Volkswagen Tiguan X
node/39551

Νέο Volkswagen Tiguan X: Το SUV της VW, τώρα και σε κουπέ

Η Volkswagen ετοιμάζεται να λανσάρει μια κουπέ έκδοση του Tiguan στην Κίνα. Και εδώ το βλέπουμε χωρίς κανένα καμουφλάζ. Η εμπορία του στην Ευρώπη είναι όμως αβέβαιη…

Πριν από μερικούς μήνες, ο επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της Volkswagen ισχυρίστηκε ότι η φίρμα έχει πλέον αρκετά SUV στην γκάμα της. Τότε, υπήρχαν ήδη παγκοσμίως 14 VW που κινούνταν στην κατηγορία των SUV/crossover. Με τον Frank Welsch να διευκρινίζει: «Δεν χρειαζόμαστε κι άλλα δέκα».

Δέκα ίσως όχι, αλλά «μερικά ακόμη, ναι!», θα ήταν η σωστή απάντηση, καθώς βλέπουμε τα νέα πρότζεκτ να κλιμακώνονται. Στα τέλη Μαΐου, πραγματοποιήθηκε στη Βραζιλία η παρουσίαση του Nivus, ένα είδος κουπέ T-Cross, το οποίο θα λανσαριστεί και στην Ευρώπη το 2021. Και σήμερα, αυτή τη φορά στα (πολύ) ανατολικά της Ευρώπης έχουμε να κάνουμε με ένα κουπέ SUV βασισμένο στο Tiguan. Το μοντέλο ονομάζεται Tiguan X, όπου το «X» είναι το γράμμα που υποδηλώνει ένα «κουπέ» αμάξωμα στα SUV που διαθέτει η VW στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου.

Η συνταγή είναι γνωστή: Παίρνουμε ένα Tiguan, εδώ η μόλις ανανεωμένη εκδοχή του που αναγνωρίζεται από τα φανάρια που εισβάλλουν με μια αιχμή στα φτερά και επανασχεδιάζουμε το πίσω μέρος με μια οπισθοκλινή οροφή, ένα έντονα κεκλιμένο πίσω κρύσταλλο και ένα πλευρικό παράθυρο στις πίσω κολόνες. Τα πίσω φώτα για την περίπτωση συνδέονται με μια φωτεινή λωρίδα, στην οποία αναγράφεται το όνομα του μοντέλου που επιστεγάζεται από ένα μικρό χείλος εκφυγής αλά Arteon. Ο πίσω προφυλακτήρας δείχνει κάπως κακότεχνος, με μια παχιά λωρίδα ανακλαστήρων.

Volkswagen Tiguan X

Σύμφωνα με πληροφορίες που πήρε το κινεζικό σάιτ Autohome από το κινεζικό υπουργείο Βιομηχανίας, το Tiguan X έχει μήκος 4,76 m και πλάτος 1,86 m. Eπομένως θα ήταν ακόμη πιο μεγάλο από το Tiguan Allspace -μήκος 4,70 έναντι 4,49 m του στάνταρ Tiguan).

Σε επίπεδο κινητήρα, κάτω από το καπό του νέου κουπέ αναμένεται το νέο plug-hybrid μοτέρ που μόλις έκανε το ντεμπούτο του στο ανανεωμένο Tiguan. Να θυμίσουμε ότι αυτή η έκδοση eHybrid διαθέτει κίνηση σε όλους τους τροχούς και αθροιστική ισχύ 245 PS, ενώ η μπαταρία των 13 kWh δίνει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 50 km. Είναι επίσης πολύ πιθανό ότι αυτό το κουπέ Tiguan να κυκλοφορήσει και σε έκδοση R, όπως συμβαίνει τώρα με το στάνταρ Tiguan. Σε αυτό το τελευταίο, ο κινητήρας 2.0 TSI αποδίδει ισχύ 320 ίππων.

Η τιμή εκκίνησης που αναφέρουν τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης είναι 228.800 yuan ή €27.460.

Το νέο VW Tiguan X σχεδιάστηκε αρχικά για τη σινική αγορά. Η άφιξή του στην Ευρώπη είναι προς το παρόν αβέβαιη, αλλά αυτό είναι κάτι που μπορεί να πάρει θετικό πρόσημο εάν η Volkswagen αντιληφθεί ότι υπάρχει ζήτηση από πελάτες.

Volkswagen Tiguan X

node/39678
Bentley Octopus Electric Engine Project

Επαναστατικό ηλεκτρομοτέρ από την Bentley

Ετοιμάζοντας το λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της, η Bentley θέλει να εξελίξει μιας νέας γενιάς ηλεκτροκινητήρες με πρωτόφαντη τεχνολογία.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Επαναστατικό ηλεκτρομοτέρ από την Bentley

Υπό την ονομασία Octopus (Optimised Components, Test and simulatiOn, toolkits for Powertrains which integrate Ultra high-speed motor Solutions), η Bentley συνεργάζεται στο πρότζεκτ αυτό με εννέα ακόμη συνεργάτες 

Το Octopus, με τριετή προγραμματισμένη εξέλιξη και χρηματοδοτούμενο από την OLEV, μια βρετανική κυβερνητική υπηρεσία με αντικείμενο τα οχήματα χαμηλών εκπομπών, σχεδιάζει να εξελίξει μια νέα γενιά ηλεκτρικού κινητήρα. Πιο αποδοτικός από τα σημερινά ηλεκτρομοτέρ, ο κινητήρας αυτός θα κάνει χρήση νέας, μη εφαρμοσμένης μέχρι στιγμής τεχνολογίας, αντικαθιστώντας παράλληλα τα παραδοσιακά χάλκινα πηνία με ένα νέο ανακυκλώσιμο υλικό.

Bentley

Μέρος του οδικού χάρτη «Bentley Beyond 100» που στόχο έχει να καταστήσει την Bentley βιώσιμη φίρμα πολυτελείας, το πρόγραμμα Octopus θα καταλήξει σε μια πρώτη εφαρμογή παραγωγής έως το 2026. Λανσάρισμα που θα πρέπει να συμπέσει με την άφιξη του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Bentley.

Μέχρι τότε, η βρετανική φίρμα θα πρέπει σταδιακά να επεκτείνει την ηλεκτρική γκάμα της. Διαθέτοντας ήδη την επαναφορτιζόμενη υβριδική Bentayga, το Crewe σχεδιάζει να ενσωματώσει μια υβριδική εναλλακτική λύση σε κάθε μοντέλα της έως το 2023.

node/39676
Cadillac Lyriq

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Γνωστή για τις επιδόσεις της στους θερμικούς κινητήρες, η Cadillac άλλαξε τον προσανατολισμό της και εισήλθε στην ηλεκτρική εποχή. Η Lyriq εγκαινιάζει αυτό το νέο κεφάλαιο για την αμερικανική φίρμα.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Η Cadillac είχε αποκτήσει εδώ και καιρό φήμη για τη στροφή της προς μικρότερους κινητήρες που πήγαιναν αντάμα με το επίσης downsizing στο μέγεθος των αυτοκινήτων της. Με την τάση αυτή να αποτελεί πλέον «περυσινά, ξινά σταφύλια», φαίνεται ότι πλέον κινείται σε μια νέα πορεία που θα την τοποθετήσει ως την premium φίρμα-ηλεκτρική αιχμή του ομίλου της General Motors. Και για να εγκαινιάσει αυτόν τον νέο προσανατολισμό, η Cadillac αποκαλύπτει τη Lyriq στη σχεδόν τελική μορφή της.

Βέβαια, η Lyriq ή καλύτερα το είδος αυτοκινήτου που αντιπροσωπεύει, δεν αποτελεί έκπληξη: Για την άφιξή της στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η φίρμα του Detroit παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό SUV. Μια πολύ δημοφιλής μορφή, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου η αγορά κυριαρχείται από το Tesla Model X, το αιώνιο σημείο αναφοράς που οφείλει η Lyriq να κατατροπώσει. Και για να φτάσει σε αυτή την πλεονεκτική θέση, η Cadillac πιέζει τα… ποτενσιόμετρα στο μάξιμουμ.

Cadillac Lyriq

Αυτό ισχύει σφόδρα και για το στιλ, καθώς το αμερικανικό SUV ξεπατικώνει το Cadillac EV Concept, το πρωτότυπο που ανακοίνωσε τη Lyriq το 2019. Επομένως, βρίσκουμε έναν αδρό σχεδιασμό με έντονες γωνίες και ακμές, και μια πτυχωτή πρόσοψη με τεράστια νικελένια (και φωτιζόμενη) μάσκα -μια υποτιθέμενη κληρονομιά από τις Cadillac Eldorado και DeVille από τις δεκαετίες του ’50 και του ’60.

Παρόλο που η Lyriq βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του show car (κάτι μεταξύ πρωτοτύπου και παραγωγής), το ηλεκτρικό SUV πιθανότατα θα διατηρήσει όλη την πλαστική φορεσιά του στο μοντέλο παραγωγής που θα λανσαριστεί το 2023.

Cadillac Lyriq

Το αμερικανικό SUV θα έρθει να τοποθετηθεί στην γκάμα της Cadillac μεταξύ των XT5 και XT6, κάτι που μας δίνει τη ένδειξη του μήκους της Lyriq που αναμένεται στα 4,9 m. Αυτό όμως το κάνει 14 πόντους πιο κοντό από το Tesla Model X, το οποίο είναι και ο εμπορικός στόχος του. Λεπτομέρειες σχετικά με τη χωροταξία της καμπίνας δεν έχουν ακόμη δοθεί στη δημοσιότητα, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι επιβάτες δεν θα πάσχουν από έλλειψη χώρου. Μια παρτίδα στην οποία η Lyriq θα παίξει τα ρέστα της, με μια καμπίνα σχετικά λιτή και χωρίς τούνελ μετάδοσης.

Η Lyriq θα εξοπλίζεται με μια οθόνη με την υψηλότερη πυκνότητα πίξελ στον κόσμο. Έτσι, στην καμπίνα, μια τεράστια καμπύλη οθόνη 33 ιντσών θα κλέβει την παράσταση. Η Cadillac δεν έχει δημοσιοποιήσει καμία πληροφορία σχετικά, αλλά θα μπορούσε να βασιστεί στην τεχνολογία P-OLED που είναι ήδη γνωστή από την Cadillac Escalade και υποστηρίζει/εμφανίζει ένα δισεκατομμύριο χρώματα. Μια επίδοση, 64 φορές καλύτερη από οποιοδήποτε αντίστοιχο σύστημα, διαθέσιμο σε αυτοκίνητο σήμερα. Ένα τεχνολογικό προβάδισμα που θα συνοδεύεται από σύστημα ήχου AKG με 19 ηχεία.

Cadillac Lyriq

Στα «μηχανολογικά» στοιχεία της Lyriq τώρα, το e-SUV της Cadillac θα διαθέτει συστοιχία μπαταριών Ultium, τοποθετημένη στο πάτωμα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη κατανομή βάρους 50:50, ενώ η «χημεία» της περιορίζει τη χρήση κοβαλτίου.

Με χωρητικότητα 100 kWh, θα μπορούσε να πετύχει αυτονομία μέχρι 480 km. Επίδοση όμως που δεν είναι ανταγωνιστική για να αντιμετωπίσει τα 500+ km του Tesla Model X. Το οποίο αναμφίβολα θα έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό έως το 2023.

Cadillac Lyriq

Οι υπόλοιπες προδιαγραφές, ιδίως όσον αφορά την ισχύ και την απόδοση, αποτελούν ακόμη γνώση μόνο της Cadillac. Ωστόσο, η αμερικανική φίρμα ανακοινώνει ταχεία επαναφόρτιση που θα μπορεί να ανταποκριθεί σε ισχύ 150 kW, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής AC θα φτάνει τα 19 kW.

Η Cadillac Lyriq παραγωγής θα παρουσιαστεί σε κοινό και Τύπο το 2022, με το εμπορικό λανσάρισμα να έχει προγραμματιστεί έναν χρόνο αργότερα. Η γκάμα της Lyriq θα περιλαμβάνει ένα βασικό, προσθιοκίνητο μοντέλο και έκδοση 4x4 με δύο ηλεκτρομοτέρ.