Το Ford Mach-E παίρνει σάρκα και οστά

Το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρικό όχημα από τη Ford υπόσχεται μεγάλη αυτονομία και δυνατότητα επιλογής πισωκίνητης και τετρακίνητης έκδοσης.

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ford θα είναι ένα crossover τύπου Tesla Model Y που αναμένεται να πάρει το όνομα «Mach-E» και να λανσαριστεί εμπορικά παγκοσμίως το 2020, ύστερα τα αποκαλυπτήριά του αργότερα μέσα στη χρονιά -όπως έχουμε ήδη αναφέρει.

Δεδομένου ότι το όνομα -το οποίο αποτελεί αντικείμενο πρόσφατης αίτησης του Μπλε Οβάλ για κατοχύρωση στο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών- υπονοεί ότι το αμιγώς ηλεκτρικό Mach E αναφέρεται τρόπον τινά στη θρυλική Mach 1 Mustang (τέσσερις γενιές, 1969 έως 2004) και θα μπορούσε να περιγράφει ένα ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων. Ο πρόεδρος του Μπλε Οβάλ, Bill Ford, είχε δηλώσει εξάλλου ότι «θα πηγαίνει κόλαση». Η μεγάλη διαφορά λοιπόν είναι ότι το Mach-E θα υποκύψει στις τρέχουσες τάσεις και θα είναι ένα crossover και όχι ένα αποκλειστικά σπορ αυτοκίνητο.

Ford Mach-E

Κατασκευασμένο πάνω σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα, ικανή να υποστηρίζει τόσο πισωκίνητη όσο και τετρακίνητη έκδοση, το νέο Ford EV αναμένεται να διατίθεται ως μοντέλο υψηλών επιδόσεων προκειμένου να τα βάλει με τα πανίσχυρα Tesla και σε μια λιγότερο ισχυρή έκδοση, με μικρότερη χωρητικότητα μπαταρίας και μικρότερη αυτονομία. Μιλώντας για την τελευταία, το επερχόμενο Ford EV λέγεται ότι θα είναι σε θέση να διανύσει 595 km πιστοποιημένα κατά WLTP, με μία μόνο φόρτιση, ξεπερνώντας τόσο το Model X της Tesla (565 km) όσο και την I-Pace της Jaguar (470 km).

Σύμφωνα με αναφορά του Autocar, η Ford δίνει ιδιαίτερη προσοχή στο να κάνει το ηλεκτρικό crossover της όσο το δυνατόν πιο προσιτό στο χρήστη. Ο Bill Ford ανέφερε ότι η εταιρεία «επανασχεδιάζει τους τρόπους ιδιοκτησίας για να διασφαλίσει ότι θα αντιμετωπίσει τα σημεία που αυτήν την περίοδο δεν αφήνουν τους πελάτες να στραφούν ευρέως προς τα EV».

Ford Mach-E

Η ίδια αναφορά του Autocar λέει ότι η αναθεωρημένη στροφή της Ford προς τα EV θα οδηγήσει στην κατάργηση κορυφαίων μοντέλων της αμερικανικής γκάμας, όπως τα Taurus, Fusion, Fiesta και Focus. Ακόμα γίνεται λόγος για τη σπουδή της εταιρείας πάνω σε ένα μαζικό ηλεκτρικό crossover, βασισμένο στην πλατφόρμα του Focus, που θα είναι παρόμοιου μεγέθους με το υφιστάμενο Kuga -Escape στις ΗΠΑ.

Πρόσφατα, η Ford ανακοίνωσε ότι συνήψε εταιρική συνεργασία ύψους $700 εκατ. με τη Rivian, μια αμερικανική start-up για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία έχει αναπτύξει τη δική της πλατφόρμα EV για χρήση σε pick-up και 7θέσια SUV. Το ηλεκτρικό pick-up της Rivian, να θυμίσουμε, ότι έκανε ήδη το ντεμπούτο του στις ΗΠΑ στο τέλος του 2018.

Η Ford φημολογείται επίσης ότι βρίσκεται σε διαβούλευση με το Volkswagen Group, με την οποία έχει προχωρήσει ήδη σε ευρεία εταιρική σχέση, για να αποκτήσει πρόσβαση στην πλατφόρμα Modular Electric Matrix (MEB) για επιβατικά αυτοκίνητα.