FIAT: «Το μέλλον μας είναι στα μικρά αυτοκίνητα»

Η ιταλική φίρμα θα περιοριστεί στα μικρά μοντέλα από 3,5 έως 4,5 m, με κύριους άξονες ένα νέο, ηλεκτρικό 500 κι ένα καινούργιο Panda.

Το νέο FIAT 500 αναμένεται να είναι αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο και να παρουσιαστεί στα μέσα του 2020, προαναγγέλλοντας την αναγέννηση της φίρμας με πέντε καινούργια μοντέλα.

Πέρα από τα νέα 500 και Panda θα παρουσιαστεί απόγονος του μικρού, κλασικού στέισον 500 Giardiniera, ένα νέο 500 Χ και ο διάδοχος του σημερινού Tipo, που αναμένεται να έχει τη μορφή SUV.

Η στρατηγική αυτή της FIAT συζητήθηκε σε συνάντηση κορυφαίου επιπέδου, τον περασμένο μήνα, στο σχεδιαστικό κέντρο της FCA στο Τορίνο, όπου πρωτοστάτησε ο CEO της FIAT, Olivier François. 

Olivier Francois Fiat
 Μιλώντας στους συνεργάτες μας του AUTOCAR, o Olivier François είπε: «Η FIAT έχει διπλή αποστολή. Η αστική κινητικότητα είναι πρωταρχική σήμερα, όμως συγχρόνως σημαίνει και οικογενειακή μετακίνηση. Στη νότια Ευρώπη αυτό αληθεύει ακόμη περισσότερο».

Αυτό σημαίνει ότι η FIAT θα συνεχίσει να προσφέρει μικρά αυτοκίνητα όπως το Panda και το 500, με τα οποία κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου αυτά τα δύο μοντέλα αντιστοιχούν στο ένα τρίτο των πωλήσεων στα αυτοκίνητα πόλης. Θα προσφέρει όμως και μεγαλύτερα μοντέλα για τις ανάγκες μιας οικογένειας.

«Για τον προγραμματισμό των μελλοντικών μας προϊόντων, πρέπει να βρούμε τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στις δύο διαστάσεις: την οικογένεια του FIAT 500 και τη μεταφορά της οικογένειας. Δεν θα υπάρξουν μεγάλα αυτοκίνητα, ούτε premium μοντέλα, ούτε σπορ αυτοκίνητα, διότι δεν μπορούν να δικαιολογηθούν», είπε ο François. «Θα είμαστε παρόντες στην κατηγορία C [του VW Golf], αλλά μέχρι εκεί. Όλα μας τα μοντέλα θα είναι ανάμεσα στα 3,5 και τα 4,5 μέτρα. Εκεί θα παίξει η FIAT. Χρειαζόμαστε περισσότερα EV. Και χρειαζόμαστε περισσότερα μοντέλα της σειράς 500 που μπορούν να δικαιολογήσουν μια υψηλότερη τιμή».

Το Autocar έχει πληροφορίες ότι το νέο ηλεκτρικό 500 θα χρησιμοποιεί την ανάποδη διάταξη στις πόρτες, που φαίνεται στο επάνω σκίτσο, για καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου. Όπως στο BMW i3, δύο μικρές πίσω πόρτες που ανοίγουν ανάποδα θα βελτιώνουν την πρόσβαση στο εσωτερικό, επιτρέποντας στο 500 να ανταγωνίζεται τα μεγαλύτερα premium σουπερμίνι, όπως το 5θυρο ΜΙΝΙ. Η επιλογή αυτή θα αντικατοπτρίζει και τη σημαντική μείωση πωλήσεων των 3θυρων μοντέλων που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια.

Επιπλέον, η FIAT θα αντικαταστήσει το 500 Χ, αλλά όχι και το πολυμορφικό 500 L που δεν πουλάει εξίσου καλά. Αντί γι’ αυτό, θα παρουσιαστεί μια σύγχρονη εκδοχή του κλασικού 500 Giardiniera (φωτ. κάτω), όπως ανακοινώθηκε πέρσι στη συνέλευση μετόχων της εταιρείας. Θα είναι ένα 5θυρο μοντέλο της μικρομεσαίας κατηγορίας C, με έντονο το χαρακτήρα του 500 κι ένα στιλέ και πολυτελές εσωτερικό.

Fiat 500 Giardiniera

Η νέα γκάμα μοντέλων με προορισμό τις οικογένειες θα ξεκινά με το καινούργιο Panda, που πιθανότατα θα βασίζεται στο ενθουσιωδώς δεκτό πρωτότυπο Centoventi. O François είπε ότι «στην εμφάνιση ακολουθεί πιστά το Panda της νέας γενιάς». Το νέο Panda πρέπει να παρουσιαστεί το 2021 και δύο χρόνια αργότερα θα ακολουθήσει μια ηλεκτρική έκδοση με δομοστοιχειωτές, προστιθέμενες μπαταρίες ώστε η τιμή να διατηρείται χαμηλά.

Το Tipo επίσης θα αντικατασταθεί, πιθανότατα από ένα SUV, καθώς είναι γνωστή η επιθυμία του François για περισσότερα τέτοια μοντέλα. Μπορεί να βασιστεί στην πλατφόρμα του Jeep Renegade, όπως και η Alfa Romeo Tonale, ώστε να υποστηριχθεί και μια υβριδική, επαναφορτιζόμενη έκδοση. Το νέο FIAT SUV θα σχεδιαστεί κι αυτό με πρότυπο το Centoventi (φωτ. κάτω) και η βασική του έκδοση θα διατίθεται σε χαμηλή τιμή με την προοπτική της πρόσθεσης έξτρα στοιχείων εξοπλισμού.

Fiat Centoventi concept

Η σειρά 500 θα εξακολουθήσει να έχει premium τιμολόγηση ώστε να απορροφηθεί το σημαντικό επιπλέον κόστος της ηλεκτροκίνησης. «Δεν γίνονται συμβιβασμοί στο περιεχόμενο, στην αίσθηση ή το ραφινάρισμα», είπε ο François. «Είναι μια νέα προσέγγιση στη σχεδίαση. Πληρώνεις περισσότερο, αλλά και παίρνεις περισσότερο. Έχει νόημα. Είναι πράσινο και πολυτελές.

«Όλοι ενσωματώνουν το υψηλό κόστος ενός EV σε ένα ακριβό αυτοκίνητο, όπως κάνει η Tesla. Έτσι το επιπλέον κόστος διασκεδάζεται. Είναι πιο δύσκολο να κάνεις το ίδιο σε ένα μικρό αυτοκίνητο της κατηγορίας Α. Όμως το 500 έχει τη δυνατότητα να το αντέξει. Κοστίζει πολύ το να φιλοξενήσεις την μπαταρία, οπότε θα χρησιμοποιήσουμε μια σπονδυλωτή μπαταρία των 100 km, την οποία θα μπορείς να αναβαθμίσεις νοικιάζοντας, αγοράζοντας ή χρονομισθώνοντας πρόσθετες μονάδες.

«Μόνο οι κατηγορίες Α και Β μπορούν να πραγματοποιήσουν εκατοντάδες χιλιάδες πωλήσεις EV. Θέλουμε να εκμεταλλευτούμε το γεγονός ότι η FIAT πουλάει ένα στα τρία μικρά αυτοκίνητα, με το 500 και το Panda».

[Πηγή: Autocar]