Τέρμα το νίκελ στα αυτοκίνητα! Σύντομα!

Τέρμα το νίκελ στα αυτοκίνητα! Σύντομα!

Η απαγόρευση του νίκελ δεν αγορά μόνο τα αυτοκίνητα αλλά όλους τους τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας όμως είναι το πεδίο μας.

Τέρμα το νίκελ στα αυτοκίνητα!

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να απαγορεύσει το νίκελ ή την επινικέλωση ή επιμετάλλωση, αν θέλετε, λόγω των καρκινογόνων ιδιοτήτων του εξασθενούς χρωμίου.

Η απαγόρευση του νίκελ θα τεθεί σε ισχύ από το 2024 και θα απαιτήσει από τους κατασκευαστές να το αντικαταστήσουν με κάποιο υποκατάστατο, που θα προάγει στο φαίνεσθαι την υψηλή ποιότητα.

Φελλός, γυαλί, κρύσταλλο ή σχιστόλιθος είναι μερικά από τα υποκατάστατα του νίκελ που μελετά η αυτοκινητοβιομηχανία

Από τα στρέμματα νίκελ που φορούσαν οι αμερικανικές καλλονές από τη δεκαετία του ’50 έως τις λεπτές μπορντούρες και τα ένθετα μιας σύγχρονης Rolls-Royce ή μιας Bentley, το νίκελ αποτελεί κύριο δείκτη «υψηλής κλάσης».

Τέρμα το νίκελ στα αυτοκίνητα!

Το νίκελ πάνω στα αυτοκίνητα όμως, υιοθετήθηκε από το σύνολο της αγοράς του αυτοκινήτου, σε μια προσπάθεια δημιουργίας κεφαλαίου σε μοντέλα που ήταν βαρετά ή… πιο λαϊκά.

Ωστόσο, στο πλαίσιο της μείωσης του κόστους και των εκπομπών ρύπων, η μόδα για το νίκελ με τον καιρό ξεθώριασε και συνεχίζει να το κάνει, ειδικά για τις μπάτζετ εταιρείες. Και τώρα, έρχεται η Ευρωπαϊκή Ένωση να τοποθετήσει άπαντες στην ίδια βάση, απαγορεύοντας την επινικέλωση από το 2024 για λόγους δημόσιας υγείας.

Για ιστορικούς και μόνο λόγους να θυμίσουμε ότι το 1942, η επινικέλωση έγινε παράνομη στις ΗΠΑ, ως μέρος μιας προσπάθειας για τη διατήρηση πόρων για την αμερικανική πολεμική προσπάθεια. Βέβαια τότε, το νίκελ δεν έλειψε ιδιαίτερα από τους καταναλωτές. Σχεδόν κανένα αυτοκίνητο ΙΧ δεν κατασκευάστηκε στις ΗΠΑ από το 1942 μέχρι και το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Επανερχόμενοι, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση λοιπόν, η οποία βασίζεται σε επιστημονικές μελέτες φυσικά, η δημιουργία εξασθενούς χρωμίου θα συνεπαγόταν σοβαρά προβλήματα υγείας. Αυτό το στοιχείο είναι πράγματι πολύ καρκινογόνο και πιστεύεται ότι είναι η αιτία του χρόνιου καρκίνου του πνεύμονα.

Τέρμα το νίκελ στα αυτοκίνητα!

Εν προκειμένω, η διαδικασία επιμετάλλωσης της οποίας οι ατμοσφαιρικές εκπομπές παρουσιάζουν τοξικότητα 500 φορές υψηλότερη από αυτή του ντίζελ. Κι αν υπάρχουν λύσεις για τη μείωση αυτών των ειδικών εκπομπών, απαιτούν τη χρήση PFAS (υπερφθοροαλκύλια και πολυφθοροαλκυλικές ουσίες) που βοηθούν για να εξουδετερωθούν μερικώς, αλλά αποδεικνύονται επίσης εξαιρετικά τοξικά.

«Και ποιο είναι η λύση ή το ασφαλέστερο υποκατάστατο;», θα ρωτήσετε. Η Dacia για παράδειγμα, ούσα μια από τις μπάτζετ εταιρείες που αναφέραμε παραπάνω, επέλεξε το λευκό χρώμα για να αντικαταστήσει το νίκελ στα νέα μοντέλα της. Το αποτέλεσμα είναι αναμφίβολα διαφορετικό, αλλά η οπτική απόδοση παραμένει καθοριστική γι’ αυτόν τον τύπο μοντέλου.

Από την πλευρά της, η Volkswagen θέλει να αντικαταστήσει το νίκελ στους εσωτερικούς χώρους των μοντέλων ID για λόγους αντοχής, ενώ η Polestar ανακοινώνει ότι μπορεί να κάνει και χωρίς νίκελ.

Τέρμα το νίκελ στα αυτοκίνητα!

Μπορεί όμως να αντικατασταθεί εύκολα αυτός ο δείκτης «πολυτέλειας», ειδικά σε μοντέλα υψηλής κλάσης; Μπορεί μια Rolls-Royce, μια Bentley ή μια Maybach να κάνει χωρίς νίκελ και να μην χάσει λίγο τη λάμψη της;

Η απάντηση δίνεται, από δύο αναδυόμενες φιλοσοφίες: Την εύρεση μιας εναλλακτικής με παρόμοια ή πανομοιότυπη οπτική απόδοση αλλά με πολύ μειωμένο αντίκτυπο στην υγεία και το περιβάλλον. Η η εξερεύνηση νέων μονοπατιών και άλλων υλικών για μιας πολυτέλεια «δεύτερης γενιάς». Μερικοί σχεδιαστές σκέφτονται για παράδειγμα τον φελλό, το γυαλί, κρύσταλλο ή σχιστόλιθο.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube