
Opel Mokka GSE: Το πρώτο ηλεκτρικό σπορ SUV των Blitz με 280 PS
To Rüsselsheim ανοίγει νέο κεφάλαιο με το Opel Mokka GSE, ένα δυναμικό B-SUV που συνδυάζει 100% ηλεκτρική ισχύ 280 ίππων με σπορτίβ εμφάνιση και τεχνογνωσία από τον κόσμο των ράλι.


Η Opel παρουσιάζει μια νέα, εντελώς διαφορετική εκδοχή του Mokka: Το κορυφαίo Opel Mokka GSE που ξεχωρίζει όχι μόνο για τη δυναμική σχεδίαση αλλά -κυρίως- για το γεγονός ότι αποτελεί το πρώτο 100% ηλεκτρικό σπορ μοντέλο στην ιστορία της μάρκας.
Το όνομα «GSE» δεν είναι άγνωστο στο κοινό της Opel. Έκανε την επανεμφάνισή του τα τελευταία χρόνια για να χαρακτηρίσει τις πιο δυναμικές εκδόσεις plug-in hybrid των Astra και Grandland. Πλέον, όμως, το GSE μετασχηματίζεται σε σήμα κατατεθέν της ηλεκτρικής απόδοσης, αφού όλα τα μελλοντικά GSE θα είναι 100% ηλεκτρικά.
Με 280 ίππους, 345 Nm και επιδόσεις που «γράφουν», το Opel Mokka GSE έρχεται να ταράξει τα νερά στην κατηγορία των B-SUV
Το Mokka είναι το πρώτο που εγκαινιάζει αυτήν τη νέα εποχή, φέρνοντας τη σχεδιαστική και τεχνολογική υπογραφή GSE σε ένα γνώριμο αμάξωμα -που όμως αποκτά νέο χαρακτήρα.
Αξίζει να θυμίσουμε ότι η Opel δεν είναι άπειρη στον κόσμο των ηλεκτρικών μοντέλων επιδόσεων. Εδώ και πέντε χρόνια, συμμετέχει στο γερμανικό πρωτάθλημα ράλι με το Corsa-e Rally, το πρώτο 100% ηλεκτρικό αγωνιστικό της κατηγορίας. Η εμπειρία αυτή, όπως τονίζει η ίδια η εταιρεία, μεταφέρεται στο Opel Mokka GSE, ενισχύοντας την αξιοπιστία και την οδηγική απόλαυση.
Η τεχνική βάση του Mokka GSE είναι γνώριμη, καθώς στηρίζεται στη νέα αρχιτεκτονική STLA Small του Oμίλου Stellantis, που συναντάμε σε σπορ εκδόσεις όπως η Alfa Romeo Junior Veloce, το Abarth 600e, η Lancia Ypsilon HF και το πολυαναμενόμενο Peugeot e-208 GTI.
Κοινό τους στοιχείο είναι το ηλεκτρικό μοτέρ των 280 ίππων, με ροπή 345 Nm και δυνατότητα επιλογής Sport Mode, το οποίο απελευθερώνει την πλήρη απόδοση και επιτρέπει τελική ταχύτητα 200 km/h (ή 180 km/h σε κανονική λειτουργία). Τα 0-100 km/h έρχονται σε μόλις 5,9 δευτερόλεπτα, επίδοση που θα ζήλευαν πολλά θερμικά hot hatch.
Η μπαταρία των 54 kWh παραμένει ίδια με τις άλλες εκδόσεις, αλλά -όπως είναι φυσικό- η αυτονομία θα περιοριστεί λόγω της αυξημένης ισχύος και επιδόσεων, αναμένεται πάντως κάτω από τα 400 km σε μεικτό κύκλο WLTP.
Η εμφάνιση του νέου Mokka GSE δεν φωνάζει «performance», αλλά αυτό είναι και το στοιχείο που το κάνει ενδιαφέρον. Οι 20άρες ζάντες με νέο σχέδιο και λάστιχα Michelin Pilot Sport EV (225/40) είναι οι πρώτες που τραβούν το βλέμμα. Πίσω τους, διακρίνονται κίτρινες δαγκάνες φρένων, ενώ κοιτώντας πιο προσεκτικά βλέπεις λογότυπους «GSE» στις πόρτες, ελαφρώς τροποποιημένους προφυλακτήρες και διακριτικά δυναμικές γραμμές.
Το Mokka GSE δεν χρειάζεται αεροτομές και φανταχτερά bodykit για να επιβάλει την παρουσία του -δείχνει τον χαρακτήρα του με κομψότητα και αυτοπεποίθηση.
Το εσωτερικό έχει δεχθεί ειδική μεταχείριση για να αντανακλά την ταυτότητα GSE. Τα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα είναι ντυμένα με Alcantara, διαθέτουν κίτρινες ραφές και φέρουν τον λογότυπο «GSE». Ίδιο υλικό και σχεδίαση επαναλαμβάνεται στις πόρτες, δημιουργώντας μια συνολικά premium και σπορτίβ αίσθηση.
Ο πίνακας οργάνων διαθέτει ειδικά γραφικά, ενώ η κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών παρέχει πληροφορίες για την απόδοση του κινητήρα, τις επιταχύνσεις και τις δυνάμεις G -στοιχεία που θα ενθουσιάσουν τους λάτρεις της οδήγησης.
Η Opel δεν έχει ανακοινώσει ακόμη πότε θα λνσάρει εμπορικά το Mokka GSE, ούτε ποια θα είναι η τιμή του. Είναι όμως σαφές ότι πρόκειται για ένα μοντέλο με στρατηγική σημασία για τη μάρκα, καθώς ανοίγει τον δρόμο για μια νέα γενιά ηλεκτρικών μοντέλων επιδόσεων, με ξεκάθαρη ταυτότητα και τεχνολογική υπεροχή.