Peugeot 204 Cabriolet 1966-1970
node/38445

Peugeot 204 Cabriolet 1966-1970: Με πλεονέκτημα τη γοητεία

Όμορφα σχεδιασμένο, κομψό αλλά χωρίς επιτήδευση, το καμπριολέ 204 σε προσκαλούσε για αποδράσεις κάτω από τον ήλιο. Πραγματικό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, ήταν παράλληλα εύκολο και στιβαρό στην καθημερινότητα όπως… ένα Peugeot.

Πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο για το Sochaux, το 204 που λαναρίστηκε το 1965 έσφυζε από καινοτομίες: Αλουμινένιος κινητήρας τοποθετημένος εμπρός και εγκάρσια, δισκόφρενα εμπρός, ανάρτηση με τέσσερις ανεξάρτητους τροχούς… 

Άνετο και ευχάριστο στην οδήγηση, το ραντεβού του με την επιτυχία δεν άργησε να έρθει. Και μέσα στο καταιγισμό νέων μοντέλων εκείνη την εποχή, το 204 εμπλούτισε την γκάμα του με μια έκδοση κουπέ και μια καμπριολέ, μόλις από την επόμενη χρονιά, το 1966. 

Peugeot 204 Cabriolet 1966-1970

Σπιτικός σχεδιασμός
Η εμφάνιση αντίστοιχων εκδόσεων ήταν μια εσωτερική πρακτική, μια παράδοση, που η φίρμα είχε εγκαινιάσει κιόλας από τη δεκαετία του ’30. Παράλληλα, διακήρυττε τη βούληση του Sochaux να παραμένει μια φίρμα ανεξάρτητη έναντι του Pininfarina.

Οργανώνοντας το δικό της κέντρο σχεδιασμού, παρείχε στο εαυτό της τα μέσα για να ελέγχει απόλυτα την παραγωγή και να περιορίζει τις δαπάνες.

 

Peugeot 204 Cabriolet 1966-1970
Κόμπακτ και φίνο, το πίσω μέρος έκρυβε από κάτω ένα πορτμπαγκάζ σπάνιας χωρητικότητας για καμπριολέ.


Με επίσημη παρουσίαση στο Σαλόνι του Παρισιού το 1966, το 204 Coupé και Cabriolet, παρόλο που υιοθετούσαν το μοτέρ, την «πρόσοψη» και την πλατφόρμα (κοντύτερη κατά 29 πόντους) της μπερλίνας, ήταν σαφώς διαφορετικά σε όψη, το καθένα κατά το είδος του.

Έτσι, αν το κουπέ υιοθετούσε μια σιλουέτα μάλλον ανδροπρεπή, το καμπριολέ εξέφραζε μια φινέτσα σαφώς θηλυκή που σχεδόν σε έκανε να ξεχνάς το κόμπακτ μέγεθος ενός αυτοκινήτου που έφτανε τα 3,73 m.

Peugeot 204 Cabriolet 1966-1970
Πέρα από τη γοητεία του, το καμπριολέ 204 πετύχαινε τίμιες επιδόσεις που υποστηρίζονταν από καλή οδική συμπεριφορά και αποτελεσματικό φρενάρισμα.


Με κοντό τον τρίτο όγκο και ενδυναμώνοντας το εξευγενισμένο προφίλ απλώς με ένα νικελένιο σιρίτι, έπαιζε το δίχως άλλο το χαρτί της σαγήνης, εκφράζοντας την ίδια στιγμή αξιοσημείωτη αυτοπεποίθηση.

Αυτή η διακριτική γοητεία ήταν, δυστυχώς, ζευγάρι με μια προφανή συστολή όσον αφορούσε τις επιδόσεις και τον καλλωπισμό του 204. Μόλις πιο φιλόξενο, χάρη στα καθίσματα πομπωδώς αναφερόμενα ως «μπάκετ», το εσωτερικό θύμιζε σχεδόν αυτό της μπερλίνας, με το λεβιέ του σασμάν στην κολόνα του τιμονιού.

Peugeot 204 Cabriolet 1966-1970
Νηφάλια σχεδιασμένο και καλά φινιρισμένο, το εσωτερικό αποδεικνυόταν και άνετο. Πίσω από το λεπτό τιμόνι, ένα γκρουπ με τρία καντράν που υιοθέτησε και η μπερλίνα το 1968.


Μόνο το ταμπλό ξεχώριζε, μέχρι το 1968, με το γκρουπ των οργάνων που φιλοξενούσε τρία στρογγυλά καντράν. Στη συνέχεια, τόσο το καμπριολέ όσο και το κουπέ, φόρεσαν τον πίνακα οργάνων με το μακρόστενο ταχύμετρο και ανασχεδιασμένο τιμόνι.

Peugeot 204 Cabriolet 1966-1970

Καλή εμπορική καριέρα
Με τη δελεαστική τιμή των 118.000 δρχ. στη Ελλάδα, περίπου 20% παραπάνω από τις 99.000 δρχ. που στοίχιζε η μπερλίνα, το καμπριολέ 204 είχε απαράμιλλη γοητεία σε αυτά τα χρήματα ειδικά όταν από την επόμενη χρονιά εφοδιάστηκε με ένα χαρντ-τοπ (έξτρα).

Η εμπορική καριέρα του απέφερε διεθνώς λίγο παραπάνω από 18.000 αυτοκίνητα. Αυτά μέχρι την άνοιξη του 1970, εποχή που το 204 Cabriolet βγήκε στη σύνταξη, πιεζόμενο για το καινούργιο 304…

Peugeot 204 Cabriolet 1966-1970
Το 4κύλινδρο μοτέρ των 1.130 cc ήταν υπόδειγμα ελαστικότητας και στιβαρότητας. Παρότι δεν τα πήγαινε ιδιαίτερα καλά με τη ζωντάνια, ήταν ιδανικό για μεγάλες, ήσυχες διαδρομές. 


Στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου, το 204 Cabriolet αντιπροσωπεύει ελάχιστη συλλεκτική αξία. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι η τιμή του είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Τα κομμάτια σε πολύ καλή κατάσταση ανεβαίνουν συχνά πάνω από τις €20 χιλιάδες, φτάνοντας ακόμη και στις 25. Αλλά ο ενδιαφερόμενος μπορεί να βρει αυτοκίνητο σε καλή κατάσταση ακόμα και με €15 χιλιάδες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot Coupé 203 1952-1954
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 403 1955-1967
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 404 1960-1975 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 204 Coupé 1967-1970
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 504 1968-1983 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 504 Coupé 1969-1983
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 104 1972-1988 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 604 1975-1985 [video]

Το 204 Cabriolet με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 1.130 cc 
Ισχύς 53 PS/5.800 rpm
Ροπή 82,9 Nm/3.000 rpm
Επιτάχυνση 0-100 km/h 17,6”
Επιτάχυνση 0-1.000 m 39” @ 123 km/h
Τελική ταχύτητα 142 km/h
Ρεζερβουάρ 42 lt
Βάρος 850 kg
Παραγωγή 18.000 αυτοκίνητα (1966-1970)
Τιμή σήμερα Από €15.000 έως €25.000 (καλή έως πολύ καλή κατάσταση)

node/39951

Έρχεται το Peugeot Le Mans Hypercar σε συνεργασία με την Total

Το αγωνιστικό υπεραυτοκίνητο της Peugeot θα κάνει ντεμπούτο στις πίστες το 2022.

Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Έρχεται το Peugeot Le Mans Hypercar σε συνεργασία με την Total

Η Peugeot σε συνεργασία με την Total, δημοσίευσαν τα πρώτα σκίτσα και τεχνικά χαρακτηριστικά για το Le Mans Hypercar Project, ένα αγωνιστικό υπεραυτοκίνητο που εξελίσσεται για συμετοχή σε αγώνες αντοχής και πιο συγκεκριμένα στη νεοσύστατη (και ομώνυμη) κατηγορία LMH.

Όπως δήλωσε ο Jean Philippe Imparato, CEO της Peugeot: «Το Le Mans είναι το ιερό δισκοπότηρο για τον κόσμο της αυτοκίνησης. Είναι ο αγώνας που καθορίζει το νικητή του. Για εμάς, συμβολίζει 3 νίκες αλλά και άπειρο ιδρώτα, δάκρυα και χαρά και ένα απίστευτο κλίμα ομαδικότητας με την Total, με την οποία γιορτάζουμε φέτος 25 χρόνια συνεργασίας.»

Σύμφωνα με την Peugeot, η κατηγορία πρωτοτύπων LMH επιλέχθηκε για την ελευθερία που δίνει σε επίπεδο αεροδυναμικής, επιτρέποντας την ενσωμάτωση της σχεδιαστική γλώσσας της Peugeot. 

Ο Matthias Hossann, υπεύθυνος σχεδιασμού της γαλλικής φήρμας δήλωσε: «Ο σχεδιασμός των αγωνιστικών οχημάτων δεν θα είναι απλά το αποτέλεσμα δοκιμών σε αεροδυναμική σήραγγα, κάτι που μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε ένα εξειδικευμένο και εμβληματικό προιόν, συνδυάζοντας μέγιστη απόδοση και εκφραστικότητα.»

«Τα σκίτσα που βλέπετε είναι τα προσχέδια που έχουν σκοπό να μας βοηθήσουν να εντοπίσουμε τα σημαντικότερα στοιχεία στα οποία θα επικεντρωθούμε. Η υπογραφή με τρεις "νυχιές" στα φώτα και η επιλογή χρωμάτων είναι σύμβολα που θα θέλαμε να ενσωματώσουμε στο υπεραυτοκίνητό μας.»

Peugeot Sport

Στην εξέλιξή συμμετέχει και το τμήμα Peugeot Sport που είναι υπεύθυνο για τα μοντέλα παραγωγής με το έμβλημα Peugeot Sport Engineered αρχής γενομένης από την αντίστοιχη έκδοση του 508.

Σύμφωνα με τον Olivier Jansonnie, τεχνικό διευθυντή του προγράμματος της Peugeot Sport στο WEC, το αγωνιστικό υπεραυτοκίνητο θα είναι είναι υβριδικό με συνδυαστική απόδοση 500 kW (680 PS) και τετρακίνηση - ένας ηλεκτροκινητήρας με 200 kW (272 PS) θα κινεί τον εμπρός άξονα. Το υβριδικό σύστημα καθιστά το Peugeot LMH βαρύτερο από ένα πρωτότυπο της κατηγορίας LMP1, ενώ οι διαστάσεις του θα είναι μεγαλύτερες με μήκος μεταξύ 4,65 m και 5 m και πλάτος μεταξύ 1,9 m και 2,0 m).

To Peugeot Le Mans Hypercar Project θα κάνει το αγωνιστικό του ντεμπούτο το 2022, αφού ολοκληρώσει ένα κύκλο από εξαντλητικές δοκιμές εξέλιξης. Όπως αναφέρει η γαλλική φίρμα, η βασική ιδέα όσον αφορά την αεροδυναμική και το υβριδικό σύστημα κίνησης, όπως και οι βάσεις για το σχεδιασμό έχουν τεθεί, όμως απαιτείται πολλή δουλειά ακόμη μέχρι το όχημα να είναι έτοιμο να βγει στις πίστες.

[Πηγή: Peugeot]

node/39946
Robert Kearns 1927-2005

DRIVE Legend: Robert Kearns 1927-2005

Σε όλη τη ζωή του, ο Kearns έκανε δόγµα του να µην οδηγεί αυτοκίνητα που εξοπλίζονταν την εφεύρεσή του: Υαλοκαθαριστήρες µε διακοπτόµενη λειτουργία. Ήταν ένας τρόπος διαµαρτυρίας για την αδικία που ένιωθε ότι είχε υποστεί από τις αυτοκινητοβιοµηχανία.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

DRIVE Legend: Robert Kearns 1927-2005

Flash of Genius: Πιθανόν να έχετε δει την ταινία του 2008, αν και δεν σηµείωσε επιτυχία στις ελληνικές αίθουσες. Η ιστορία ενός ανθρώπου που, όπως περιγράφουν τα παιδιά του, ήταν «πεισµατάρης, αποφασιστικός, ιδιαίτερος και ακλόνητος». 

Ένας άνθρωπος που δεν πτοήθηκε από το µέγεθος και την επιρροή της Ford και της Chrysler, σέρνοντάς τις στα δικαστήρια και κερδίζοντας δύο από τις πιο γνωστές υποθέσεις διπλωµάτων ευρεσιτεχνίας κατά εταιριών.

Πατέρας µιας εφεύρεσης
Ο Kearns γεννήθηκε το 1927 στο Gary της Indiana και µεγάλωσε στο προάστιο River Rouge του Detroit. Ύστερα από το γυµνάσιο κατατάχτηκε στον Στρατό των ΗΠΑ και κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσµίου Πολέµου ήταν µέλος του Γραφείου Στρατηγικών Υπηρεσιών, το οποίο αργότερα έγινε η CIA. Ύστερα από τον πόλεµο, απέκτησε πτυχίο µηχανικού από το Πανεπιστήµιο του Detroit και το Πανεπιστήµιο της Πολιτείας του Wayne, ενώ υπηρετούσε στους Έφεδρους Πεζοναύτες. Αργότερα εργάστηκε για την Burroughs Corp. επίσης στο Detroit.

Η ιδέα για τους καθαριστήρες µε διακοπτόµενη λειτουργία του καρφώθηκε στη δεκαετία του ’50, όταν ένας φελλός σαµπάνιας χτύπησε και τραυµάτισε το αριστερό µάτι του στον µήνα του µέλιτος. Ένα ατύχηµα που ταλαιπωρούσε τον Kearns όταν οδηγούσε το αυτοκίνητό του υπό ελαφρά βροχή λόγω της συνεχούς κίνησης των µάκτρων, επιδεινώνοντας την όρασή του. «Γιατί να µην εξελίξουµε υαλοκαθαριστήρες που θα “βλεφαρίζουν”, καθαρίζοντας διακοπτόµενα το παρµπρίζ;», σκέφτηκε.

Μέχρι το 1962, η εφεύρεση της διακοπτόµενης λειτουργίας του είχε γίνει πάθος και ο Kearns εργαζόταν µέχρι το ξηµέρωµα στο υπόγειο εργαστήριό του, στο σπίτι του στο Detroit. Και τελικά τοποθέτησε την εφεύρεσή του στο οικογενειακό κονβέρτιµπλ Ford Galaxie 500. To 1967, κατέθεσε την πατέντα και πήρε δίπλωµα ευρεσιτεχνίας, ενώ ενθαρρυνόταν τόσο από τη σύζυγό του Phyllis όσο και από έναν φίλο του, προµηθευτή της Ford, να προσπαθήσει να πουλήσει την ιδέα του στο Μπλε Οβάλ.

Καθώς λοιπόν ήταν καθηγητής στο Wayne State, ο Kearns είχε µια ευκαιρία να δείξει στους µηχανικούς της Ford πώς δουλεύουν αυτοί οι καθαριστήρες. «Τον κάλεσαν ως σύµβουλο», είχε πει η Phyllis κάποια στιγµή. «Ήταν πολύ ιδεαλιστής. Νόµιζε ότι θα ήταν σπουδαίο αν µπορούσε να προµηθεύσει µε καθαριστήρες τη Ford. Νόµιζε ότι ήταν η µεγάλη αµερικανική εταιρεία και τους εµπιστευόταν. Ήταν πολύ αφελής». Η Ford δήλωσε ότι ενδιαφέρεται. «Δείξε µας πώς λειτουργούν και θα τους αγοράσουµε. Αλλά δεν αγόρασαν την εφεύρεση», είχε εξιστορήσει ο γιος του Kearns, Dennis.

Ο ίδιος δήλωσε ότι ο πατέρας του δεν πληρώθηκε για το συµβουλευτικό έργο για τους υαλοκαθαριστήρες. «Έκανε κάποια συµβουλευτική εργασία για τη Ford και αργότερα πληρώθηκε γι’ αυτό, αλλά δεν είχε καµία σχέση µε τους υαλοκαθαριστήρες».

Το 1969, υαλοκαθαριστήρες με διακοπτόμενη λειτουργία εµφανίστηκαν για πρώτη φορά σε μοντέλο της Ford. «Θυµάµαι τις κραυγές και τις φωνές του όταν το ανακάλυψε», εξιστορούσε η Phyllis.

Robert Kearns 1927-2005
Ο πραγµατικός φόβος για τις Ford και Chrysler ήταν ότι ο Kearns δεν ήθελε χρήµατα, αλλά δικαιοσύνη...


Στα δικαστήρια
Το 1976, υαλοκαθαριστήρες που χρησιµοποιούσαν έναν µηχανισµό παρόµοιο µε του Kearns εµφανίστηκαν σε µια Mercedes-Benz. Αυτή η ανακάλυψη και άλλες πιέσεις τον οδήγησαν σε ψυχολογική κατάρρευση. «Τράβηξε τον υαλοκαθαριστήρα µιας Mercedes-Benz και τον έσπασε», είπε ο Dennis.

Ο Kearns εξαφανίστηκε για µέρες. Βρέθηκε σε ένα σταθµό λεωφορείων στο Tennessee, όπου η Phyllis, ο Dennis και ο άλλος γιος του, ο Pat, τον µάζεψαν. «Τα κόκκινα µαλλιά του είχαν ασπρίσει σε λίγες µέρες… Ποτέ δεν ξαναέγινε όπως παλιά». 

Ο Kearns κατέληξε σε ψυχιατρικό νοσοκοµείο του Maryland, για αρκετό καιρό πριν επιστρέψει σπίτι του. Το 1978, ανέθεσε την υπόθεση σε µια µικρή νοµική φίρµα των προαστείων του Detroit, τη Harness, Dickey & Pierce, για να τον εκπροσωπήσει στο δικαστήριο στη δίωξη κατά της Ford.

Ύστερα από 12 χρόνια νοµικής διαµάχης, τα δικαστήρια επιδίκασαν στον Kearns $5,16 εκατ. δολάρια, ψήγµα των 300 εκατοµµυρίων που ζητούσε µε την αγωγή του. Έτσι εφεσίβαλε την πρωτόδικη απόφαση, ανεβάζοντας την αποζημίωση το φθινόπωρο του 1990 στα $10,2 εκατ.

Επί σειρά ετών, ο Kearns κατέθετε αγωγές κατά 26 αυτοκινητοβιοµηχανιών, περιλαµβανοµένης της General Motors, Γερµανών και Ιαπώνων κατασκευαστών. Μέσα από αυτό τον ένδικο «πολυβολισµό», το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ του επιδίκασε ακόµα $20 εκατ. για την αγωγή κατά της Chrysler. «Τα µισά και παραπάνω από αυτά πήγαν προς πληρωµή των δικηγόρων και των νοµικών αµοιβών», δήλωσε ο Dennis Kearns. Οι αγωγές κατά της Ford και Chrysler ήταν οι µόνες που τελικά κέρδισε ο Robert Kearns.

Η εµµονή του Kearns µε την υπόθεση αυτή και οι ατέρµονες δικαστικές διαµάχες είχαν σηµαντική επίπτωση στην οικογενειακή και εργασιακή ζωή του. Η ανέχεια δεν τον εµπόδιζε να απορρίπτει σηµαντικές επαγγελµατικές προτάσεις, ενώ ήταν διαρκώς απών για τη σύζυγό του (µε την οποία χώρισε το 1981) και τα έξι παιδιά του. Παρόλα τα εκατοµµύρια που κέρδισε τελικά, η ζωή του ήταν απλή και µετρηµένη. 

Ο Kearns που πάλευε µε τη νόσο του Alzheimer, πέθανε από καρκίνο του εγκεφάλου το 2005 σε ηλικία 77 ετών. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του οδηγούσε ένα παλιό Ford pick-up του ’78 κι ένα ακόµα παλιότερο Chrysler New Yorker του ’65, που κανένα από τα δυο τους δεν είχε διακοπτόµενη λειτουργία καθαριστήρων...