Peugeot 204 Coupé 1967-1970

Πρώτη δημιουργία του γραφείου σχεδίασης της Peugeot, το 204 Coupé, μοντέρνο αλλά και προσιτό, διέγραψε μια σύντομη αλλά αξιοπρόσεκτη εμπορική καριέρα.

Φρένα με δίσκους εμπρός, ολοκαίνουργιο αλουμινένιο μοτέρ, εμπρός κίνηση, ανάρτηση με τέσσερις ανεξάρτητους τροχούς. Αυτά ήταν τα βασικά συστατικά του 204 που λανσαρίστηκε το 1965. Ήταν η πιο μοντέρνα από τις μικρές γαλλικές μπερλίνες της εποχής και μια από τις πιο γοητευτικές με τη σιλουέτα της να συνδυάζει την κομψότητα με τους χώρους. 

Σε πείσμα της τιμής που ήταν μάλλον υψηλή, η εμπορική επιτυχία ήταν καλή. Η Peugeot, πιστή στην παράδοση που εγκαινίασε στη δεκαετία του ’30, εμπλούτισε την προσφορά της γκάμας με μοντέλα κουπέ και καμπριολέ. 

Με ντεμπούτο στο Mondial de l’Automobile στο Παρίσι το 1966, ταυτόχρονα με το καμπριολέ, το κουπέ ξεκίνησε την εμπορική καριέρα του στην αυγή της επόμενης χρονιάς. Με δανεικό το σύνολο των μηχανικών μερών της μπερλίνας, αλλά με βάση ένα κοντύτερο πλαίσιο κατά 27 πόντους, ξεχώριζε από το καμπριολέ με τις κόμπακτ και τραβηγμένες γραμμές του. Αλλά και πρόδιδε την καταγωγή του από τα στενά λάστιχα (135/14) που κολυμπούσαν μέσα στους φαρδείς θόλους.

Peugeot 204 Coupé 1967-1970

Σπιτικό φαγητό
Η οροφή χαμήλωσε κατά δέκα πόντους και ολοκληρωνόταν προς τα πίσω με τη χυτή πίσω πόρτα που ενσωμάτωνε το κρύσταλλο. Όμορφα σχεδιασμένο από το κέντρο σχεδιασμού του Sochaux -πάνω στο αρχικό σχέδιο του Battista Pininafrina-, του οποίου προΐστατο ο Paul Bouvot, η μαζεμένη ουρά του 204 Coupé  ήταν επίσης η απόδειξη της πρακτικής πλευράς που αξίωνε ο Γάλλος κατασκευαστής. Επιπλέον έκρυβε από κάτω της σπάνια χωρητικότητα για κουπέ (300 lt), χάρη στο συνδυασμό της τρίτης πόρτας και του αναδιπλούμενου πίσω καθίσματος. 

Πέρα όμως από την επιτυχημένη λύση στην άσκηση της πολυχρηστικότητας, το 204 Coupé  είχε να επιδείξει ευκολία στην καθημερινότητα, χωρίς ο ιδιοκτήτης του να ταλαιπωρείται από τα συνήθη καπρίτσια των μοντέλων αυτής της κατηγορίας. Αντίθετα, για να αποφευχθούν όλα τα θέματα της αξιοπιστίας, αλλά και για λόγους οικονομίας, απομακρύνθηκε εθελοντικά από κάθε σπορ προσανατολισμό. Έτσι το μικρό μπλοκ των 1.100 κυβικών κλήθηκε απλώς να αντέξει με ελαφρά αύξηση στην ιπποδύναμη, κάτι που το έκανε χωρίς επιπτώσεις. Ως εκ τούτου, χωρίς σπορ φιλοδοξίες και μόλις πιο γρήγορο από την μπερλίνα, το 204 Coupé  ήταν πιο ακριβές και ζωντανό στο δρόμο χάρη στο πιο κοντό μεταξόνιο.

Peugeot 204 Coupé 1967-1970

Οικονομική προσέγγιση ακολουθήθηκε και στο εσωτερικό του 204 Coupé, μεταφερόμενο σχεδόν αυτούσιο από την μπερλίνα. Οι διαφορές τους ήταν τα πιο παχιά καθίσματα, ένα ταμπλό με πιο έντονο παρουσιαστικό με τρία καντράν, αλλά και με το λεβιέ του σασμάν να παραμένει στη δεξιά πλευρά της κολόνας του τιμονιού.

Peugeot 204 Coupé 1967-1970

Με τιμή στη Γαλλία 20% παραπάνω από την αντίστοιχη μπερλίνα -99.000 δραχμές την πουλούσε τότε η Ιμπορτέξ- και με το πολύ καλό ιστορικό αξιοπιστίας και ευχρηστίας της τελευταίας, αυτό το μικρό κουπέ χωρίς αξιώσεις ταίριαξε μια χαρά στην ατμόσφαιρα της εποχής. Και τελικά βίωσε την εμπορική καριέρα του ήρεμα, πριν δώσει τη θέση του το φθινόπωρο του 1970 στο κουπέ 304. Ένα αυτοκίνητο που βασίστηκε σε παρόμοιο χαρακτήρα.

Το 204 Coupé  με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 1.130 cc
Ισχύς 53 PS/5.800 rpm
Ροπή 8,4 kgm/3.000 rpm
0-100 km/h 17” 6
Τελική ταχύτητα 142 km/h
Βάρος 875 kg
Παραγωγή 42.756 αυτοκίνητα (1967-1970)
Τιμή σήμερα €4.000 σε πολύ καλή κατάσταση