Επίσημο: Νέα BMW Σειρά 1

Η τρίτη γενιά του γερμανικού μικρομεσαίου, για πρώτη φορά πάνω σε προσθιοκίνητη πλατφόρμα.

Η BMW παρουσίασε τη νέα Σειρά 1 - την τρίτη γενιά του premium μικρομεσαίου μοντέλου της το οποίο για πρώτη φορά βασίζεται σε μια ολοκαίνουρια προσθιοκίνητη πλατφόρμα.

Σχεδιαστικά η νέα Σειρά 1 έχει σημαντικά διαφοροποιημένες αναλογίες σε σύγκριση με τον προκάτοχό της, με τον μεγάλο εμπρός πρόβολο, το κοντύτερο ρύγχος και το μικρότερο μεταξόνιο να προδίδουν την προσθιοκίνητη πλατφόρμα. Από πλευράς διαστάσεων, το μήκος είναι 4.319mm (-5mm), το πλάτος 1.799mm (+34mm) και το ύψος 1.434 (+13mm), με το μεταξόνιο στα 2.670 mm (-20mm).

Στο εμπρός μέρος το μοντέλο υιοθετεί το νέο πρόσωπο της BMW με ενιαία και μεγαλύτερη γρίλια kidney grille που πλαισιώνεται από τα επιθετικά φωτιστικά σώματα. Το προφίλ έχει λιγότερο μυώδη σχεδιασμό με πιο ξεκάθαρες character lines, γραμμή παραθύρων που παραπέμπει σε SUV και ζάντες από 16" μέχρι 19". Τέλος, στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα επιθετικά φωτιστικά σώματα με γραφικά LED που θυμίζουν αυτά της Χ2.

BMW 1 Series

Χάρη στη νέα πλατφόρμα που υποστηρίζει προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις xDrive, η καμπίνα του πεντάθυρου μικρομεσαίου είναι σημαντικά πιο ευρύχωρη, μια αίσθηση που ενισχύεται ακόμα περισσότερο με την προαιρετική πανοραμική ηλιοροφή. Πιο συγκεκριμένα, ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά +33mm, για το κεφάλι +19mm και για τους αγκώνες +13mm (πίσω) και +42mm (εμπρός) αντίστοιχα. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών είναι πλέον 380 λίτρα (+20 λίτρα), ενώ μπορεί να φτάσει τα 1.200 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Το ταμπλό έχει κλασσικό σχεδιασμό BMW με οθόνη αφής 10,25", ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25" και προαιρετικό Head-Up Display 9,2". Εκτός από την οθόνη αφής, ο χειρισμός του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μπορεί να γίνει μέσω του περιστροφικού διακόπτη iDrive, της επιφάνειας αφής, ή μέσω χειρονομιών.

BMW 1 Series

Η Σειρά 1 θα είναι διαθέσιμη με τρεις κινητήρες πετρελαίου (116d , 118d και 120d xDrive) και δύο κνητήρες βενζίνης (118i και M135i xDrive) που θα συνδυάζονται είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με αυτόματο κιβώτιο διπλόυ συμπλέκτη Steptronic σε εκδόσεις 7 ή 8 σχέσεων. Η απόδοση θα κυμαίνεται από τους 116 PS (116d) μέχρι τους 306 PS (M135i xDrive) ενώ όλα τα μοντέλα έχουν ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα. Προαιρετικά, το μοντέλο μπορεί να εξοπλιστεί με ενεργή ανάρτηση με σύστημα VDC (Variable Damper Control) που προσφέρει λειτουργίες Comfort και Sport.

Η τετρακίνητη M135i xDrive με τετρακύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων που αποδίδει 306 PS και 450 Nm ροπής, θα επιταχύνει από τα 0-100km/h σε 4,8" (ή 4,7" με το πακέτο M Performance), ενώ η τελική ταχύτητα να είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 km/h. Η "καυτή" έκδοση εξοπλίζεται με το κιβώτιο Steptronic Sport 8 σχέσεων, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen, Launch Control, χαμηλωμένη ανάρτηση (-10mm), τιμόνι και φρένα M Sport.

BMW 1 Series

Φυσικά από τον εξοπλισμό της Σειράς 1 δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα τελευταία συστήματα υποβοήθησης και ασφαλείας που προέρχονται από μεγαλύτερες BMW, όπως τα Collision and Pedestrian Warning, Lane Departure Warning, Active Cruise Control (προαιρετικό), Driving Assistant και Parking Assistant.

Η τρίτη γενιά της BMW Σειρά 1 θα κάνει πρεμιέρα στην εκδήλωση #NEXTGen της BMW που θα λάβει χώρα στο Welt του Μονάχου μεταξύ 25-27 Ιουνίου, ενώ θα δηλώσει το παρόν και στην Έκθεση Φρανκφούρτης με την παγκόσμια παρουσίαση να είναι προγραμματισμένη για τις 28 Σεπτεμβρίου. Μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί 1,3 εκατομμύρια μονάδες των δύο πρώτων γενιών του μοντέλου.