
Το Cupra Formentor VZ5 με το 5κύλινδρο μοτέρ επιστρέφει. Τζιζ!
Το πιο ισχυρό και εντυπωσιακό μοντέλο της Abrera επιστρέφει. Το Cupra Formentor VZ5 επαναφέρει τον εκπληκτικό 5κύλινδρο κινητήρα του Audi RS 3 και θα διατεθεί σε περιορισμένη έκδοση 4.000 μονάδων.


Η ζωή γίνεται πάντα πιο όμορφη με έναν 5κύλινδρο σε σειρά να βρυχάται κάτω από το καπό. Ο κινητήρας των 2,5 λίτρων που έφτιαξε η Audi για το RS 3 (και παλιότερα για το TT RS) εξακολουθεί να διατίθεται σήμερα με 400 ίππους, ή 407 PS στην έκδοση Performance.
Ο ίδιος κινητήρας είχε φορεθεί και στο RS Q3 δεύτερης γενιάς, ενώ πιθανόν να επιστρέψει και στην επόμενη. Είχε χρησιμοποιηθεί, φυσικά, και στο Cupra Formentor VZ5 πριν από την ανανέωση του μοντέλου.
Και να που η Cupra αναβιώνει το Formentor VZ5 ύστερα από το facelift, διατηρώντας τον θρυλικό 5κύλινδρο κινητήρα της Audi. Στην ισπανική του εκδοχή αποδίδει 390 ίππους και 480 Nm, με τετρακίνηση και έναν ιδιαίτερα εξελιγμένο πίσω άξονα, ικανό να στείλει έως και το 100% της ροπής σε οποιονδήποτε από τους δύο πίσω τροχούς.
Μένει να δούμε αν η ελληνική αντιπροσωπεία θα τολμήσει να εισάγει έστω 2-3 κομμάτια του σπέσιαλ Cupra Formentor VZ5, καθώς η τελική τιμή του εδώ θα μπορούσε να ξεπεράσει τις 80.000 ευρώ
Το νέο Formentor VZ5 θα κατασκευαστεί σε μόλις 4.000 μονάδες για την Ευρώπη και θα διατεθεί σε πέντε αποκλειστικές αποχρώσεις: Midnight Black, Intersidéral Violet, Magnetic Grey Matt, Century Bronze Matt και Encelade Grey Matt.
Θα διαθέτει επίσης 20άρες ζάντες ειδικού σχεδιασμού και -για πρώτη φορά- δεξιοτίμονη έκδοση για το Ηνωμένο Βασίλειο, αγορά όπου δεν θα τιμωρείται από τον βαρύ οικολογικό φόρο που ισχύει σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες.
Η διάθεσή του στην Ευρώπη θα ξεκινήσει το 2026, όμως σε αγορές με υψηλή φορολογία CO₂, ο περιβαλλοντικός φόρος μπορεί να φτάσει και τις 80.000 ευρώ. Δηλαδή, ποσό που μπορεί να ξεπερνά και την τιμή του αυτοκινήτου!
Μένει να δούμε αν η ελληνική αντιπροσωπεία θα τολμήσει να εισάγει έστω 2-3 κομμάτια, καθώς η τελική τιμή του εδώ θα μπορούσε να ξεπεράσει τις 80.000 ευρώ. Να θυμίσουμε ότι το προηγούμενο VZ5 με τον 2,5άρη κινητήρα κόστιζε στη χώρα μας 63.890 ευρώ το 2022. Όπως και να ’χει, ο προκάτοχός του ήταν εξαιρετικά απολαυστικός στην οδήγηση -μπορείτε να διαβάσετε τη δοκιμή του, εδώ.