Porsche: ανεπίτρεπτη η ηλεκτρική 718 Cayman στα 2.000 kg

Porsche: ανεπίτρεπτη η ηλεκτρική 718 Cayman στα 2.000 kg

Η Porsche προτιμά να περιορίσει την ηλεκτρική αυτονομία παρά να βαρύνει υπερβολικά τις αγαπημένες της 718 Cayman και Boxster.

Porsche 718 Cayman - Porsche Mission R

Αποφασισμένη να περιορίσει την αυτονομία για χάρη του χαμηλότερου βάρους δηλώνει η Porsche αναφορικά με τις νέες ηλεκτρικές 718 Cayman και Boxster.

Tα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφαλείας, αλλά κι η πρόσθετη τεχνολογία έχουν ξεχειλώσει το βάρος των σύγχρονων μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων των σπορ κατασκευών. Ο εξηλεκτρισμός είναι το τελειωτικό χτύπημα, με πολλά EV επιδόσεων να ξεπερνούν τα 2.000 kg. 

«Ένα σπορ ηλεκτρικό μοντέλο δε γίνεται να ζυγίζει δύο τόνους. Προτιμούμε να μειώσουμε την αυτονομία», δηλώνει η Porsche.

«Αλλά δεν θα δείτε ποτέ κανένα τέτοιο EV να φοράει σήματα της Porsche», δήλωσε ευθαρσώς σε συνέντευξη ο υπεύθυνος για τις 718 Cayman / Boxster και την 911, Frank Moser. 

Ο Moser υποστήριξε ότι όταν πρόκειται να επιλέξει μεταξύ μεγαλύτερης αυτονομίας και χαμηλότερου βάρους σε ένα σπορ EV, θα διαλέγει πάντα το χαμηλότερο βάρος. Παρά το γεγονός ότι τόσο οι 718 όσο κι η 911 προσθέτουν μάζα με την πάροδο των ετών, το χαμηλό βάρος παραμένει μέρος της παράδοσής τους κι αυτό πρέπει να διατηρηθεί και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το ηλεκτρικό GMC Hummer ξεπερνά τους 4,5 τόνους!

«Δεν θέλουμε να κερδίσουμε κανένα βραβείο ηλεκτρικής αυτονομίας», είπε ο Moser μιλώντας για την πρόκληση της κατασκευής των ηλεκτρικών 718. «Πρέπει να βρούμε τη σωστή αναλογία μεταξύ βάρους κι αυτονομίας».

Porsche 718 Cayman - Porsche Mission R

«Χρειαζόμαστε καλή αυτονομία, αλλά αυτό δεν είναι ένα μοντέλο που θα επιλέξεις για να ταξιδέψεις από το Μόναχο στο Αμβούργο», συνέχισε. «Πιο σημαντικό πράγμα για μένα είναι να συγκρατήσουμε χαμηλά το βάρος. Μιλάμε για δίπορτες σπορ κατασκευές», συνέχισε, προφανώς διαχωρίζοντας την γκάμα σε σχέση με 5θυρα μοντέλα όπως η Taycan. Η τελευταία ζυγίζει ενίοτε και πάνω από 2.300 kg.

Η σχέση μεταξύ αυτονομίας και βάρους πλήττεται από το μέγεθος της μπαταρίας, το οποίο προσφέρει μειωμένα οφέλη καθώς αυξάνεται η χωρητικότητά της. Μια μπαταρία 100 kWh δεν προσφέρει διπλάσια αυτονομία σε σχέση με μία των 50 kWh επειδή προσθέτει σημαντικό βάρος που καθιστά το αυτοκίνητο λιγότερο οικονομικό στην κατανάλωση.

Porsche 718 Cayman - Porsche Taycan

Σε ένα σπορ μοντέλο, το επιπλέον βάρος εχθρεύεται όλα τα οδικά χαρακτηριστικά, την επιτάχυνση, το φρενάρισμα, το κράτημα, ενώ επιδεινώνει τη φθορά φρένων κι ελαστικών. Η Porsche καταλαβαίνει τους νόμους της Φυσικής πολύ καλά, γι' αυτό ο Moser τονίζει ότι «δεν μπορούμε να φτιάξουμε ένα δίπορτο σπορ μοντέλο με βάρος δύο τόνων».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 911 GT3 RS λυσσάει στις 9.000 rpm στην Autobahn [video]

«Θα λάβουμε υπόψη μας τους κανονισμούς που σχετίζονται με την παθητική ασφάλεια, την προστασία των πεζών, τα πάντα. Αυτό κάνει τα αυτοκίνητα πιο βαριά. Είναι πραγματικά πολύ δύσκολο πλέον να σχεδιάσεις πραγματικά ελαφριά αυτοκίνητα. Τα δίθυρα σπορ μοντέλα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφριά».

Porsche 718 Cayman - Porsche 911 GT3 RS

Αυτό ισχύει όχι μόνο για την 718 Cayman και την αντίστοιχη Boxster, των οποίων ο ηλεκτρικός διάδοχος πλησιάζει γοργά, αλλά και για την 911, για αυτό και θα διατηρήσει κινητήρα εσωτερικής καύσης για αρκετά χρόνια ακόμη. Η επερχόμενη υβριδική της έκδοση αναμένεται να ξεπεράσει τα 700 PS στην έκδοση GT2 RS, αλλά μια 911 EV δεν είναι ακόμα στα σκαριά. 

«Η 911 είναι πολύ ιδιαίτερη, είναι το σύμβολό μας», κατέληξε ο Moser. «Πρέπει να παραμείνει ελαφριά κι ένα πραγματικά υπέροχο σπορ μοντέλο».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube