node/36009

Γιατί η νέα BMW Σειρά 1 έγινε προσθιοκίνητη;

Η BMW διαβεβαιώνει πως οι πελάτες της δεν θα καταλάβουν τη διαφορά.

Η τρίτη γενιά της BMW Σειρά 1 έφερε μια μεγάλη αλλαγή για το premium μικρομεσαίο το οποίο για πρώτη φορά μετακόμισε από πισωκίνητη σε προσθιοκίνητη πλατφόρμα. Οι λόγοι για αυτή την αλλαγή στρατηγικής είναι σύνθετοι και έχουν να κάνουν με οικονομία κλίμακας, χώρους αλλά και το απευθυνόμενο κοινό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Επίσημο: Νέα BMW Σειρά 1

BMW 1 Series

Η BMW ήταν παραδοσιακά συνυφασμένη με πισωκίνητα μοντέλα, τα οποία έχουν τον κινητήρα τοποθετημένο στο διαμήκη άξονα. Αυτή η διάταξη σε συνδυασμό με το τούνελ μετάδοσης που στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς μπορεί να είναι η ιδανική για τις αναλογίες ενός sedan, όμως καθώς κινούμαστε προς μικρότερες κατηγορίες όπου οι εξωτερικές διαστάσεις συρρικνώνονται, δημιουργεί χωροταξικό πρόβλημα σε σύγκριση με άλλες, πιο διαδεδομένες λύσεις.

Ενδεικτικό είναι πως με την υιοθέτηση της προσθιοκίνητης πλατφόρμας UKL2, η νέα Σειρά 1 απέκτησε σημαντικά πιο ευρύχωρη καμπίνα από τον προκάτοχό της, παρόλο που μικρύνει ελαφρώς σε μήκος (-5mm) και σε μεταξόνιο (-20mm). Αυτό συμβαίνει λόγο της εγκάρσιας τοποθέτησης του μοτέρ που επιτρέπει σε κοντύτερο ρύγχος και καλύτερη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων.

Πιο συγκεκριμένα, σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά,ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά +33mm, για το κεφάλι +19mm και για τους αγκώνες +13mm (πίσω) και +42mm (εμπρός) αντίστοιχα. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών είναι πλέον 380 λίτρα (+20 λίτρα) ενώ μπορεί να φτάσει τα 1.200 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

BMW 1 Series

Μπορεί λοιπόν κάποιοι να ενοχλούνται από τις πιο συμβατικές αναλογίες της νέας γενιάς με το μεγαλύτερο εμπρός πρόβολο και το αυξημένο ύψος, δεν μπορούμε όμως να παραβλέψουμε το πόσο πιο ευρύχωρη έγινε η καμπίνα λόγω αυτών των σχεδιαστικών αποφάσεων, αφού πλέον η Σειρά 1 δεν υπολείπεται σε αυτό τον τομέα έναντι του προσθιοκίνητου ανταγωνισμού (Mercedes-Benz A-Class και Audi A3).

Πολύ σημαντικό για την επιλογή της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι και το γεγονός ότι χρησιμοποιείται ήδη από τις BMW X1 και X2 αλλά και το MINI Countryman, κάτι που μεταφράζεται σε σημαντικά μικρότερο κόστος παραγωγής μιας και όλα αυτά τα μοντέλα μπορούν να μοιράζονται τους ίδιους τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους κινητήρες, τα κιβώτια και αρκετά ακόμη μηχανικά μέρη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ανακοίνωση τιμών για τη νέα BMW Σειρά 1

BMW 1 Series

Όσον αφορά το θέμα της αίσθησης που αποκομίζει ο οδηγός από το όχημα, ο Florian Moser, υπεύθυνος τύπου για την Σειρά 1 δήλωσε πρόσφατα στο Whichcar: «Οδηγώντας ένα προσθιοκίνητο ή πισωκίνητο αυτοκίνητο του σήμερα, είναι σχεδόν αδύνατο να αντιληφθείς τις διαφορές, σε αντίθεση με 15 χρόνια πριν. Σίγουρα, τότε, η πίσω κίνηση ήταν η σωστή επιλογή όμως οι καιροί έχουν αλλάξει. Η αλλαγή σε προσθιοκίνητη πλατφόρμα μας επέτρεψε να κάνουμε ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός στην κατηγορία των  μικρομεσαίων, εκεί όπου παλεύουμε για κάθε εκατοστό που μπορούμε να κερδίσουμε.»

Στο ίδιο κλίμα κινήθηκε και ο υπεύθυνος κινητήρων της νέας Σειράς 1, Christian Block: «Όταν εξελισσόταν η δεύτερη γενιά (2011-2019), είχαμε όλη την αρχιτεκτονική και τους κινητήρες ώστε να παραμείνουμε με μοτέρ στο διαμήκες και πίσω κίνηση οπότε ήταν εύκολο να ακολουθήσουμε αυτό το δρόμο. Με τη νέα τρίτη γενιά, είχαμε πρόσβαση στους κινητήρες και την πλατφόρμα των MINI οπότε ήταν μια φυσική εξέλιξη. Ειλικρινά, ένα από τα πιο δύσκολα αντικείμενα στην καριέρα μου ήταν να κάνουμε τον κινητήρα αυτού του μοντέλου ακόμα καλύτερα από του προκατόχου του που ήταν ήδη ένα πολύ καλό μοτέρ, και πιστεύω πως το καταφέραμε.»

Πηγή: Whichcar

node/39945

Πέντε μοναδικές McLaren Senna GTR LM με αγωνιστικές φορεσιές από το 1995

Τα υπεραυτοκίνητα πίστας είναι βαμμένα στα χρώματα των McLaren F1 GTR που πρωταγωνίστησαν στο Le Mans το 1995.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Πέντε μοναδικές McLaren Senna GTR LM με αγωνιστικές φορεσιές από το 1995

Η McLaren παρουσίασε πέντε μοναδικές Senna GTR που κατασκευάστηκαν στα πρότυπα των πέντε αγωνιστικών McLaren F1 GTR που τερμάτισαν στις θέσεις 1, 2, 4, 5 και 13 στις 24 Ώρες του Le Mans το 1995.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: McLaren Senna GTR

Τη δημιουργία των υπεραυτοκινήτων πίστας ανέλαβε το τμήμα McLaren Special Operations (MSO), με κάθε μια από τις αγωνιστικές φορεσιές χρειάστηκαν από 800 μέχρι και μερικές χιλιάδες εργατοώρες για την εφαρμογή τους. Τα λογότυπα των χορηγών είναι βαμμένα στο χέρι, όπως και όλα τα γραφικά, ενώ το μοναδικό αυτοκόλλητο βρίσκεται στην οροφή. Εκτός από τα χρώματα των F1 GTR, οι Senna GTR LM έχουν πεντάκτινες ζάντες της OZ με χρυσές δαγκάνες φρένων και χρυσά αμορτισέρ ως ακόμα μια αναφορά στον πρόγονό τους. Παράλληλα διατηρούν το εντυπωσιακό αεροδυναμικό πακέτο της Senna GTR που μπορεί να παράγει έως και 1.000 kg κάθετης δύναμης και έχουν νέες διπλές απολήξεις της εξάτμισης από Inconel.

Στο εσωτερικό βρίσκουμε τιμόνι και καθίσματα αγωνιστικού τύπου με το λογότυπο GTR LM, ζώνες έξι σημείων, paddles αλλαγής σχέσεων από χρυσό και πεντάλ κατασκευασμένα από νιτρίδιο τιτανίου. Επιπλέον, κάθε μοντέλο έχει πλακέτα "1 of 1" που υποδηλώνει το συλλεκτικό του χαρακτήρα, και πληροφορίες για την αντίστοιχη F1 GTR του 1995 πάνω στα ανθρακονημάτινα μαρσπιέ (τα ονόματα των τριών οδηγών, την ημερομηνία του αγώνα και τη θέση στην οποία τερμάτισε).

Αναβαθμισμένος είναι και ο κινητήρας twin-turbo V8 4,0 λίτρων που πλέον αποδίδει 845 PS και 800 Nm (20 PS σε σύγκριση με τις υπόλοιπες Senna GTR) ενώ έχει κόφτη στις 9.000 rpm. 

Ας δούμε όμως το κάθε μοντέλο ξεχωριστά:


McLaren Senna GTR LM 825/1

McLaren Senna GTR LM 825/1

Πρωτότυπο: McLaren F1/01R ‘The Ueno Clinic car’ (1η θέση)
Οδηγοί: Yannick Dalmas, Masanori Sekiya και JJ Lehto


McLaren Senna GTR LM 825/6

McLaren Senna GTR LM 825/6

Πρωτότυπο: McLaren F1/06R ‘The Harrods car’ (3η θέση)
Οδηγοί: Andy Wallace, Derek Bell και Justin Bell


McLaren Senna GTR LM 825/2

McLaren Senna GTR LM 825-2

Πρωτότυπο: McLaren F1/02R ‘The Gulf car’ (4η θέση)
Οδηγοί:  Maurizio Sandro Sala, Mark Blundell και Ray Bellm


McLaren Senna GTR LM 825/7

McLaren Senna GTR LM 825/7

Πρωτότυπο: McLaren F1/07R ‘The Jacadi car’ (5η θέση)
Οδηγοί: Fabien Giroix, Olivier Grouillard και Jean-Denis Deletraz


McLaren Senna GTR LM 825/5

McLaren Senna GTR LM 825/5

Πρωτότυπο: McLaren F1/05R ‘The Cesar car’ (13η θέση)
Οδηγοί: Jean-Luc Maury-Laribiere, Marc Sourd και Hervé Poulin


Οι πέντε τυχεροί ιδιοκτήτες των μοντέλων που προέρχονται από ΗΠΑ, Ευρώπη και Ηνωμένο Βασίλειο, θα έχουν την ευκαιρία να τα οδηγήσουν στη θρυλική πίστα του Le Mans λίγο πριν από τον αγώνα του 2021. Η McLaren δεν θέλησε να αποκαλύψει την τιμή κάθε μοντέλου που προφανώς είναι αρκετά υψηλότερη από τα £1,1 εκατομμύρια στερλίνες (προ φόρων) που κοστίζει μια "απλή" Senna GTR.

node/39944
Volkswagen ID.4 concept

VW: Πρόβλεψη πώλησης 500.000 ID.4 μέχρι το 2025

Επικεφαλής της παγκόσμιας ηλεκτρικής επίθεσης του γερμανικού ομίλου, το VW ID.4, το επερχόμενο ηλεκτρικό SUV, αναμένεται να αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο του όγκου παραγωγής του κατασκευαστή.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

VW: Πρόβλεψη πώλησης 500.000 ID.4 μέχρι το 2025

Το ID.3 μόλις ντεμπουτάρισε στις εκθέσεις των αντιπροσωπειών, αλλά η Volkswagen βρίσκεται ήδη στο επόμενο βήμα. Σχεδιασμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το κόμπακτ EV της φίρμας, το Volkswagen ID.4 έρχεται να τοποθετηθεί σε μια πολύ πιο δημοφιλή κατηγορία, αυτή των κόμπακτ SUV. Ένα μοντέλο που το Wolfsburg τοποθετεί ως την ναυαρχίδα της παγκόσμιας επίθεσης όλου του ομίλου.

Πρέπει να ειπωθεί ότι το ID.4 θα είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας που θα κυκλοφορήσει ταυτόχρονα σε πολλές ηπείρους. Ενώ λοιπόν το Volkswagen ID.3 περιορίζεται μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά, το ID.4 θα είναι επίσης διαθέσιμο στην Κίνα και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Η Volkswagen θέλει να γίνει ηγέτης στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικής κινητικότητας -αλλά αυτό είναι κάτι που δεν θα συμβεί από μόνο του. Η Volkswagen θα επενδύσει περίπου 11 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2024. Και ως ένα κόμπακτ SUV, το ID.4 έχει τις καλύτερες προϋποθέσεις για μεγάλη επιτυχία σε όλες τις σημαντικές αγορές», δήλωσε ο Ralf Brandstätter, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της φίρμας.

Volkswagen ID.4

Μέχρι το 2025, η Volkswagen έχει θέσει στόχο την παραγωγή 1,5 εκατ. ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της VW, το ID.4 θα αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο του παραπάνω όγκου παραγωγής ή 500.000 αυτοκίνητα ετησίως.

Με λανσάρισμα το 2021, το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen θα υιοθετήσει τη φιλοσοφία άλλων EV που έχουν σχεδιαστεί με βάση την σπονδυλωτή πλατφόρμα MEB, προσφέροντας διαφορετικά ηλεκτρομοτέρ και διαμορφώσεις μπαταρίας. Η επίσημη παρουσίαση του ID.4 θα πραγματοποιηθεί στις 23 Σεπτεμβρίου.