Όταν η Porsche πουλούσε όνειρο στους λάτρεις των βαν
Μια ξεχασμένη ιστορία όπου η Porsche άφησε για λίγο την ταχύτητα και το πρεστίζ για να φορέσει… ψυχή vanlife. Από το Dakar των ’80s μέχρι ένα μελλοντικό ηλεκτρικό πρωτότυπο, η Porsche δοκίμασε να μπει -έστω και δειλά- στον κόσμο των βαν.
Δύσκολο να φανταστείς μια μάρκα πιο μακρινή από τον κόσμο των επαγγελματικών και της ζωής με τα βαν. Κι όμως, δεν ήταν πάντα έτσι. Η Porsche έκανε μερικές απρόσμενες εισόδους σε αυτό το αλλόκοτο σύμπαν.
Κανονικά, τέτοια πράγματα δεν ταιριάζουν στην Porsche. Ένα βαν; Ένα επαγγελματικό; Αμαρτία! Αλλά κάποιες φορές, η ανάγκη υπερισχύει του δόγματος -ειδικά στα ‘80s, τότε που η Porsche κυριαρχούσε στο Dakar. Και για να φτάσουν οι 911 και αργότερα οι 959 στον τερματισμό, χρειάζονταν οχήματα υποστήριξης.
Ένας εύπορος vanlifer θα μπορούσε να κυκλοφορεί με Porsche Westfalia, με ανακλινόμενη οροφή, κουζινάκι και ντους. Κατευθείαν για πρωταγωνιστής στο κάμπινγκ!
Αρχικά απευθύνθηκαν στον γείτονα της Στουτγάρδης, τη Mercedes-Benz, που διέθετε γρήγορα βαν. Αλλά αυτό... δεν έδειχνε ωραίο δίπλα στις Porsche. Έτσι, το αγωνιστικό τμήμα της Zuffenhausen ζήτησε από τους μηχανικούς να εξετάσουν ένα Volkswagen Combi. Εξάλλου, οι δύο εταιρείες έχουν κοινή ιστορία -σχεδόν σαν αδέλφια με τον ίδιο πατέρα.
Το Combi T3 εκείνης της εποχής είχε μια αρχιτεκτονική γνώριμη στην Porsche: Kινητήρας μπόξερ πίσω και κίνηση πίσω. Επιπλέον, υπήρχε και έκδοση Syncro, με τετρακίνηση -ιδανική για τις αμμοθίνες. Όπερ και εγένετο: Οι μηχανικοί έπιασαν δουλειά.
Έτσι γεννήθηκε το 1983 η Porsche B32. Εκεί όπου βρισκόταν ο 4κύλινδρος μπόξερ μπήκε ο παλιός, καλός flat-six των 3,2 λίτρων και 231 ίππων της 911 Carrera. Στη συνέχεια αντικαταστάθηκαν μετάδοση και αναρτήσεις με χειροποίητα εξαρτήματα, ζάντες Fuchs, τιμόνι και όργανα Porsche. Το αποτέλεσμα; Ένα βαν που πήγαινε με 185 km/h... εκτός δρόμου. Όχι κι άσχημα για «βοηθητικό».
Επειδή όμως οι αλλαγές ήταν τεράστιες, έπρεπε να πάρει κανονική έγκριση τύπου, αφού το Dakar διεξαγόταν και σε δημόσιους δρόμους. Η Porsche κατασκεύασε περίπου 30 κομμάτια, τα οποία στη συνέχεια εξαφανίστηκαν σε συλλογές και γκαράζ. Τι κόστιζε; Κανείς δεν ξέρει -δεν μπήκε ποτέ σε επίσημο κατάλογο. Πριν από λίγα χρόνια, ένα B32 με 130.000 km πουλήθηκε περίπου 365.000 ευρώ.
Το Dakar πέρασε, η Porsche σταμάτησε τους αγώνες rally-raid και άφησε την «περιπέτεια» με τα επαγγελματικά. Ή σχεδόν. Το 2018, με αφορμή την ένταξή της στο VW Group, οι σχεδιαστές της αποφάσισαν να τιμήσουν τον μύθο του Combi. Έτσι γεννήθηκε το παράξενο πρωτότυπο Porsche Vision Renndienst.
Κεντρική θέση οδήγησης, έξι διαμορφώσιμες θέσεις, ηλεκτροκινητήρας και μπαταρίες στο πάτωμα -όπως το συνηθίζει η Porsche. Αλλά πριν προλάβει να παρουσιαστεί στο κοινό, η εκδήλωση ακυρώθηκε και το PVR κατέληξε ξεχασμένο σε μια αποθήκη στο Weissach.
Κρίμα, διότι ένας εύπορος vanlifer θα μπορούσε να κυκλοφορεί με Porsche Westfalia, με ανακλινόμενη οροφή, κουζινάκι και ντους. Κατευθείαν για πρωταγωνιστής στο κάμπινγκ!



