node/37555

Νέα Mercedes-Benz GLA: Βάση για την ηλεκτρική EQA (!), το 2020

Η EQA παραγωγής δεν θα έχει μεγάλη σχέση με το πρωτότυπο, καθώς τελικά θα είναι μια ηλεκτρική GLΑ, θα λανσαριστεί το 2020 και θα κατασκευάζεται στη Γαλλία.

Η Mercedes-Benz δεν προσπάθησε να κρυφτεί. Κατά την παρουσίαση της νέας GLA, ο Ola Källenius, αφεντικό της φίρμας, ανακοίνωσε την παρουσίαση της EQA το 2020. Μικρή γεύση δε του προσεχούς ηλεκτρικού μοντέλου αποκαλύφθηκε στο παρασκήνιο της εκδήλωσης, όπου μια εικόνα-teaser επιβεβαιώνει ότι η EQA θα είναι μια ηλεκτρική έκδοση της GLA!

Η αποκάλυψη αυτή μας κατέλαβε τρόπον τινά εξ απήνης, καθώς το πρωτότυπο Concept EQA στην ΙΑΑ του 2017, που ήταν και το προανάκρουσμα του μοντέλου, ήταν ένα κόμπακτ 3θυρο EV. Κόνσεπτ τελείως διαφορετικό από αυτό της υφιστάμενης Α-Class, από την οποία και προέρχεται η νέα GLA. Η Mercedes-Benz λοιπόν άλλαξε τη στρατηγική της, προχωρώντας σε μια -αν μη τι άλλο;- λογική επιλογή. Η μετατροπή ενός υπάρχοντος μοντέλου θα είναι σαφώς πιο οικονομική από το σχεδιασμό ενός ειδικού, ξεχωριστού μοντέλου.

Η συνταγή αυτή εξάλλου δεν είναι καινοφανής για την Daimler: Υιοθετήθηκε ήδη για το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes-Benz, την EQC, που προέρχεται από την GLC. Η EQA θα ξεχωρίζει από την GLA από ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία, περιλαμβανομένης μιας μαύρης μάσκας που θα ενσωματώνει τα φανάρια.

Ένα άλλο στοιχείο που συνηγόρησε έτσι ώστε η EQA να βασιστεί στην GLA είναι ότι το νέο EV της Mercedes-Benz θα επωφεληθεί από τη δημοτικότητα των SUV. Εξάλλου δεν μπορούμε να μη λάβουμε υπόψη μας ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα πολλαπλασιάζονται στις τάξεις των κόμπακτ SUV/crossover και στην premium κατηγορία, με επικείμενα λανσαρίσματα αυτά των Volvo XC40 Recharge και Lexus UX 300 e. Η σιλουέτα μάλιστα ενός SUV διευκολύνει επίσης την τοποθέτηση της μπαταρίας. 

Ο Ola Källenius πάντως δεν επεξετάθη και δεν ανέφερε τίποτα για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της επικείμενης EQA. Το νέο ηλεκτρικό SUV της Daimler θα λανσαριστεί το 2020 και θα κατασκευάζεται στη Γαλλία, στο εργοστάσιο του Hambach, το οποίο φτιάχνει αυτή τη στιγμή το smart fortwo.

node/40195

Επίσημο: GMC Hummer EV [video]

Το Hummer επιστρέφει ως ηλεκτρικό supertruck με εξαιρετικές δυνατότητες εκτός δρόμου.

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: GMC Hummer EV [video]

Μετά από μακροσκελή εκστρατεία teaser και καθυστερήσεις στην πρεμιέρα λόγω πανδημίας, η GM παρουσίασε την ολοκαίνουρια γενιά του Hummer που κυκλοφορεί με τα σήματα της GMC και για πρώτη φορά παίρνει τη μορφή ενός αμιγώς ηλεκτρικού "supertruck".

Σχεδιαστικά, το Hummer EV διατηρεί κάτι από τον χαρακτήρα των H1, H2 και H3 με παρόμοιες αναλογίες και επιβλητικές διαστάσεις. Το όχημα διαθέτει ψηλά τοποθετημένη μάσκα με LED φώτα και φωτιζόμενη γρίλια, off-road προφυλακτήρες και προστατευτικές ποδιές, φουσκώματα στο καπό, σχεδόν κάθετο παρμπρίζ, επιπλέον φώτα στην οροφή, στενά παράθυρα, τετραγωνισμένους θόλους των τροχών, σκαλοπάτια στα μαρσπιέ, τέσσερις πόρτες και καρότσα με πολυλειτουργική πόρτα MultiPro.

Τον εκτός δρόμου προσανατολισμό προδίδουν και τα ελαστικά Goodyear Wrangler All Territory με διάμετρο 35" ενώ προαιρετικά μπορούν να τοποθετηθούν και ακόμα μεγαλύτερα ελαστικά 37".

GMC Hummer EV

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από τρεις ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 1.014 PS (746 kW) και 15.592 Nm (!) σύμφωνα πάντα με την επίσημη ιστοσελίδα της GMC. Η δύναμη μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς με δυνατότητα κλειδώματος (e-lockers) και επιτρέπει επιτάχυνση 0-96 km/h σε 3" με τη βοήθεια της λειτουργίας Watts to Freedom.

Οι μπαταρίες Utium της GM με 24 modules επιτρέπουν αυτονομία που ξεπερνά τα 563 km ενώ υποστηρίζουν ταχυφορτιστή 350 kW που προσθέτει 160 km αυτονομίας μέσα σε 10 λεπτά φόρτισης.

Η GMC εξοπλίζει το Hummer EV με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας όσον αφορά τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης. Έχουμε ενεργή αερανάρτηση που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος κατά 152 mm με το πάτημα ενός κουμπιού (Extract Mode), σύστημα τετραδιεύθυνσης που μειώνει τον κύκλο στροφής, λειτουργία CrabWalk που επιτρέπει διαγώνια κίνηση με παράλληλο στρίψιμο όλων των τροχών, καθώς και το πλήρες πακέτο ημιαυτόνομης οδήγησης Super Cruise της General Motors.

GMC Hummer EV

Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι τετραγωνισμένοι όγκοι σε ταμπλό, πόρτες και κεντρική κονσόλα. Την παράσταση κλέβει η κεντρική οθόνη αφής 13,4" για το infotainment που συνδυάζεται με ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3" και ηχοσύστημα 14 ηχείων της Bose.

Χάρη στις κάμερες UltraVision (έως 18 διαφορετικές γωνίες λήψεις), ο οδηγός μπορεί ανα πάσα στιγμή να ελέγχει τι συμβαίνει γύρω και κάτω από το όχημα, διευκολύνοντας την κίνηση εκτός δρόμου αλλά και το παρκάρισμα.

Πάνω από την πενταθέσια καμπίνα βρίσκουμε την γυάλινη οροφή Infinity Roof με αφαιρούμενα Sky Panels τα οποία αποθηκεύονται κάτω από το καπό μετατρέποντας το Hummer EV σε καμπριολέ.

GMC Hummer EV

Η εμπορική διάθεση του GMC Hummer EV στην αγορά των ΗΠΑ θα ξεκινήσει από το φθινόπωρο του 2021 με την πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Edition 1 ($112.595). Το φθινόπωρο του 2022 θα ακολουθήσει το Hummer EV3X ($99.995) με τρεις ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 811 PS. Την άνοιξη του 2023 θα διατεθεί το Hummer EV2X ($89.995) με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 634 PS, ενώ την άνοιξη του 2024 θα κυκλοφορήσει το "βασικό" Hummer EV2 ($79.995) με λιγότερο εξοπλισμό και μικρότερη αυτονομία.

[Πηγή: GMC]

node/40194

Επίσημο: Νέο Hyundai i20 N με 204 PS

Η Hyundai αποκάλυψε επίσημα το i20 N, το νέο μικρό hot hatch που φιλοδοξεί να εκθρονίσει το Ford Fiesta ST από την κορυφή της κατηγορίας.

Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

Επίσημο: Νέο Hyundai i20 N με 204 PS

Η πολυαναμενόμενη πρόταση της Hyundai στην κατηγορία των μικρών καυτών χάτσμπακ είναι πλέον γεγονός. Το Hyundai i20 N εμπνέεται από το αγωνιστικό i20 WRC και υιοθετεί χαρακτήρα αντίστοιχο με του i30 N, για να αντιμετωπίσει το Ford Fiesta ST [video].

Κάτω από το καπό του Hyundai i20 N βρίσκεται ένας καινούργιος, 4κύλινδρος 1.6 τούρμπο άμεσου ψεκασμού, με συνεχώς μεταβλητό χρονισμό (CVVD) και πίεση καυσίμου 350 bar που αποδίδει 204 PS στις 5.500-6.000 rpm και 275 Nm στο φάσμα 1.750-4.000 rpm. Συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, κατάλληλα ενισχυμένο για την περίσταση, και διαθέτει λειτουργία Launch Control που επιτρέπει στο χάτσμπακ των 1.190 kg να φτάνει τα 100 km/h από στάση σε 6,7", ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 km/h.

Το κιβώτιο του Hyundai i20 N ενσωματώνει (προαιρετικά) και ένα μπλοκέ διαφορικό N Corner Carving Differential, το οποίο όμως είναι μηχανικό, τύπου Torsen, κι όχι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο όπως στο i30 N. Το σετ προγραμμάτων οδήγησης με το εμπνευσμένο όνομα N Grin Control System πάντως δίνει και εδώ το «παρών». Τα προγράμματα Eco, Normal, Sport, N και N Custom επηρεάζουν τη λειτουργία του κινητήρα, την παρεμβατικότητα του ESP, τον ήχο της εξάτμισης και το βάρος του τιμονιού.

i20 N

Στο N Custom ο οδηγός καταχωρεί τις ρυθμίσεις που προτιμά, επιλέγοντας Normal, Eco, Sport και Sport+ για κάθε παράμετρο, μέσα από ένα πρακτικό διάγραμμα στην οθόνη του infotainment. Επιπλέον, από ένα κατακόκκινο μπουτόν στο τιμόνι μπορεί να επιλέξει αν ο κινητήρας θα κάνει Rev matching στα κατεβάσματα. Ενδεικτικό της προσοχής που έχει δώσει η Hyundai σε κάθε λεπτομέρεια, με σκοπό να φέρει «τις συγκινήσεις της οδήγησης σε πίστα στην καθημερινότητα», είναι ότι ο εγκέφαλος του i20 N επιτρέπει και το πάτημα του φρένου με το αριστερό πόδι, ταυτόχρονα με το γκάζι. Φυσικά, το σύστημα ευστάθειας μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως.

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ δεν υπάρχουν στο μικρότερο αδερφάκι του i30 N. Υπάρχει όμως ένα ειδικά εξελιγμένο σετ ελατηρίων και αμορτισέρ που το φέρνουν 10 mm πιο κοντά στο έδαφος, νέα εμπρός αντιστρεπτική και νέα γεωμετρία με περισσότερο κάμπερ. Το πλαίσιο είναι πιο άκαμπτο από των συμβατικών i20 χάρη στις ενισχύσεις που έχει δεχθεί σε 12 σημεία, ενώ και η κρεμαγιέρα είναι κοντύτερη, με λόγο 12:1 αντί για 12,4:1. Οι 18άρες ζάντες ντύνονται με λάστιχα 215/40 Pirelli P Zero HΝ, ειδικά εξελιγμένα για το i20 N, ενώ οι εμπρός δίσκοι έχουν διάμετρο 320 mm.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i30 Fastback N

Όλα αυτά ντύνονται με ένα αρκετά επιθετικό αμάξωμα, τα οποίο ενσωματώνει τους προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ της έκδοσης N Line με μια επιπλέον κόκκινη ρίγα (σε... Tomato Red σύμφωνα με τη Hyundai) στο κάτω μέρος. Η μεγαλύτερη διαφορά είναι η προσθήκη μιας μεγάλης αεροτομής στο πίσω μέρος της οροφής, που παραπέμπει στο αγωνιστικό του WRC. Η εξάτμιση έχει μονή απόληξη, ενώ ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες είναι το μοτίβο καρό σημαίας που έχει επιλεγεί για τη γρίλια της εμπρός μάσκας και οι κόκκινες δαγκάνες με τον λογότυπο του τμήματος «Ν».

i20 N

Στο εσωτερικό του Hyundai i20 Ν υπάρχουν σπορ καθίσματα με ενιαίο προσκέφαλο και τιμόνι που προέρχεται κατευθείαν από το i30 N, με την προσθήκη του πλήκτρου για το rev matching, ενώ στη σπορ ατμόσφαιρα συνεισφέρει ακόμα ο λεβιές του κιβωτίου και τα μεταλλικά πετάλια. Δεν πρόκειται πάντως για ελαφρωμένη έκδοση, αλλά για κάποια που θέλει να εντυπωσιάσει και με το επίπεδο εξοπλισμού και τον premium χαρακτήρα της. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25" είναι στάνταρ και διαθέτει shift lights, ενώ ένα infotainment 10,25" προσφέρεται ως εναλλακτική στο στάνταρ 8ιντσο. Στάνταρ είναι και το πακέτο οδηγικών βοηθημάτων SmartSense με αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, επίβλεψη τυφλού σημείου κ.ά.

Αν σας άνοιξε η όρεξη, τώρα θα πρέπει να κάνετε υπομονή ως την Άνοιξη του 2021, όταν το Hyundai i20 N αναμένεται να φτάσει στις εκθέσεις της φίρμας. 

[Πηγή: Hyundai]