Test drive: Nissan Qashqai 1.7 Blue dCi 150 PS M-CVT 4x4

Test drive: Nissan Qashqai 1.7 Blue dCi 150 PS M-CVT 4x4

Πώς συνεργάζεται ο νέος κορυφαίος ντίζελ κινητήρας του Qashqai με την τετρακίνηση και το αυτόματο CVT κιβώτιο;

Η πρώτη γενιά του Nissan Qashqai ήταν το μοντέλο που εκδημοκράτισε τα SUV και έκανε δημοφιλή τα crossover. Από τότε έχει περάσεις πολύς καιρός όμως και ήδη βρισκόμαστε στην ανανεωμένη έκδοση της δεύτερης γενιάς του μοντέλου.

Το ρετουσάρισμά της είχε στόχο την πιο premium λογική σε εμφάνιση, αίσθηση και εξοπλισμό. Γι’ αυτό και έδωσε όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες στους τομείς της ασφάλειας και της συνδεσιμότητας.

Οι εξωτερικές αλλαγές αφορούν κυρίως το εμπρός μέρος που έχει μια πιο σύγχρονη και τονισμένη εκδοχή της μάσκας “V-motion”, εντονότερες ακμές στο ανάγλυφο καπό, νέο προφυλακτήρα και νέας σχεδίασης προβολείς με βελτιωμένη απόδοση. Ελαφρές αλλαγές έχουν γίνει επίσης στα πίσω φώτα με την τρισδιάστατη αρχιτεκτονική και στον πίσω προφυλακτήρα με τα ασημί διακοσμητικά στις πλουσιότερες εκδόσεις που βοηθούν στο να δείχνει πιο φαρδύ. Ακόμα, νέα σχεδίαση διαθέτουν και οι ζάντες, ενώ η χρωματική παλέτα είναι εμπλουτισμένη με δύο ακόμα αποχρώσεις.

Στα ουσιαστικότερα όμως, η Nissan κάνει λόγο για βελτιώσεις στην ανάρτηση και στο τιμόνι γι’ ακόμα πιο εκλεπτυσμένη αίσθηση στην οδήγηση. Επίσης μιλά για βελτιωμένη ηχομόνωση (καλύτερα υλικά, πιο παχύ πίσω τζάμι) για χαμηλότερο θόρυβο από τον κινητήρα, το δρόμο και το περιβάλλον.

Nissan Qashqai 1.7 1

Πέρα όμως από την πιο premium εικόνα που του έδωσαν οι σχεδιαστές της Nissan, φρόντισαν του -σε δεύτερο χρόνο- να φρεσκάρουν καθολικά και την γκάμα κινητήρων. Ύστερα από τον καινούργιο βενζινοκινητήρα των 1,3 lt με 140 ή 160 PS και τον αναβαθμισμένο 1.5 dCi, σειρά είχε να τοποθετηθεί στο ανανεωμένο Nissan Qashqai και ο νέος τουρμποντίζελ των 1,7 λίτρων που αντικαθιστά τον 1.6 dCi των 130 ίππων. Το νέο αυτό μοτέρ διαθέτει τεχνολογία επιλεκτικής κατάλυσης SCR με ουρία (AdBlue) για λιγότερα οξείδια του αζώτου.

Ο 4κυλίνδρος πετρελαιοκινητήρας των 1.749 cc αποδίδει 150 ίππους στις 3.500 rpm και 340 Nm από τις 1.750 έως τις 2.750 rpm. Συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο ή αυτόματο Xtronic (τύπου CVT) όπως του αυτοκινήτου δοκιμής. Το νέο μοτέρ συγκαταλέγεται στα πιο πολιτισμένα του είδους, με ελάχιστους κραδασμούς, χαμηλό θόρυβο και μεγάλο εύρος απόδοσης. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο βάρους 1.650 kg τετρακίνητο και αυτόματο Qashqai δεν είναι αυτές που περιμέναμε και γι’ αυτό ευθύνεται κατά κύριο λόγο το κιβώτιο CVT. Λόγω του πατιναρίσματος στην εκκίνηση τα 0-100 km/h διαρκούν 12,3”, όταν για παράδειγμα το λίγο μεγαλύτερο και βαρύτερο (+40 kg) ήπιο υβριδικό και τετρακίνητο Hyundai Tucson με τον 1.600άρη ντίζελ και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη χρειάζεται για την ίδια μέτρηση 10,8”. Ωστόσο οι εν κινήσει επιταχύνσεις είναι σαφώς πιο ανταγωνιστικές, ανεξάρτητα από το εάν το κιβώτιο λειτουργεί με τη βασική ή τη σπορ χαρτογράφηση. Τα φρένα με τη σειρά τους βρίσκονται στον μέσο όρο της κατηγορίας, με 100-0 km/h σε 39,2 m.

Οδηγώντας το ιαπωνικό crossover αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι η ρύθμιση της ανάρτησης συνδυάζει με επιτυχία την άνεση με το κράτημα. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων αποσβένει σωστά τις ανωμαλίες του δρόμου και δίνει πολιτισμένη και ήσυχη εικόνα. Μόνο στις μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες περνάει στην καμπίνα μια ξερή αίσθηση από το εμπρός σύστημα, η οποία φανερώνει το βαρύ εμπρός μέρος και την κάπως μαλακή ανάρτηση.

Nissan Qashqai 1.7 2

Εκτός δρόμου, η αυτόματη τετρακίνηση δουλεύει άμεσα και, χάρη στη δυνατότητα κλειδώματος, θα φτάσεις πιο μακριά από εκεί που φαντάζεσαι. Τα 18 cm απόστασης από το έδαφος είναι επίσης μια καλή τιμή για εκδρομικές απαιτήσεις.

Το εσωτερικό του ανανεωμένου Qashqai αποπνέει τον αέρα αναβάθμισης, χάρη στο βελτιωμένο μοντάρισμα των ελαφρώς πιο ποιοτικών υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, στα νέα πιο άνετα καθίσματα Monoform της συγκεκριμένης έκδοσης και το flat bottomed τιμόνι με την παχύτερη στεφάνη. Η θέση οδήγησης παραμένει ψηλή και με πολλές δυνατότητες ρύθμισης, ενώ η εργονομία είναι προσεγμένη. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση έως και τέσσερις ενηλίκους, και μόνο ένας τρίτος πίσω θα αναζητήσει λίγο παραπάνω χώρο για τα πέλματά του, μιας και το κεντρικό τούνελ εξέχει και κλέβει χώρο. Ο χώρος αποσκευών των 430 lt είναι πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας και πλήρως εκμεταλλεύσιμος.

Από πλευράς εξοπλισμού ασφάλειας, το Qashqai δεν παρουσιάζει ελλείψεις και υπάρχουν διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Το ίδιο συμβαίνει και με εκείνον της άνεσης που είναι πλήρης από το βασικό κιόλας επίπεδο, που για το συγκεκριμένο συνδυασμό κινητήρα-μετάδοσης ξεκινά από τις €28.490. Ενημερωτικά, το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει στη βασική έκδοση εξοπλισμού μόλις €500 επιπλέον του χειροκίνητου, επιλογή μονόδρομος γι’ αυτόν που κινείται κατά κύριο λόγο στην πόλη.

Nissan Qashqai 1.7 3

Αυτό εξάλλου είναι το δυνατό σημείο του συγκεκριμένου κιβωτίου και το καταφέρνει εξαιρετικά. Από την άλλη, όποιος αναζητά τις πλήρεις δυνατότητες του νέου κινητήρα αξίζει να ρίξει μια ματιά και στο χειροκίνητο 6άρι.

Τι λέει το DRIVE
Ο νέος πετρελαιοκινητήρας είναι ραφιναρισμένος και δυνατός για ένα μεσαίο τετρακίνητο SUV, μόνο που το κιβώτιο CVT εστιάζει υπέρ του δέοντος στην απόλυτη καθημερινή άνεση.
Τιμή Από €28.490 (από €27.990 με το χειροκίνητο κιβώτιο)
Τεχνολογία 1.749 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/3.500 rpm, 340 Nm/1.750-2.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο CVT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,3”
0-150 km/h 33,1”
0-400 m 18,4” @ 120,3 km/h
0-1.000 m 34,2” @ 151,5 km/h
50-110 km/h 10,9”
50-80 km/h 3,7”
80-110 km/h 5,8”
110-140 km/h 9,7”
Φρένα 100-0 km/h 39,2 m
Τελική ταχύτητα 193 km/h
Μέση κατανάλωση 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 145 g/km
Διαστάσεις 4.394 x 1.806 x 1.595 mm
Χώρος αποσκευών 430 lt
Βάρος 1.650 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube