node/6237

Peugeot 403 1955-1967

Εκατομμυριούχος: To 403, διά χειρός Pininfarina, έμεινε στο προσκήνιο 12 χρόνια και ξεπέρασε σε παραγωγής το ένα εκατομμύριο κομμάτια.

Το 1955, τα παρεπόμενα του πολέμου είχαν σχεδόν εξαφανιστεί από το προσκήνιο και οι Γάλλοι ξανάβρισκαν σιγά σιγά το ρυθμό της ειρηνικής ζωής.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, το αυτοκίνητο εξελισσόταν σε ένα από τα σύμβολα της Γαλλίας. Τα καινούργια μοντέλα που έβγαζε η εθνική βιομηχανία ήταν καλοσχεδιασμένα και άνετα.

Ενθαρρυμένη από την επιτυχία του 203, η Peugeot προχώρησε στο λανσάρισμα του 403, την άνοιξη του ’55 σε συνεργασία με τον Pininfarina. Αυτή ήταν και η αρχή της μακράς συνεργασίας της Peugeot με τον Ιταλό καροσερίστα.

Το 403 επρόκειτο για μια μοντέρνα μπερλίνα, αν και φαινομενικά κομμάτι «ακατέργαστη» αισθητικά. Αγνοώντας την τρέχουσα αισθητική των Simca Aronde και Peugeot 203, υιοθέτησε τη μόδα που ήθελε τα νέα αυτοκίνητα με τετράγωνο αμάξωμα και κάθετη μάσκα.

Στο μηχανολογικό τομέα, τα πράγματα ήταν πιο παραδοσιακά, με ένα ρωμαλέο 4κύλινδρο μοτέρ και κίνηση στον πίσω άξονα. Παρά το φαινόμενο «Citroën DS», το 403 έγινε γρήγορα αποδεχτό από την αγορά.

Από τη μια καθησύχαζε τον υποψήφιο αγοραστή με τη ρωμαλέα κοψιά του και από την άλλη οι πολλές εκδόσεις ικανοποιούσαν μια ευρεία γκάμα καταναλωτών.

Έτσι η επιτυχία του 403 διήρκεσε 12 χρόνια, μέσα στα οποία το είδαμε σε έκδοση Cabriolet και Familiale (SW). Διάρκεια που το έχρισε και ως το πρώτο Peugeot που κατασκευάστηκε σε περισσότερα από ένα εκατομμύριο κομμάτια. Στο χρηματιστήριο του κλασικού αυτοκινήτου, ένα Peugeot 403 σεντάν του 1955, σε κατάσταση «Concours» στοιχίζει €19.000, ενώ ένα καμπριολέ του 1957 στοιχίζει €39 χιλιάρικα.

Το 403 με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός 1.468 cc
Ισχύς 58-65 PS
Τελική ταχύτητα 135 km/h
Παραγωγή 1.119.500 αυτοκίνητα
Τιμή σήμερα €19.000