Peugeot Coupé 203 1952-1954

Με την πολύ προσωπική γραμμή και τον ιδιότυπο χαρακτήρα του, το κουπέ αυτό αναζητούσε μάταια πελατεία. Εξ ου και η σπανιότητά του ανάμεσα στα άλλα Peugeot 203.

Με επαίνους για τη ζωντάνια του μοτέρ, τη στιβαρότητα και την ποιότητά του, το 203 οδηγούσε τη φίρμα του Sochaux στο δρόμο της επιτυχίας. Ύστερα από την επίλυση των προβλημάτων παραγωγής σε μια Γαλλία που βρισκόταν ακόμα σε παράλυση με λογιών λογιών ελλείψεις, η Peugeot εμπλούτιζε τον κατάλογό της.

Η γαλλική εταιρεία, έμπλεη φιλοδοξίας, αφού κλιμάκωσε την εμπορική προσφορά της με επαγγελματικά μοντέλα και μπερλίνες, θέλησε να λανσάρει και μοντέλα υψηλής κλάσης. Έτσι το 1952, ένα καμπριολέ 203 ήρθε να προστεθεί στην γκάμα του μοντέλου. Αλλά η πραγματική έκπληξη ήρθε στο Σαλόνι του Παρισιού της ίδια χρονιάς, με την Peugeot να παρουσιάζει ένα κουπέ σε στενή σχέση με το καμπριολέ, στην ενισχυμένη πλατφόρμα του οποίου και πατούσε. 

Ντεμοντέ πριν από την ώρα του
Και όταν μιλάμε για στενή σύνδεση το λέμε στην κυριολεξία. Αυτό το κουπέ δεν ήταν τίποτε άλλο από το Cabriolet 203 με μια λαμαρινένια οροφή. Τονίζοντας τη χυτή, μακριά όψη του πορτμπαγκάζ, ο βολβοειδής κλωβός, πολύ κοντός, έμοιαζε με κομμάτι που μπήκε εκ των υστέρων, διαταράσσοντας την ισορροπία της σιλουέτας.

Σφόδρα εμπνευσμένοι από τα αμερικανικά μοντέλα, οι στιλίστες της Peugeot αναπαρήγαγαν τις φόρμες του «business coupé», πολύ της μόδας στην αυγή της δεκαετίας του ’40. Μια γοητεία νόστιμη για κάποιους, αλλά και μια σιλουέτα ξεπερασμένη και κρινόμενη ως επιτηδευμένη για τους περισσότερους. Αυτή η συντριπτική πλειονότητα εσκεμμένα θα αγνοούσε το μοντέλο.

Peugeot Coupé 203 1952-1954
Tο αυτοκίνητο δεν είχε καμία σπορ φιλοδοξία, αλλά η σύγχρονη αίσθηση οδήγησης και η στιβαρότητα το έκαναν ικανό να γράφει αγόγγυστα χιλιάδες χιλιόμετρα.


Πέρα από τη συζητήσιμη αισθητική του, το πολύ ιδιαίτερο Coupé 203 ήταν σχεδόν πειστικό. Με ποιότητα και υλικά κατασκευής από τα καλά της εποχής, συντίθετο μια πολύ καλή παρουσίαση αν και χωρίς φαντασία, με φτωχή χρωματική παλέτα (μαύρο, γκρι, μπλε και μπορντό) ενώ ακουμπούσε ταυτόχρονα στην κατηγορία υψηλής κλάσης.
 

Peugeot Coupé 203 1952-1954
Πέρα από μια προσπάθεια σπορ αύρας με τα καλύμματα των καθισμάτων, το ταμπλό παρέμενε το ίδιο με αυτό της μπερλίνας με το θρυλικό κοντέρ σε σχήμα ημισελήνου.


Από την άλλη, η αισθητική του σε συνδυασμό με το φρόνιμο χαρακτήρα γοήτευε αποκλειστικά μια ελιτιστική πελατεία, ολίγον έως πολύ σνομπ, αφήνοντας αδιάφορους όσους έψαχναν για ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλής κλάσης.

Peugeot Coupé 203 1952-1954
Ο πολύ κοντός κλωβός έδινε μια όψη σχεδόν δυσανάλογη στο πίσω μέρος, που απλώς τονιζόταν από τα νικελένια σιρίτια. 


Μοτέρ χωρίς σπορ μπρίο
Κάτω από το καπό, έβρισκες το σχεδόν τετράγωνο (75 x 73 mm) 4κύλινδρο μοτέρ που γνώριζες από την μπερλίνα του 203, με βαλβίδες επικεφαλής και ένα καρμπιρατέρ Solex 32 PBIC. Ένας κινητήρας που θα σήκωνε άνετα καμιά 15αριά άλογα παραπάνω, ενισχύοντας έτσι το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Παραμένοντας όμως στα 45 άλογα που είχαν να κινήσουν 930 kg, οι επιδόσεις του Coupé 203 ήταν μόλις καλύτερες από αυτές της μπερλίνας, πετυχαίνοντας στο δρόμο με το ζόρι αξιοπρεπείς μουαγέν. 
 

Peugeot Coupé 203 1952-1954
O 4κύλινδρος κινητήρας των 1.290 cc απέδιδε 45 άλογα στις 4.500 rpm και 8,8 kgm στις 2.500 rpm και συνδυαζόταν με 4άρι σασμάν με την 4η να είναι overdrive.


Χωρίς να έχει λοιπόν σαφή προσανατολισμό, το Coupé 203 δεν πουλιόταν εύκολα. Έτσι, η Peugeot διέκοψε την παραγωγή του την άνοιξη του 1954, κατασκευάζοντας συνολικά λιγότερα από χίλια κομμάτια. Νούμερο που το καθιστά σπάνιο και περιζήτητο μεταξύ των συλλεκτών, ανεβάζοντας την τιμή για ένα κομμάτι Concours ακόμα και πάνω από τις 60.000 ευρώ. 

Peugeot Coupé 203 1952-1954

Το Coupé 203 με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 1.290 cc 
Ισχύς 45 PS
Τελική ταχύτητα 120 km/h 
Παραγωγή 953 αυτοκίνητα (1952-1954)
Τιμή σήμερα €60.000 (Concours)