Porsche 911T 2.2 1969-1971: Εσωτερική δύναμη

Porsche 911T 2.2 1969-1971: Εσωτερική δύναμη

Έξι χρόνια ύστερα από το λανσάρισμά της, η γκάμα της 911 αναθεώρησε τα μοντέλα της γύρω από ένα καινούργιο μοτέρ 2,2 λίτρων. Πάρα από τη φειδωλή αύξηση της ισχύος, η 911 κέρδισε σε ελαστικότητα και σε αίσθηση στην οδήγηση.

Δίπλα στην 914, μεγάλη βεντέτα του Σαλονιού της Φρανκφούρτης για το 1969, η καινούργια 911 με κινητήρα 2,2 λίτρων πέρασε σχεδόν απαρατήρητη. Είναι αλήθεια ότι πέρα από ένα διακριτικό αισθητικό ρετουσάρισμα -νικελένιο σιρίτι χαμηλά στην καροσερί, ανασχεδιασμένες λαβές στις πόρτες…- έμοιαζε τόσο… δίδυμη με την προηγούμενη 911. Ωστόσο, διαφοροποιήσεις μη ανιχνεύσιμες με την πρώτη ματιά -πώς θα μπορούσαν, άλλωστε;- υπήρχαν πίσω από τις λαμαρίνες και ήταν πράγματι πιο καθοριστικές. 

Μόλις πιο υπάκουη
Παρά το μακρύτερο μεταξόνιο της προηγούμενης χρονιάς και τις πιο φαρδιές ζάντες, η υπερστροφική τάση στην 911 παρέμενε ένα χαρακτηριστικό της παραπάνω από ανησυχητικό. Ενδιαφερόμενοι να περιορίσουν τα κακά φαινόμενα που προέκυπταν από το πού ήταν κρεμασμένο το μοτέρ και για να εκπολιτίσουν περισσότερο την 911, οι τεχνικοί της Porsche τη μόσχευσαν με αντιστρεπτικές και ένα καινούργιο τιμόνι. Εξελίξεις βαρυσήμαντες, παρόλο που η οδήγηση στο βρεγμένο παρέμενε μια αναζωογονητική άσκηση για τους πιο ταλαντούχους του βολάν και τιμωρία για όλους του άλλους.

Porsche 911T 2.2 1969-1971
H γραμμή με την «τραβηγμένη» οροφή διά μέσου του πίσω κρύσταλλου και μέχρι τον προφυλακτήρα, επίκαιρη ακόμη στις 911, άφηνε λίγο χώρο για τον κινητήρα. Εξ ου και η προσφυγή σε έναν flat-six που επιβιώνει εδώ και 60 χρόνια. 


Αυτή η τελευταία εκδοχή της 911, με το καταληκτικό «T» για το «Touring» ήταν το μοντέλο εισαγωγής στην γκάμα, το πιο διαδεδομένο, αλλά που ήθελε να είναι και το λιγότερο απαιτητικό. Και αν το μοτέρ flat-six που ανέβηκε σε χωρητικότητα στα 2,2 λίτρα, κέρδισε σε ισχύ μόνο καμιά 15αριά άλογα, βελτιώθηκε σε ελαστικότητα. Κέρδος που εισέφερε ομοίως (φειδωλά είναι η αλήθεια) στο να γαληνέψει τον σκληρό χαρακτήρα του κουπέ του Zuffenhausen. 

Πιο φιλόξενη, πιο μοντέρνα
Παράλληλα, η αίσθηση της οδήγησης αναθεωρήθηκε επί τα βελτίω, όπως και η ασφάλεια που ενισχύθηκε με τέσσερα δισκόφρενα, ενώ η καμπίνα έγινε λιγότερο λιτή.

Porsche 911T 2.2 1969-1971
Τυπικό τιμόνι παλιών Porsche και μεγάλα ευανάγνωστα καντράν σε ένα λιτό περιβάλλον. Η καμπίνα όμως ήταν φτιαγμένη με σοβαρότητα και με σπάνια ποιότητα. 


Έτσι, ναι μεν το ταμπλό είχε και πάλι την αυστηρή ατμόσφαιρα που μας είχε συνηθίσει η 911, αλλά το εσωτερικό έμοιαζε περισσότερο φιλόξενο χάρη στις σαφώς πιο παχιές επενδύσεις… Και πιο μοντέρνο με όλα εκείνα τα χειριστήρια (φλας, καθαριστήρες, πιτσιλιστήρια…) βαλμένα από τη μια ή από την άλλη μεριά της κολόνας του τιμονιού. 

Εκείνο που δεν πρόσεξε όμως η 911Τ ήταν οι ρύποι. Χτυπημένη από τους νέους αντιρρυπαντικούς κανονισμούς στις ΗΠΑ, χώρα που απορροφούσε κοντά στο 50% της παραγωγής της Porsche, η γκάμα της 2.2 δεν έμεινα παρά δύο χρόνια στον κατάλογο της εταιρείας, δίνοντας στη συνέχεια στη σκυτάλη, το 1971, στα μοτέρ των 2,4 λίτρων.

Porsche 911T 2.2 1969-1971
Τοποθετημένος πίσω από το πίσω άξονα, ο 6κύλινδρος, αερόψυκτος μπόξερ απέπνεε ζωντάνια παρά τη μέτρια ισχύ του. 


Στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου μια κουπέ 911Τ 2.2 σε κατάσταση Concours στοιχίζει κάτι λιγότερο από 100 χιλιάρικα ενώ μια σε εξαιρετική κατάσταση €60.000. Φυσικά αυτό που λέμε καλό αυτοκίνητο θα μπορούσε να βρεθεί και με 40 χιλιάδες.

Η ίδια Porsche σε Targa είναι αισθητά φθηνότερη, με μια Concours να φτάνει τα 80 χιλιάρικα και μια σε άριστη κατάσταση τις 55.000 ευρώ. Και μια καλή που χρειάζεται κάμποση δουλίτσα για να βολτάρει σε εθνικά Concours d’Elegance, 38 χιλιάδες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche 356 A Speedster 1954-1955
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Έτσι φτιάχνονταν οι υπέροχες Porsche 356 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche 911 1963-1974 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche 914 1969-1976 [videos]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche 911 Turbo 1975-1989 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche 924 1975-1985 [videos]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche 944 Turbo 1985-1991 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche 928 S4/GT 1986-1991
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche 959 1986-1989 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche: Όλη η ιστορία της σε 27 λεπτά [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μαντέψτε ποιες είναι οι 5 πιο σπάνιες Porsche [video] 
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε Porsche 959 και 918 Spyder στην πίστα των Μεγάρων

Porsche 911T 2.2 1969-1971
Με μοτέρ 2,2 λίτρων πίσω, η 911Τ ξεπερνούσε τα 200 km/h, απαιτώντας πάντα σοβαρή επαγρύπνηση στις στροφές και στο βρεγμένο. 


Η 911Τ 2.2 με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος, επίπεδος
Χωρητικότητα 2.195 cc 
Ισχύς 125 PS/5.800 rpm
Ροπή 201 Nm/4.200 rpm
Επιτάχυνση 0-100 km/h 10,0”
Επιτάχυνση 0-1.000 m 30,3” @ 165 kmh
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Παραγωγή 15.082 αυτοκίνητα (1969-1971) 
Τιμή σήμερα Από 59.000 έως 97.000 (εξαιρετική κατάσταση έως Concours)

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube