​​Toyota
node/43412

Toyota και Lexus αποκαλύπτουν 15 νέα ηλεκτρικά μοντέλα

Η Toyota Motor Corporation αποκάλυψε 15 από τα 30 συνολικά νέα ηλεκτρικά μοντέλα που σκοπεύει να προσθέσει στη γκάμα της από το 2030.

Ο πρόεδρος της Toyota Motor Corporation, Akio Toyoda, αποκάλυψε 15 νέα ηλεκτρικά πρωτότυπα των Toyota και Lexus. Στόχος είναι και οι δύο μάρκες μέχρι το 2030 να διαθέτουν συνολικά στην γκάμα τους 30 ηλεκτρικά μοντέλα.

Τα ηλεκτρικά concept παρουσιάστηκαν πλάι στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της Toyota, το bZ4X. Προέρχονται από διάφορες κατηγορίες ανάμεσά τους, νέα SUV, επαγγελματικά οχήματα, αυτοκίνητα εκτός δρόμου και ένα σούπερκαρ εμπνευσμένο από το Lexus LFA.

Στα πρωτότυπα περιλαμβάνονται και τα νέα μέλη της οικογένειας bΖ που θα ακολουθήσουν το νέο bZ4X. Στην γκάμα θα προστεθούν ένα κόμπακτ SUV, ένα μικρό SUV για την Ευρώπη και την Ιαπωνία εμπνευσμένο από το Aygo X, ένα προσιτό σεντάν και ένα D-SUV.

Toyota

Κάποια από τα νέα ηλεκτρικά οχήματα θα βασίζονται σε ήδη υπάρχοντα μοντέλα, ενώ κάποια θα είναι σχεδιασμένα εξ' αρχής και θα χρησιμοποιούν την ηλεκτρική πλατφόρμα e-TNGA που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Subaru.

Προς το παρών δεν γνωρίζουμε περαιτέρω λεπτομέρειες γύρω από τα μοντέλα που παρουσιάστηκαν πέρα από το γεγονός ότι το πρώτο ηλεκτρικό που θα λανσάρει η Lexus θα ονομάζεται RZ και θα βασίζεται στην πλατφόρμα του bZ4X. 

Από το 2035, ο όμιλος Toyota θα διαθέτει στην Δ. Ευρώπη μόνο αυτοκίνητα με μηδενικούς ρύπους. Επιπροσθέτως, η Lexus από το 2030 θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη, Β. Αμερική και στην Κίνα.

​​Toyota

Μέχρι το 2030 ο κολοσσός από την Ιαπωνία σχεδιάζει να έχει πουλήσει 3,5 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως. Ο ισχυρός άντρας της Toyota δήλωσε «πρέπει να μειώσουμε όσο περισσότερο γίνεται τις εκπομπές ρύπων και πρέπει να το κάνουμε άμεσα, όλες οι μάρκες μας θα διαθέτουν μία ευρεία γκάμα μοντέλων με μηδενικούς ρύπους». 

Παράλληλα, η εταιρία αύξησε την επένδυση της για την εξέλιξη των μπαταριών κατά €3,9 δισ. με το συνολικό ποσό να ανέρχεται πλέον στο αστρονομικό ποσό των €15,6 δισ.

Τέλος, ο Toyoda διαχώρισε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεταξύ εκείνων που έχουν μηδενικό αντίκτυπο άνθρακα και αυτών που έχουν μειωμένες εκπομπές άνθρακα. Η ειδοποιός τους διαφορά είναι η ενέργεια που χρησιμοποιούν. Μόνο εάν ηλεκτρική ενέργεια που αντλούν σε όλο τον κύκλο ζωής τους προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα μπορούμε να μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με μηδενικούς ρύπους.