Όσοι αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα τα οδηγούν... με μέτρο!

Όσοι αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα τα οδηγούν... με μέτρο!

Σύμφωνα με έρευνα στις ΗΠΑ, οι καταναλωτές πληρώνουν πολύ πιο ακριβά την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, ενώ συγχρόνως τα χρησιμοποιούν λιγότερο συγκριτικά με ένα συμβατικό όχημα.

Τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν αρχίσει σιγά σιγά να αποκτούν ένα φανατικό κοινό στις ΗΠΑ, παρότι η διείσδυση τους στην εν λόγω αγορά δεν είναι της ίδιας δυναμικής όσο για παράδειγμα στην Κίνα ή στην Ευρώπη. Η πλειονότητα των Αμερικανών φαίνεται πως εξακολουθεί να σκέφτεται... κυλίνδρους και πολλά κυβικά και όχι αυτονομία και χρόνους φόρτισης. 

30% λιγότερες διαδρομές πραγματοποιούν οι κάτοχοι EV στις ΗΠΑ, έναντι των ιδιοκτητών θερμικών μοντέλων. 

Οι Αμερικανοί πολίτες θεωρούν τα EV ακατάλληλα για την κάλυψη των καθημερινών μεταφορικών τους αναγκών και πιστεύουν ότι είναι ένα ακριβό παιχνίδι για τους πλούσιους. Αυτό και πολλά ενδιαφέροντα ακόμα, αποκάλυψε μια πρόσφατη μελέτη σε δείγμα 860.000 οδηγών. 

bmw

Η έρευνα λοιπόν έδειξε ότι όσοι αποκτούν ένα ηλεκτρικό όχημα ξοδεύουν πολύ περισσότερα χρήματα στην κτήση και συνάμα, το χρησιμοποιούν λιγότερο από ό,τι θα έκαναν με ένα αντίστοιχο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο τριών ετών διανύει κατά μέσο όρο 9.059 mi (14.579 km) ετησίως σε σύγκριση με τα 12.758 mi (20.532 km) που διανύει στο ίδιο διάστημα ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Αυτό αντιπροσωπεύει μια πτώση 29% στον αριθμό των μιλίων ή των διανυθέντων χιλιομέτρων ενός μέσου οδηγού ο οποίος μάλιστα σύμφωνα με την έρευνα έχει αποκτήσει το ηλεκτρικό του όχημα σε τιμή 47% υψηλότερη από ένα αντίστοιχο συμβατικό.

Tesla

Οι κάτοχοι ωστόσο των μοντέλων της Tesla, φαίνεται πως οδηγούν τα αυτοκίνητα τους περισσότερο από τους υπόλοιπους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων. Η αμερικανική φίρμα βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με τα περισσότερα διανυθέντα χιλιόμετρα σε σχέση με τα υπόλοιπα EV. 

Το Model X, η ναυαρχίδα των SUV της Tesla, οδηγείται περισσότερο απ’ όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα που βρίσκονται στις ΗΠΑ, διανύοντας κατά μέσο όρο 10.378 mi (16.702 km) ετησίως. Τα άλλα τρία μοντέλα της Tesla, το Model Y, το Model 3 και το Model S, ακολουθούν με 10.199 mi (16.414 km), 9.960 mi (16.029 km) και 9.340 mi (15.031 km) αντίστοιχα. 

Όλα τα άλλα EV της αγοράς οδηγούνται πολύ λιγότερο, πέφτοντας πολύ κάτω από αυτόν τον μέσο όρο. Στην πραγματικότητα, αν αφαιρέσει κανείς από την εξίσωση τα EV της Tesla, ο μέσος όρος των υπόλοιπων EV, φθάνει μόλις τα 6.719 μίλια (10.813 km) ετησίως.

Porsche Taycan

Η μεγάλη ωστόσο έκπληξη αφορά την Porsche Taycan. Το γερμανικό ηλεκτρικό μοντέλο οδηγείται λιγότερο από κάθε άλλο ηλεκτρικό στην αγορά των ΗΠΑ. Μόλις 4.846 mi (7.799 km) διανύουν μαζί της ετησίως οι κάτοχοι του. 

Αυτό βέβαια δεν οφείλεται στην μικρή αυτονομία του οχήματος αλλά στο γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες της Taycan έχουν περισσότερα του ενός αυτοκίνητα στο γκαράζ τους με αποτέλεσμα να μην οδηγούν καθημερινά την Porsche τους. 

Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων διατηρούν σε υψηλό βαθμό το άγχος της αυτονομίας, ακόμα και μετά από τρία χρόνια συμβίωσης με το ηλεκτρικό τους μοντέλο, με αποτέλεσμα να «φοβούνται» να οδηγήσουν παραπάνω τα EV τους. Η έρευνα έδειξε ακόμα ότι ένα ηλεκτρικό μοντέλο κοστίζει κατά μέσο όρο $45.147, ενώ ένα αντοίστιχο συμβατικό, $30.760.  

ev

Η έρευνα καταλήγει ότι με τα νέα μέτρα που έχουν ανακοινωθεί στις ΗΠΑ σε ότι αφορά την αναβάθμιση του δικτύου φόρτισης στη χώρα, τα προσεχή χρόνια οι οδηγοί αλλά και οι εν δυνάμει αγοραστές, θα αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και σιγουριά, ώστε να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο για τις μετακινήσεις τους ή να διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα με το υπάρχον ηλεκτρικό τους.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube