node/42042

SSC Tuatara: Νέες εκδόσεις Striker και Aggressor

Η SSC χαρίζει στο Tuatara ένα πιο επιθετικό αεροδυναμικό πακέτο και αυξημένη ισχύ για την έκδοση πίστας.

Η SSC παρουσίασε δυο νέες εκδόσεις του Tuatara - τις Striker και Aggressor - που εμπλουτίζουν τη γκάμα του αμερικανικού υπεραυτοκινήτου με ανασχεδιασμένο αεροδυναμικό πακέτο και περισσότερη ισχύ για χρήση σε πίστα.

Ξεκινάμε από το SSC Tuatara Striker το οποίο είναι εμπνευσμένο από πολλαπλών ρόλων μαχητικά αεροσκάφη καθώς συνδυάζει εξαιρετικές δυνατότητες στο δρόμο και την πίστα. Το αεροδυναμικό πακέτο από ανθρακονήματα περιλαμβάνει νέο και μεγαλύτερο σπλίτερ, επιπλέον πτερύγια στους προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ,, μεγαλύτερο διαχύτη, σταθερή φτερούγα και μια δεύτερη ενεργή αεροτομή. Χάρη σε όλα αυτά, η παραγωγή κάθετης δύναμης τριπλασιάζεται σε σχέση με την "απλή" έκδοση, με 499 kg στα 257 km/h και το 55% να αφορά τον πίσω άξονα αυξάνοντας τη σταθερότητα.

Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι επενδύσεις από Alcantara ενώ προαιρετικά διατίθεται ταμπλό από ανθρακονήματα. Μηχανικά δεν έχουμε αλλαγές, με το γνωστό twin-turbo V8 5,9 λίτρων να αποδίδει έως και 1.774 PS (καύσιμο E85) και να στέλνει τη δύναμη στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων.

SSC Tuatara

Το SSC Tuatara Aggressor από την άλλη πλευρά, είναι η πιο ακραία έκδοση αποκλειστικά για χρήση σε πίστα. Φορά το πλήρες αεροδυναμικό πακέτο του Striker με πολλαπλές δυνατότητες εξατομίκευσης, ενώ στην καμπίνα έχουμε ταμπλό από ανθρακονήματα, πλήρες ρολ κέιτζ και καθίσματα αγωνιστικού τύπου με ζώνες πέντε σημείων.

Λόγω του ότι δεν περιορίζεται από τους κανονισμούς που ισχύουν για μοντέλα δρόμου, το Aggressor έχει αυξημένη ισχύ από τον twin-turbo V8 που αγγίζει τους 2.231 PS, καθώς και δυνατότερη εξάτμιση! Η SSC δεν ανακοίνωσε τις επιδόσεις του ισχυρότερου μέχρι στιγμής μοντέλου της, οι οποίες αναμένεται να είναι καλύτερες από αυτές της έκδοσης δρόμου.

Για όσους γνωρίζουν το SSC Tuatara από το πρόσφατο ρεκόρ ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής, να θυμίσουμε πως το υπεραυτοκίνητο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε μορφή πρωτοτύπου το 2011, με σχεδιασμό δια χειρός Jason Castriotta. Αρχικά η παραγωγή ήταν προγραμματισμένη για το 2013, όμως η μηχανολογική εξέλιξη καθυστέρησε. Έτσι, το 2018 η εταιρεία ανακοίνωσε πως δέχεται παραγγελίες, το 2019 παρουσιάστηκε το μοντέλο προ-παραγωγής και το 2020 είδαμε την τελική έκδοση παραγωγής. Μένει να δούμε αν η αμερικανική φίρμα θα επιχειρήσει δοκιμές των νέων εκδόσεων του Tuatara στην πίστα του Nurburgring με στόχο κάποιο νέο ρεκόρ.