node/37545

Δύο υβριδικά μοντέλα για το νέο Nissan Qashqai

Με αναμενόμενο λανσάρισμα το 2020, η τρίτη γενιά του Nissan Qashqai θα περιλαμβάνει στην γκάμα της δύο υβριδικές εκδόσεις.

Εάν και η Nissan ποντάρει στο μελλοντικό αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον πάνω στο Ariya, το δημοφιλές SUV της φίρμας, το Qashqai, θα εξηλεκτριστεί κατά ένα μέρος του με δύο υβριδικές παραλλαγές. Σύμφωνα με τους Βρετανούς συναδέλφους μας του AutoExpress, η πρώτη εκδοχή, η απλούστερη, θα προέλθει από το σύστημα e-Power. Χρησιμοποιείται με επιτυχία από τη φίρμα στην Ιαπωνία ήδη από το 2017 και πρόκειται για μια υβριδική διαμόρφωση, μη επαναφορτιζόμενη, στην οποία ο κινητήρας περιορίζεται σε ρόλο επέκτασης αυτονομίας.

Τεχνολογία Mitsubishi
Η δεύτερη υβριδική εκδοχή πρόκειται για επαναφορτιζόμενη, τεχνολογία που θα μεταγγιστεί από το τρίτο μέλος της Συμμαχίας, τη Mitsubishi. Σχεδιασμένο πάνω στην πλατφόρμα CMF της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, το νέο Qashqai το πιθανότερο είναι ότι θα κληρονομήσει την τεχνολογία του Outlander PHEV. Ένα μοντέλο που βασίζεται σε βενζινοκινητήρα 2,4 λίτρων που συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και μια μπαταρία 13,8 kWh, εξασφαλίζοντας έτσι 50 km ηλεκτρικής αυτονομίας. Σε αυτό το στάδιο της εξέλιξης, δεν είναι γνωστό -τουλάχιστον σε εμάς- αν ο κατασκευαστής θα υιοθετήσει ακριβώς την ίδια διαμόρφωση ή θα την εξελίξει ή θα την τροποποιήσει.

Αν και έχει αποδειχθεί ότι πρόκειται για υποχρεωτικό τρόπο προκειμένου να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις της Ευρώπης για τη μείωση των εκπομπών CO2, η επαναφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία δεν θεωρείται «σημαντική» από τη Nissan. «Θα το δοκιμάσουμε σε ορισμένα μοντέλα, αλλά η ανάλυση από την άποψη της κερδοφορίας δεν είναι πολύ ενθαρρυντική», λέει ο Ponz Pandikuthira, αντιπρόεδρος σχεδιασμού προϊόντων της Nissan στην Ευρώπη, ο οποίος θεωρεί τα plug-in hybrid ως μια μεταβατική τεχνολογία για τα «επόμενα δύο έως τέσσερα χρόνια». Χρόνος που τοποθετείται ο εκδημοκρατισμός των EV με την πτώση της τιμής των μπαταριών.