Peugeot 204 Cabriolet 1966-1970
node/38445

Peugeot 204 Cabriolet 1966-1970: Με πλεονέκτημα τη γοητεία

Όμορφα σχεδιασμένο, κομψό αλλά χωρίς επιτήδευση, το καμπριολέ 204 σε προσκαλούσε για αποδράσεις κάτω από τον ήλιο. Πραγματικό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, ήταν παράλληλα εύκολο και στιβαρό στην καθημερινότητα όπως… ένα Peugeot.

Πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο για το Sochaux, το 204 που λαναρίστηκε το 1965 έσφυζε από καινοτομίες: Αλουμινένιος κινητήρας τοποθετημένος εμπρός και εγκάρσια, δισκόφρενα εμπρός, ανάρτηση με τέσσερις ανεξάρτητους τροχούς… 

Άνετο και ευχάριστο στην οδήγηση, το ραντεβού του με την επιτυχία δεν άργησε να έρθει. Και μέσα στο καταιγισμό νέων μοντέλων εκείνη την εποχή, το 204 εμπλούτισε την γκάμα του με μια έκδοση κουπέ και μια καμπριολέ, μόλις από την επόμενη χρονιά, το 1966. 

Peugeot 204 Cabriolet 1966-1970

Σπιτικός σχεδιασμός
Η εμφάνιση αντίστοιχων εκδόσεων ήταν μια εσωτερική πρακτική, μια παράδοση, που η φίρμα είχε εγκαινιάσει κιόλας από τη δεκαετία του ’30. Παράλληλα, διακήρυττε τη βούληση του Sochaux να παραμένει μια φίρμα ανεξάρτητη έναντι του Pininfarina.

Οργανώνοντας το δικό της κέντρο σχεδιασμού, παρείχε στο εαυτό της τα μέσα για να ελέγχει απόλυτα την παραγωγή και να περιορίζει τις δαπάνες.

 

Peugeot 204 Cabriolet 1966-1970
Κόμπακτ και φίνο, το πίσω μέρος έκρυβε από κάτω ένα πορτμπαγκάζ σπάνιας χωρητικότητας για καμπριολέ.


Με επίσημη παρουσίαση στο Σαλόνι του Παρισιού το 1966, το 204 Coupé και Cabriolet, παρόλο που υιοθετούσαν το μοτέρ, την «πρόσοψη» και την πλατφόρμα (κοντύτερη κατά 29 πόντους) της μπερλίνας, ήταν σαφώς διαφορετικά σε όψη, το καθένα κατά το είδος του.

Έτσι, αν το κουπέ υιοθετούσε μια σιλουέτα μάλλον ανδροπρεπή, το καμπριολέ εξέφραζε μια φινέτσα σαφώς θηλυκή που σχεδόν σε έκανε να ξεχνάς το κόμπακτ μέγεθος ενός αυτοκινήτου που έφτανε τα 3,73 m.

Peugeot 204 Cabriolet 1966-1970
Πέρα από τη γοητεία του, το καμπριολέ 204 πετύχαινε τίμιες επιδόσεις που υποστηρίζονταν από καλή οδική συμπεριφορά και αποτελεσματικό φρενάρισμα.


Με κοντό τον τρίτο όγκο και ενδυναμώνοντας το εξευγενισμένο προφίλ απλώς με ένα νικελένιο σιρίτι, έπαιζε το δίχως άλλο το χαρτί της σαγήνης, εκφράζοντας την ίδια στιγμή αξιοσημείωτη αυτοπεποίθηση.

Αυτή η διακριτική γοητεία ήταν, δυστυχώς, ζευγάρι με μια προφανή συστολή όσον αφορούσε τις επιδόσεις και τον καλλωπισμό του 204. Μόλις πιο φιλόξενο, χάρη στα καθίσματα πομπωδώς αναφερόμενα ως «μπάκετ», το εσωτερικό θύμιζε σχεδόν αυτό της μπερλίνας, με το λεβιέ του σασμάν στην κολόνα του τιμονιού.

Peugeot 204 Cabriolet 1966-1970
Νηφάλια σχεδιασμένο και καλά φινιρισμένο, το εσωτερικό αποδεικνυόταν και άνετο. Πίσω από το λεπτό τιμόνι, ένα γκρουπ με τρία καντράν που υιοθέτησε και η μπερλίνα το 1968.


Μόνο το ταμπλό ξεχώριζε, μέχρι το 1968, με το γκρουπ των οργάνων που φιλοξενούσε τρία στρογγυλά καντράν. Στη συνέχεια, τόσο το καμπριολέ όσο και το κουπέ, φόρεσαν τον πίνακα οργάνων με το μακρόστενο ταχύμετρο και ανασχεδιασμένο τιμόνι.

Peugeot 204 Cabriolet 1966-1970

Καλή εμπορική καριέρα
Με τη δελεαστική τιμή των 118.000 δρχ. στη Ελλάδα, περίπου 20% παραπάνω από τις 99.000 δρχ. που στοίχιζε η μπερλίνα, το καμπριολέ 204 είχε απαράμιλλη γοητεία σε αυτά τα χρήματα ειδικά όταν από την επόμενη χρονιά εφοδιάστηκε με ένα χαρντ-τοπ (έξτρα).

Η εμπορική καριέρα του απέφερε διεθνώς λίγο παραπάνω από 18.000 αυτοκίνητα. Αυτά μέχρι την άνοιξη του 1970, εποχή που το 204 Cabriolet βγήκε στη σύνταξη, πιεζόμενο για το καινούργιο 304…

Peugeot 204 Cabriolet 1966-1970
Το 4κύλινδρο μοτέρ των 1.130 cc ήταν υπόδειγμα ελαστικότητας και στιβαρότητας. Παρότι δεν τα πήγαινε ιδιαίτερα καλά με τη ζωντάνια, ήταν ιδανικό για μεγάλες, ήσυχες διαδρομές. 


Στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου, το 204 Cabriolet αντιπροσωπεύει ελάχιστη συλλεκτική αξία. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι η τιμή του είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Τα κομμάτια σε πολύ καλή κατάσταση ανεβαίνουν συχνά πάνω από τις €20 χιλιάδες, φτάνοντας ακόμη και στις 25. Αλλά ο ενδιαφερόμενος μπορεί να βρει αυτοκίνητο σε καλή κατάσταση ακόμα και με €15 χιλιάδες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot Coupé 203 1952-1954
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 403 1955-1967
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 404 1960-1975 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 204 Coupé 1967-1970
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 504 1968-1983 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 504 Coupé 1969-1983
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 104 1972-1988 [video]
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Peugeot 604 1975-1985 [video]

Το 204 Cabriolet με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 1.130 cc 
Ισχύς 53 PS/5.800 rpm
Ροπή 82,9 Nm/3.000 rpm
Επιτάχυνση 0-100 km/h 17,6”
Επιτάχυνση 0-1.000 m 39” @ 123 km/h
Τελική ταχύτητα 142 km/h
Ρεζερβουάρ 42 lt
Βάρος 850 kg
Παραγωγή 18.000 αυτοκίνητα (1966-1970)
Τιμή σήμερα Από €15.000 έως €25.000 (καλή έως πολύ καλή κατάσταση)

node/39416

Ξανά στην παραγωγή ανταλλακτικά για το Toyota 2000GT

Μέσω του προγράμματος GR Heritage Parts Project, η Toyota θα προσφέρει γνήσια εξαρτήματα για το 2000GT.

Δευτέρα, 06 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Ξανά στην παραγωγή ανταλλακτικά για το Toyota 2000GT

Μετά από τα ανταλλακτικά για τις γενιές A70 και Α80 της Supra, η Toyota Gazoo Racing ανακοίνωσε πως θα ξεκινήσει την παραγωγή εξαρτημάτων και για το 2000GT ως κομμάτι του GR Heritage Parts Project, με σκοπό να τα διαθέσει στην Ιαπωνία αλλά και σε άλλες αγορές, αποκλειστικά για τους ιδιοκτήτες του σπάνιου μοντέλου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Toyota: Παραγωγή ανταλλακτικών για τις Supra A70 και A80

Η διάθεση γνήσιων ανταλλακτικών που δεν ήταν πλέον διαθέσιμα στην αγορά, θα δώσει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να συνεχίσουν να οδηγούν τα μοντέλα τους χωρίς να ανησυχούν για το επόμενο σέρβις. Περισσότερες πληροφορίες για τα εξαρτήματα θα ανακοινωθούν από την 1η Αυγούστου 2020 στην ιστοσελίδα της Toyota Gazoo Racing. Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου θα είναι διαθέσιμα μέσω του δικτύου αντιπροσώπων της Toyota όπως και τα ανταλλακτικά των υπόλοιπων μοντέλων - με τι διαφορά ότι θα προσφέρονται σε περιορισμένο αριθμό ανά ιδιοκτήτη για αποφυγή φαινομένων αισχροκέρδειας.

2000GT parts

To Toyota 2000GT που παρήχθη σε περιορισμένο αριθμό 337 μονάδων μεταξύ 1967 και 1970, θεωρείται ένα από τα πιο ποθητά και πιο όμορφα αυτοκίνητα που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν στην Ιαπωνία. Το πισωκίνητο σπόρτσκαρ φορούσε εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 2,0 λίτρων που απέδιδε 150 PS και 175 Nm χαρίζοντάς του τελική ταχύτητα 220 km/h. Επίσης, είχε ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς και ζάντες από μαγνήσιο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Toyota 2000GT 1967-1970

Η αξία του στο χρηματιστήριο των κλασικών αυτοκινήτων έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια, με τους συλλέκτες να καταβάλλουν επταψήφια ποσά για την απόκτησή του, καθιστώντας το το ακριβότερο ιαπωνικό μοντέλο στην ιστορία.

node/39404

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Εξωτερικά μοιάζει με την πρώτη AC Cobra του 1962 όμως κάτω από το αμάξωμα κρύβεται ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Η βρετανική φίρμα AC, γνωστή για την Cobra που έκανε την εμφάνισή της το 1962, παρουσίασε μια νέα έκδοση του κλασικού πισωκίνητου ρόουντστερ με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Η πρώτη Cobra μηδενικών ρύπων θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό 58 μονάδων με αφορμή τα 58 χρόνια που έχουν περάσει από την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου.

Το αμάξωμα από σύνθετα υλικά θα βασίζεται σε πλαίσιο τύπου σκάλας στο οποίο έχουν γίνει οι απαραίτητες προσαρμογές για να δεχθεί την μπαταρία 54 kWh που χαρίζει 241 km αυτονομίας. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 230 kW (313 PS) και 500 Nm επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7". Επιπλέον, έχουν αναβαθμιστεί τα φρένα, το τιμόνι και η ανάρτηση, για καλύτερο κράτημα δεδομένου του αυξημένου βάρους της κατασκευής που παρά τις εκτενέστατες μετατροπές έχει κρατηθεί κάτω από τα 1.250 kg.

Η ηλεκτρική AC Cobra θα είναι διαθέσιμη σε 4 εξωτερικές αποχρώσεις - μπλε, μαύρο, λευκό και πράσινο, με τιμή που θα ξεκινά από τις £138.000 (€153.205).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Shelby AC Cobra 1963-1966

Εκτός από το εξηλεκτρισμένο μοντέλο, παρουσια΄στηκε και η βενζινοκίνητη AC Cobra 140 Charter Edition. Αυτή φορά τετρακύλινδρο μοτέρ 2,3 λίτρων με 350 PS και 440 Nm που προέρχεται από την Ford Mustang. Χάρη στο χαμηλό βάρος 1.100 kg, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε περίπου 6". Η βενζινοκίνητη έκδοση είναι πιο οικονομική από την ηλεκτρική, με τιμή που ξεκινά από τις £85.000 (€94.365).

[Πηγή: AC Cars]