσσονται μετά βδελυγμίας, όπως η Tesla και η Porsche.
Μισό λεπτό, όχι η Porsche. Όχι πια, για την ακρίβεια. Τέτοια εποχή πέρυσι απορούσε με το Ioniq 5 N, διατυμπανίζοντας ότι «ο ηλεκτροκινητήρας υπερέχει του εσωτερικής καύσης» κι ότι «οι ψεύτικες αλλαγές ταχυτήτων κανούν χειρότερα τα ηλεκτρικά». Την ίδια στιγμή όμως ασχολήθηκε κρυφά με την εξέλιξη ενός ανάλογου συστήματος.
Και τώρα έχει ένα πρωτότυπο όπου οι τεχνικοί της «δεν μπορούν να καταλάβουν τη διαφορά»
«Οδηγήσαμε το Hyundai Ioniq 5 N, του ρίξαμε μια ματιά. Κάποιοι θεωρούν ότι είναι καλή ιδέα», δήλωσε πέρυσι ο οδηγός εξέλιξης της Porsche, Lars Kern. Σε συνέντευξή του στο αυστραλιανό μέσο ενημέρωσης Drive. Για να συνεχίσει: «Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν είναι αυτό που ψάχνουμε».
Τι άλλαξε τώρα; Πρόσφατα ένας συντάκτη του The Drive έκανε βόλτα με την πρωτότυπη ηλεκτρική Porsche Cayenne. Μαζί με τον υπεύθυνο επικύρωσης των πρωτοτύπων του προγράμματος, Sascha Niesen.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέα ηλεκτρική Porsche Cayenne: Σπάει τα ρεκόρ, το ένα πίσω από το άλλο
Κατά τη διάρκεια της σύντομης διαδρομής, ο Niesen αποκάλυψε ότι η Porsche όχι μόνο είναι ανοιχτή στην ιδέα της προσθήκης τεχνητών αλλαγών ταχυτήτων στα ηλεκτρικά της.
Αλλά έχει ήδη εξελίξει μια ολόκληρη γκάμα ψηφιακών ήχων κινητήρα και προσομοιώσεων κιβωτίου ταχυτήτων. Σε τόσο καλό επίπεδο, που ακόμη και οι μηχανικοί της δεν μπορούν να καταλάβουν τη διαφορά. Αν δηλαδή οδηγούν ηλεκτρικό ή θερμικό μοντέλο.
«Ηχογραφήσαμε ήχους τόσο από το ηχόχρωμα που γεμίζει την καμπίνα, όσο και από έξω. Τον ήχο που βγαίνει από την εξάτμιση», δήλωσε ο Niesen. Η Porsche πουλάει συναίσθημα και ανώτερη οδηγική εμπειρία. Και ποντάρει σε αυτά για να ανακάμψει το αρνητικό πρόσημο των πωλήσεών της.
Είναι σίγουρο λοιπόν; Ο Niesen παραδέχτηκε ότι η λεγόμενη λειτουργία «εικονικών ταχυτήτων» είναι «υπό εξέταση». Που σημαίνει ότι η Porsche δεν έχει πάρει ακόμη την οριστική της απόφαση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Έρχεται βενζινοκίνητη Porsche Macan; Ανάγκα και οι θεοί πείθονται!
Αλλά αν ισχύουν όσα αναφέρει, δεν έχει λόγο να την απαρνηθεί: «Οδήγησα ένα πρωτότυπο τον Μάρτιο. Ήθελα να το μισήσω επειδή είναι κάτι τεχνητό και ψεύτικο και όλα αυτά», θυμήθηκε ο Niesen.
«Φοβόμουν ότι οι άνθρωποι που το έφτιαξαν είναι απλώς λάτρεις του λογισμικού που δεν έχουν ιδέα πώς λειτουργεί ένα κιβώτιο ταχυτήτων. Αλλά κατάφεραν να το κάνουν να μοιάζει με ένα κανονικό κιβώτιο ταχυτήτων μετατροπέα ροπής. Δεν μπορούσα να καταλάβω τη διαφορά».
Αξίζει να σημειωθεί ότι και η Aston Martin κάνει παρόμοιες σκέψεις με τη Hyundai για τα μελλοντικά της ηλεκτρικά μοντέλα. Πάντα σε συνεργασία με τη Lucid.