Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

Η εταιρεία που εφηύρε το αυτοκίνητο πριν 130 χρόνια έχει τη δύναμη αλλά και την ευθύνη να μας περάσει στη νέα εποχή.

Είναι μια αρκετά περίεργη αίσθηση. Αυτό το 50-150 km/h απνευστί, χωρίς ήχο από κινητήρα, χωρίς αλλαγή ταχύτητας είναι κάτι που θα πρέπει να συνηθίσουμε. Χάρη στην ηλεκτροκίνηση, απολαμβάνεις επιδόσεις GTI και βάλε σε SUV και μάλιστα χωρίς τύψεις. Η επιτάχυνση έρχεται αβίαστα. Αν και πρόκειται για τον ορισμό του politically correct σε τέσσερις ρόδες, (και) αυτό το ηλεκτρικό σε  παρασύρει να το οδηγείς κάπως… ανάρμοστα. Τουλάχιστον στην ευθεία.

Πριν λίγους μήνες, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου  της Γενεύης, ο απερχόμενος CEO της Daimler, Dieter Zetsche, μιλώντας στους δημοσιογράφους για την EQC είχε υποσχεθεί μια εμπειρία πολύ “Mercedes-Benz”. Εννοώντας με αυτό (τουλάχιστον αυτό καταλάβαμε εμείς) ότι θα έπρεπε να περιμένουμε ένα μοντέλο που αποτελεί εξέλιξη και όχι ανατροπή. Παρότι για πολλούς η ηλεκτροκίνηση είναι μια ευκαιρία να βάλουν ένα λευκό χαρτί στο σχεδιαστήριο και να αναθεωρήσουν τα πάντα, η εταιρεία που εφηύρε το Αυτοκίνητο επιλέγει να μην τρομάξει τους πελάτες της. Αλλά να τους προσφέρει μια οικεία και ολοκληρωμένη οδηγική εμπειρία, φροντίζοντας όχι μόνο το ίδιο το όχημα αλλά και τις υπηρεσίες που αφορούν στη χρήση του.

Mercedes-Benz EQC

Το προηγμένο σύστημα infotainment MBUX είναι βελτιστοποιημένο, με εμπλουτισμένο λεξιλόγιο ειδικά σε ό,τι αφορά ορολογία που σχετίζεται με την ηλεκτροκίνηση. Ώστε να επικοινωνεί ευκολότερα με τον οδηγό, όταν αυτός ρωτά  για την κατάσταση της μπαταρίας, όταν αναζητά σταθμό φόρτισης, κ.λπ. Το navigation είναι επίσης βελτιστοποιημένο, αφενός για να προσαρμόζει αναλόγως τις ρυθμίσεις του συστήματος κίνησης ώστε να ξοδεύει τη λιγότερη δυνατή ενέργεια και να κάνει τη μέγιστη ανάκτηση, «διαβάζοντας» το δρόμο. Αφετέρου για να διευκολύνει τον σχεδιασμό του ταξιδιού, βάζοντας μέσα στους διάφορους υπολογισμούς τα σημεία φόρτισης σε σχέση και με την αυτονομία, ανά πάσα στιγμή. Μέσα από την εφαρμογή MercedesmeCharge, επιλέγεις την αφετηρία και το τέλος του ταξιδιού, και αφήνεις στο λογισμικό να καθορίσει τις λεπτομέρειες, όπως τις στάσεις για ανεφοδιασμό, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα σημείων φόρτισης. Εννοείται ότι μπορείς να το κάνεις το προηγούμενο βράδυ από το σπίτι και να στείλεις στο αυτοκίνητο τον χάρτη, να προρυθμίσεις τη θερμοκρασία της καμπίνας, κ.λπ. Μέσα από την εφαρμογή, ο οδηγός της EQC έχει πρόσβαση σε 300.000 σημεία φόρτισης. Ενώ μέσα στον επόμενο χρόνο, η IONITY (ο συνασπισμός των Daimler, BMW, Ford, VW, Audi, Porsche με στόχο την ανάπτυξη των υποδομών που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση) θα έχει δημιουργήσει 400 ακόμη σημεία ταχείας φόρτισης στους κύριους ευρωπαϊκούς οδικούς άξονες.

Αντίθετα με την Jaguar I-PACE η οποία βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα η οποία δεν έχει καμία σχέση με οποιοδήποτε άλλο συμβατικό μοντέλο της φίρμας, η Mercedes έφτιαξε την EQC πάνω σε μια εξελιγμένη μορφή της δομής της GLC. Αυτός είναι μάλλον ο λόγος που με αντίστοιχες εξωτερικές διαστάσεις η Jaguar έχει 150 lt μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, επίπεδο πάτωμα πίσω, άρα περισσότερο χώρο για τα πόδια των επιβατών. Και ζυγίζει 290 kg λιγότερα. Ούτε το Audi e-tron βασίζεται σε κάποια custom πλατφόρμα, αλλά λόγω των μεγαλύτερων διαστάσεων (+20 cm, σχεδόν) είναι πιο ευρύχωρο, χωρίς όμως να είναι πιο βαρύ.

Mercedes-Benz EQC

Η μπαταρία είναι φυσικά τοποθετημένη στο πάτωμα. Ζυγίζει 652 kg, αποτελείται από 384 κυψέλες και έχει χωρητικότητα 80 kWh, αρκετή για να δώσει θεωρητική αυτονομία ως και 471 km. Σε οικιακή παροχή ρεύματος με Wallbox χρειάζονται 11 ώρες για πλήρη φόρτιση, ενώ σε παροχή DC αρκούν 40 λεπτά για φόρτιση στο 80%.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες εδράζονται πάνω σε σωληνωτά υποπλαίσια, για λόγους ασφαλείας, τα οποία στη συνέχει προσαρμόζονται στον εμπρός και πίσω άξονα. Αυτός είναι και ο λόγος που οι αναλογίες του αμαξώματος είναι γνώριμες. Ενώ και η χωροταξία στην καμπίνα δεν αξιοποιεί τα οφέλη του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Το ψηλό κεντρικό τούνελ παραμένει, δυσκολεύοντας λίγο τον μεσαίο πίσω επιβάτη να βολέψει τα πόδια του. Σε γενικές γραμμές ωστόσο ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι στις πίσω θέσεις είναι άνετος. Ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χάσει μόλις 50 lt, από τα 550 της GLC.

Οι αναλογίες παραμένουν ίδιες, ωστόσο η σχεδίαση είναι πολύ διαφορετική. Η νέα μάσκα και τα φώτα συνθέτουν μια εικόνα πιο φουτουριστική. Με έντονο το ψηφιακό στοιχείο να υπογραμμίζει την τεχνολογία του αυτοκινήτου. Έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην βελτίωση της αεροδυναμικής με στόχο πρώτα από όλα τη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,27 από 0,32 (για την GLC με ίδια διάσταση τροχών), βελτίωση η οποία από μόνη της δίνει στο αυτοκίνητο ως και 50 km επιπλέον αυτονομία, ανάλογα με το κυκλοφοριακό σενάριο, την ταχύτητα ταξιδιού, κ.λπ. Για να το πετύχουν έχουν ανασχεδιάσει τους αεραγωγούς του προφυλακτήρα, έχουν μειώσει τους στροβιλισμούς στην περιοχή πίσω από τους εμπρός τροχούς και του καθρέπτες, έχουν ντύσει όλο το πάτωμα με ένα εντελώς επίπεδο κάλυμμα, έχουν περιορίσει το κενό των αρμών και έχουν γλυκάνει τις κόγχες στο σημείο ένωσης των μεταλλικών και κρυστάλλινων πάνελ. Σημαντικό για τον πολυτελή χαρακτήρα του αυτοκινήτου ωστόσο είναι να περιοριστεί και ο αεροδυναμικός θόρυβος, ο οποίος είναι πράγματι εξαιρετικά χαμηλός, αμελητέος, ουσιαστικά ανύπαρκτος.

Mercedes-Benz EQC

Αν κάποιος νομίζει ότι απαλλάχτηκε από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και ησύχασε, είναι γελασμένος. Οι μηχανικοί της Mercedes εξηγούν ότι ο θόρυβος του συμβατικού κινητήρα ντίζελ ή βενζίνης, η χροιά του αλλά και η αυξομείωση της έντασης καθώς ανεβοκατεβαίνουν οι στροφές και αλλάζουν οι σχέσεις, είναι πιο ευχάριστος από τον συνεχόμενο βόμβο του ηλεκτροκινητήρα. Έχουν κάνει ειδική μελέτη, ντύνοντας τα μοτέρ με ειδικά πλαστικά καλύμματα και ηχομονωτικά υλικά, έχουν προσθέσει αφρώδη σε διάφορα σημεία του αμαξώματος εγκλωβίζοντας ενοχλητικές συχνότητες, για να πετύχουν αυτή την κορυφαία ποιότητα κύλισης που βιώνεις στο τιμόνι της EQC. Σε επίπεδο ακόμη υψηλότερο από το έτσι κι αλλιώς πολύ καλό της GLC.

Υπάρχουν τα γνωστά διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, με έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας, στην άνεση και στη δυναμική οδήγηση. Και φυσικά η δυνατότητα ξεχωριστής παραμετροποίησης του συστήματος κίνησης (απόκριση στο γκάζι, στην ουσία), του τιμονιού και της ανάρτησης. Σε κάθε ένα από αυτά ο βαθμός ανάκτησης ενέργειας και το «φρένο κινητήρα» αλλάζει. Ο οδηγός μπορεί επίσης να ρυθμίσει το βαθμό ανάκτησης ενέργειας από τα paddles. Ή να αφήσει το αυτοκίνητο να το κάνει αυτόματα, επιλογή που ενεργοποιείται τραβώντας παρατεταμένα το αριστερό paddle.

Mercedes-Benz EQC

Σε αυτή τη φάση το αυτοκίνητο «βλέπει» την κίνηση τριγύρω αλλά και την χάραξη του δρόμου. Και ενώ αναλαμβάνει πρωτοβουλία, το κάνει με έναν τρόπο που δεν διαταράσσει την αρμονία της σχέσης με τον οδηγό.  Το φρένο κινητήρα είναι ελάχιστο και η ανάκτηση ήπια στον άδειο δρόμο, στην ευθεία. Για να μη χάνει φόρα. Ενώ όταν πλησιάζεις όχημα που κινείται πιο αργά, ή μία στροφή, η υποχώρηση από το γκάζι ισοδυναμεί με ένα αρκετά δυνατό φρενάρισμα και η ανάκτηση αγγίζει το μέγιστο.

Η EQC επιταχύνει εντυπωσιακά χάρη στους 408 ίππους, ως την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τελική των 180 km/h. Η Mercedes να ανακοινώνει 0-100 km/h 5,1”. Η ουσία βέβαια είναι στο μισό γκάζι, ή και λιγότερο. Το ποτενσιόμετρο είναι σωστά ρυθμισμένο. Το αυτοκίνητο ξεκινά ομαλά, κινείται βελούδινα από τη μία διασταύρωση στην άλλη, μέσα στην πόλη. Σε αυτό συμβάλει και η πολύ… «φυσική» αίσθηση του φρένου, η γραμμικότητα του πεντάλ. Οποιαδήποτε στιγμή ωστόσο, αρκεί λίγη παραπάνω πίεση στο δεξί πόδι για ένα ακαριαίο προσπέρασμα.

Ο έλεγχος του αμαξώματος από την ανάρτηση, η ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς μοιάζει να είναι ακόμη καλύτερη από την GLC. Η κλίση είναι περιορισμένη, χωρίς η απόσβεση να είναι ξερή. Την πολύ καλή ποιότητα κύλισης στην οποία αναφερθήκαμε νωρίτερα συμπληρώνει η αφράτη απόσβεση, χωρίς θόρυβο ή αναταράξεις να ενοχλούν τους επιβάτες. Ακόμη και στο πίσω κάθισμα στο οποίο σκοπίμως περάσαμε ένα μεγάλο μέρος της διαδρομής. Πιο γεμάτη είναι και η αίσθηση από το τιμόνι. Το βάρος, η ακρίβεια στη θέση της ευθείας και η γραμμικότητα με την οποία η εντολή περνά στο πλαίσιο όταν αρχίζεις να στρίβεις δίνουν την εντύπωση ενός πολύ συγκροτημένου υπό πίεση αυτοκινήτου.

Τι λέει το DRIVE
Η Mercedes δεν χρειάζεται να ανακαλύψει ξανά τον τροχό για να απαντήσει στις τεχνολογικές προκλήσεις του ανταγωνισμού και του καιρού μας. Η εμπειρία οδήγησης της EQC έχει όλα τα ποιοτικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη μάρκα.

Τιμή Από €79.360
Τεχνολογία Δύο ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη, 408 PS, 760 Nm, αυτόματο κιβώτιο με πλανητικό σύστημα γραναζιών, μία σχέση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,1”
Τελική ταχύτητα 180 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Μέση κατανάλωση 20,8-19,7 kWh/100 km (NEDC)
Εκπομπές CO2 0 g/km
Διαστάσεις 4.761 x 1.884 x 1.623 mm
Χώρος αποσκευών 500 lt
Βάρος 2.495 kg

Μετρήσεις κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube