
Slate: Η υπόσχεση για ηλεκτρικό pick‑up στα $20.000 χάνει τη λάμψη της
Το νέο «One Big Beautiful Bill» του Trump ακυρώνει την επιδότηση των ηλεκτρικών από τον Σεπτέμβριο 2025, τινάζοντας στον αέρα την εμπορική πολιτική της Slate Auto.


Η Slate Auto, μια start‑up ηλεκτρικών αυτοκινήτων με έδρα στο Michigan και χρηματοδότηση από τον Jeff Bezos και άλλους, αποκάλυψε τον Απρίλιο ένα μινιμαλιστικό pick‑up, ονόματι Slate Truck.
Το μικρό ημιφορτηγό διαθέτει δύο εκδόσεις μπαταρίας (52,7 kWh για ~150 μίλια αυτονομία και 84,3 kWh για ~240 μίλια αυτονομία), μονοκινητήρια διάταξη 204 ίππων, χειροκίνητα παράθυρα, οικονομικό εξωτερικό, σπονδυλωτή διαμόρφωση (pickup ↔ SUV) με 100+ αξεσουάρ.
Η οικονομική λογική του Slate Truck χάνει τη δυναμική της, με το «under‑$20 k» να μετατρέπεται σε «mid‑twenties»
Αρχικά το Slate Truck ανακοινώθηκε με βάση τιμή στα $27.500 που θα έπεφτε κάτω από τις $20.000 χάρη στην ομοσπονδιακή επιδότηση των 7.500 δολαρίων. Όμως η αμερικανική Βουλή ενέκρινε τον νόμο «One Big Beautiful Bill» του Donald Trump, ο οποίος καταργεί την επιδότηση από 30 Σεπτεμβρίου 2025.
Η Slate Auto αφαίρεσε από την ιστοσελίδα της την προβολή τιμολογιακής γραμμής «κάτω από $20 k » και πλέον αναφέρει «mid‑twenties» (~25–27 χιλιάδες δολάρια)
Εξ αυτού προκύπτουν διάφορες επιδράσεις και προκλήσεις, διαφοροποιείται το θεσμικό πλαίσιο και -φυσικά- υπάρχουν επιπτώσεις:
- Αφαίρεση της επιδότησης Το Slate Truck χάνει το βασικό του ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, γι’ αυτό η Slate υποχρεώθηκε σε αναπροσαρμογή τιμής
- Ανταγωνισμός Αντίθετα, το Ford Maverick (βενζινοκίνητο ή υβιδρικό) ξεκινά από κάτω απ’ τις $30 χιλιάδες με πλήρη εξοπλισμό και πλέον συγκρίνεται άμεσα με το Slate Truck
- Μέλλον και στρατηγική Η start‑up σχεδιάζει να ξεκινήσει παραγωγή τέλος του 2026 στην Indiana, με δυνατότητα 150.000 αυτοκινήτων/έτος, αλλά χρειάζεται να αποδείξει ότι μπορεί να αντιμετωπίσει την έλλειψη επιδοτήσεων
Η Slate Auto είχε βάλει στοίχημα ότι θα καταφέρει να λανσάρει ένα πολύ φθηνό ηλεκτρικό pick‑up, αξιοποιώντας την επιδότηση των $7.500. Αν αυτή καταργηθεί τον Σεπτέμβριο 2025, η οικονομική λογική του πρότζεκτ χάνει τη δυναμική του.
Το «under‑$20 k» μετατράπηκε σε «mid‑twenties», ενώ το πραγματικό στοίχημα θα παιχτεί στο τέλος του 2026, όταν το Slate Truck βγει στην παραγωγή και βρεθεί απέναντι σε παραδοσιακές προσφορές της Ford και Nissan.