Νέες Mercedes-Benz A 200 d και A 220 d με δίλιτρο ντίζελ από εφέτος

Η νέες γενιές των κόμπακτ Mercedes-Benz θα ξεκινήσουν να κάνουν χρήση του δίλιτρου κινητήρα ντίζελ από τον Οκτώβριο, αρχής γενομένης από την A-Class.

Κατά τo λανσάρισμά της, η νέα A-Class παρουσιάστηκε με ένα μικρό μπλοκ ντίζελ, βασισμένο στο μοτέρ 1.5 dCi της Renault. 

Ωστόσο, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι αγοραστές -και ειδικά οι Γερμανοί- θέλουν να συνδυάζουν υψηλή ταχύτητα στην εθνική με χαμηλή κατανάλωση. Και ένας μεσαίας χωρητικότητας 4κύλινδρος ντίζελ είναι συνήθως ο καλύτερος τρόπος για να πετύχεις κάτι τέτοιο.

Όπως και τα περισσότερα μοντέλα της Mercedes-Benz μέχρι την S-Class, η απελθούσα A-Class χρησιμοποιούσε τον κινητήρα ντίζελ των 2.143 cc της εταιρείας. Εντούτοις, το μοτέρ αυτό έχει σταδιακά τεθεί εκτός δράσης, υπέρ μιας πιο τυποποιημένης χωρητικότητας, αυτής των δύο λίτρων.

Το Mercedes-Benz Passion Blog αναφέρει ότι δίλιτρο μοτέρ με την κωδική ονομασία «OM 654» θα βρεθεί κάτω από το καπό της νέας A-Class και πιθανώς κάτω από το καπό όλα τα άλλων μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα MFA. Αυτό είναι μάλιστα ιδιαίτερα σημαντικό για την GLB-Class, καθώς τα βενζινοκίνητα crossover έχουν πολύ μικρή στη Γηραιά Ήπειρο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz A 200

Αν και δεν είναι επίσημη η αναφορά για τον κινητήρα «OM 654», προέρχεται από αξιόπιστη πηγή, η οποία σπάνια κάνει λάθος ή αναπαράγει αναξιόπιστες πληροφορίες. Επίσης, συμφωνεί με αυτό που έχουμε ακούσει στο παρελθόν για την A-Class και τον τρόπο που λειτουργεί η αγορά.

Ο κινητήρας OM 654 θα διατίθεται κατά το blog σε δύο εκδόσεις ισχύος: 150 PS και 190 PS. Και όπως ίσως έχετε ήδη αντιληφθεί, αυτή η απόδοση είναι πανομοιότυπη από το Škoda Kodiaq έως την BMW 3 Series. Σε ορισμένες αγορές μάλιστα, τα αυτοκίνητα φορολογούνται ανάλογα με την αποδιδόμενη ισχύ σε kW, με τους 150 PS να μεταφράζονται σε 110 kW, το οποίο αποτελεί κοινό σημείο αναφοράς.

Σε κάθε περίπτωση, και οι δύο αριθμοί αντιπροσωπεύουν μικρό όφελος όσον αφορά την ισχύ έναντι του απελθέντος μοντέλου, το οποίο απέδιδε 136 ίππους στην A 200 d και 177 ίππους στην A 220 d. Ο συνδυασμός με το σασμάν διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων θα συνεχίσει να υφίσταται, ενώ τουλάχιστον μία έκδοση θα διαθέτει τετρακίνηση 4MATIC. 

Ας ελπίσουμε ότι και οι δύο εκδοχές του δίλιτρου μοτέρ θα είναι καθαρές, καθώς τα δημοσιεύματα και οι φήμες για χειραγώγηση των εκπομπών στους ντίζελ Euro 6/d εκ μέρους της Mercedes-Benz πυκνώνουν και εντείνονται μέρα με την ημέρα. Ενώ μόλις χθες, η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ότι ανακαλεί 774 χιλιάδες αυτοκίνητα στην Ευρώπη για αφαίρεση του παράνομου λογισμικού.

Εδώ να σημειώσουμε ότι τα πρόστιμα με τα οποία η ΕΕ απειλεί ανά αυτοκίνητο με συσκευή παραπλάνησης, ανέρχονται όσο περίπου και η τιμή αγοράς μιας καινούργιας Α-Class. Προς το παρόν όμως, η Mercedes-Benz φαίνεται να αποφεύγει τον κόλαφο των προστίμων.