node/23182

Το νέο EQΑ, σημαιοφόρος της Mercedes-Benz στα κόμπακτ μοντέλα

Η Mercedes-Benz ανοίγει δραστικά το διασκελισμό της στα μικρά αυτοκίνητα, με τρία νέα μοντέλα μέχρι το 2020.

Η επιτυχία των Mercedes-Benz A-Class, B-Class, CLA και GLA οδήγησε στη δραστική διεύρυνση των σχεδίων της εταιρείας με την προσθήκη τριών νέων μοντέλων μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.

Η Mercedes-Benz επιβεβαίωσε ότι η γκάμα των κόμπακτ μοντέλων της θα μεγαλώσει από πέντε σε οκτώ μοντέλα μέχρι το 2020. Όπως αναφέρει το Autoexperss, η νέα γκάμα θα περιλαμβάνει τρεις νέες αφίξεις, με μια μπερλίνα για την επόμενη γενιά της A-Class, το νέο crossover GLB και ένα αμιγώς ηλεκτρικό χάτσμπακ που πιθανότατα να ονομάζεται EQA, εντασσόμενο υπό τη νέα φίρμα της γερμανικής εταιρείας Mercedes-EQ.

Ο πρόεδρος της εταιρείας, Dr. Dieter Zetsche, προχώρησε στην ανακοίνωση για τη διεύρυνση της γκάμας στο πρόσφατο NAIAS 2017, στο Detroit. Η υφιστάμενη γκάμα των κόμπακτ μοντέλων της Mercedes-Benz, να θυμίσουμε, απαρτίζεται από τα A-Class, CLA, CLA Shooting Brake, GLA και B-Class. Οι εκδόσεις υψηλών επιδόσεων για τα παραπάνω αυτοκίνητα από τη Mercedes-AMG δεν λογίζονται από την εταιρεία ως αυθύπαρκτα μοντέλα, οπότε η διεύρυνση της γκάμας θα προέλθει από αλλού.

Φυσικά, οι Γερμανοί κρατούν επτασφράγιστο μυστικό την ακριβή ταυτότητα των τριών νέων μοντέλων, αλλά η πιο σημαντική προσθήκη πιστεύεται ότι θα είναι ένας αντίπαλος του VW e-Golf, το EQA που προαναφέραμε. Το Auto Express που μίλησε με τον Dr. Jens Theimer, αντιπρόεδρο της Mercedes-Benz για το μάρκετινγκ, είπε στο Detroit ότι, «εξετάζουμε μοντέλα EQ σε κάθε κατηγορία, από την κόμπακτ μέχρι τη μεγάλη [SUV]».

Η Mercedes-Benz επένδυσε πάνω από δέκα δισεκατομμύρια ευρώ στην εξέλιξη δέκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπό τη φίρμα EQ, τα οποία θα λανσάρει μεταξύ των ετών 2020 και 2025. Επιπλέον, ο Γερμανός κατασκευαστής κατοχύρωσε κάθε κατάλληλο πρόθεμα για το «EQ», για να καλύψει το φάσμα των επερχόμενων μοντέλων. Το πρώτο από αυτά θα είναι η έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου Generation EQ που είδαμε στο Mondial de l’Automobile 2016, στο Παρίσι, τον περασμένο Οκτώβριο, ακολουθούμενο πιθανότατα από ένα μικρότερο, χάτσμπακ EV.

Η αρχιτεκτονική που θα υποστηρίξει το EQA θα είναι μια εκδοχή της νέας κλιμακωτής πλατφόρμας της Mercedes-Benz, ικανής να φιλοξενεί ένα ηλεκτρομοτέρ ανά άξονα, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα μόνιμης τετρακίνησης. Ωστόσο, στην προσπάθεια της μείωσης του κόστους με στόχο τη χαμηλότερη δυνατή τιμή λιανικής, πιθανά να γίνει χρήση μόνο του ενός ηλεκτροκινητήρα, με εκτιμώμενη αυτονομία του αυτοκινήτου τα 500 km.

Οι εικόνες που δημοσίευσε το Autoexpress δείχνουν πώς θα μπορούσε να δείχνει το EQA. Σχέδιο που κάνει χρήση των σχεδιαστικών γραμμών της επόμενης A-Class που θα λανσαριστεί σε δύο χρόνια, αλλά υιοθετώντας παράλληλα το οικογενειακό ύψος της γκάμας EQ, όπως αυτό έδωσε το στίγμα του με το πρωτότυπο Generation EQ.

Η Mercedes-Benz είδε την τεράστια ανάπτυξη των πωλήσεών της στην κόμπακτ κατηγορία, με πάνω από δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα να παραδίδονται σε πελάτες της μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια. Πάνω από το 60% των GLA προήλθαν από μετακίνηση των αγοραστών από άλλες μάρκες, οπότε η γερμανική εταιρεία προβλέπει μεγάλο δυναμικό στις πωλήσεις των κόμπακτ SUV που μπορεί να φέρει ακόμα περισσότερους αγοραστές στα μαγαζιά της.

Πάνω από την GLA, θα έρθει να τοποθετηθεί ένα ολοκαίνουργιο crossover, το GLB, το οποίο βρίσκεται αυτή τη στιγμή υπό εξέλιξη. Ένα μοντέλο που σχεδιάζεται να είναι μια πιο σκληροτράχηλη, αλλά και πιο πρακτική εναλλακτική απέναντι στην BMW X1. Το αυτοκίνητο βα υποστηρίζεται από την πλατφόρμα MFA2, την ίδια στην οποία θα βασίζεται η επόμενη A-Class και την οποία θα ακολουθήσει στο λανσάρισμα το 2019. Η διαφοροποίηση σε σχέση με την GLA θα προέλθει με την οψιόν ενός μακρύτερου μεταξονίου, αλλά και με πιο «αρρενωπό» στιλ.

Το τρίτο μέλος στη διεύρυνση της γκάμας των κόμπακτ αυτοκινήτων θε είναι, όπως είπαμε, η μπερλίνα A-Class. Και θα είναι και το πρώτο από τα τρία νέα μοντέλα που θα δούμε στις εκθέσεις, πιθανότατα το 2018, τοποθετούμενο ευθέως ανταγωνιστικά μόνο στο Audi A3 Sport Sedan, μιας και η BMW 1 Series Sedan είναι μόνο –προς το παρόν, τουλάχιστον- για την κινεζική αγορά.

TAGS