Η Ferrari θα παρουσιάσει την FXX K Evo στον τελικό του Ferrari Challenge

Στην πίστα του Mugello όπου και θα γίνει ο τελικός του φετινού Ferrari Challenge θα αποκαλυφθεί επίσημα η FXX K Evo.

Στην πίστα του Mugello θα γίνει φέτος ο τελικός του Ferrari Challenge, του ενιαίου πρωταθλήματος με Ferrari 488. Εκεί η Ferrari, πέρα από άλλες εκδηλώσεις στο πλαίσιο της επετείου των 70 χρόνων, θα αποκαλύψει και την FXX K Evo.

Είναι η εξελιγμένη έκδοση του ειδικού για την πίστα και μόνο αυτοκινήτου που βασίζεται στην La Ferrari. Το αρχικό μοντέλο είχε επίσης παρουσιαστεί στον τελικό του Ferrari Challenge, το 2014 στο Abu Dhabi. Σε σχέση με την…. απλή La Ferrari η FXX Κ έχει αλλαγές στην αεροδυναμική, στον κινητήρα αλλά και στο αμάξωμα ώστε να μειωθεί το βάρος. Είναι στην πραγματικότητα ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, χωρίς ομολογκασιόν για κάποιον συγκεκριμένο θεσμό. Οι ιδιοκτήτες τους τις απολαμβάνουν στα ειδικά track days του προγράμματος Corse Clienti, στα οποία συμμετέχουν τα αυτοκίνητα FXX αλλά και μονοθέσια F1 αγορασμένα από ιδιώτες, με την υποστήριξη εργοστασιακής ομάδας.

Στην «βασική» FXX Κ ο θηριώδης ατμοσφαιρικός V12 6,2 λίτρων έχει νέους εκκεντροφόρους, διαφορετικές εισαγωγές αέρα και εντελώς ελεύθερη εξάτμιση, αποδίδοντας έτσι 860 ίππους (αντί για 800). Άλλοι 190 παράγονται από το ηλεκτρικό μοτέρ (αντί για 163), οπότε η συνολική ισχύς φτάνει τα 1.050 PS, ενώ η ροπή αγγίζει τα 92 kgm.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Ferrari 488 Spider [video]

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα προγράμματα λειτουργίας: Qualify για επίτευξη λίγων γρήγορων γύρων, Long Run για σταθερές επιδόσεις μεγαλύτερης διάρκειας, Manual Boost για μέγιστη παροχή ροπής στιγμιαία και Fast Charge για γρηγορότερη επαναφόρτιση των μπαταριών. Από το Manettino στο τιμόνι καθορίζεται η λειτουργία του E-Diff, του F1-Trac, του αγωνιστικών προδιαγραφών ABS αλλά και του Side Slip Angle Control που γνωρίσαμε στην 458 Speciale.

Η εμφάνιση της Ferrari FXX K είναι αντίστοιχα ακραία με των προκατόχων της, FXX και 599ΧΧ, και καθορίζεται από τα αεροδυναμικά βοηθήματα. Το εμπρός σπόιλερ φτάνει 30 mm χαμηλότερα από αυτό της LaFerrari, ενώ ιδιαίτερα εντυπωσιακά είναι τα μικρά πτερύγια που υπάρχουν αντί αεροτομής στο πίσω μέρος. Πολλά από τα βοηθήματα είναι ρυθμιζόμενα, με το πιο ήπιο set-up να προσφέρει 50% περισσότερη αρνητική άντωση από την αντίστοιχη ρύθμιση της LaFerrari δρόμου, ενώ στο πιο ακραίο η αντίστοιχη αύξηση είναι 30%. Τελικά στα 200 km/h πιέζουν την FXX K προς το έδαφος 540 kg. Τέλος, τα ειδικά εξελιγμένα σλικ λάστιχα της Pirelli διαθέτουν αισθητήρες επιτάχυνσης, θερμοκρασίας και πίεσης για την αδιάκοπη πληροφόρηση του οδηγού και της ομάδας.

Πρόσφατα η Ferrari δοκίμασε μια νέα σειρά αεροβοηθημάτων όπως μπορούμε να δούμε στο video από τη Monza. Στις ημέρες που ακολούθησαν το ιταλικό Grand Prix, η Ferrari αξιολόγησε την αποτελεσματικότητα μιας μεγαλύτερης, σταθερής πίσω πτέρυγας που είχε εκπέτασμα ίδιο με το πλήρες πλάτος της FXX K και συνοδευόταν από αεροδυναμικά πρόσθετα κατά τη διάρκεια δοκιμών στο φημισμένο ιταλικό σιρκουί.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Ferrari 458 Speciale [video]

Τα νέα τμήματα του υβριδικού hypercar που βασίζεται στη LaFerrari θα εξελιχτούν στην σήραγγα αεροδυναμικών δοκιμών στο Maranello. Aλλά για την ώρα τα τεστ κανονικού μεγέθους θα επιβεβαιώσουν εάν η κάθετη πίεση είναι η προβλεπόμενη που έχει υπολογιστεί από τους αεροδυναμιστές. Εδώ να θυμίσουμε ότι η «στάνταρ» FXX K παράγει downforce 540 kg στα 200 km/h.

Αυτή η διαδικασία αναβάθμισης είναι η ίδια που χρησιμοποιείται από την ομάδα της εταιρείας στη Formula 1 και αποτελεί κοινό τόπο για τα αυτοκίνητα πίστας της Ferrari. Μια έκδοση «Evo» της βασισμένης στην Enzo FXX λανσαρίστηκε με παρόμοια στοιχεία, με βελτιώσεις  στο αμάξωμα, αλλά ασήμαντες μηχανικές διαφοροποιήσεις. Κάτι ανάλογο φαίνεται πως έγινε και στην FXX K με την ιπποδύναμη της έκδοσης Evo να εκτιμάται ότι θα ξεπερνά τα 1.200 άλογα, όπως και η τιμή θα ξεπερνά τα $3 εκατομμύρια δολάρια, προ φόρων εννοείται.

TAGS