BMW εξετάζει ηλεκτρικό σπόρτσκαρ με DNA από τη νέα iX3

BMW εξετάζει ηλεκτρικό σπόρτσκαρ με DNA από τη νέα iX3

Η πλατφόρμα της νέας BMW iX3, που εγκαινιάζει τη γενιά Neue Klasse, μπορεί να αποτελέσει τη βάση για ένα μελλοντικό ηλεκτρικό ρόουντστερ ή κουπέ, χωρίς όμως οι Βαυαροί να έχουν «κλειδώσει» ακόμη τα σχέδιά τους.

BMW i16

Η BMW δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να παρουσιάσει στο μέλλον το πρώτο της ηλεκτρικό σπόρτσκαρ, αξιοποιώντας την επένδυση των 18 δισ. δολαρίων που έχει ήδη κατευθύνει στην ανάπτυξη της νέας γενιάς Neue Klasse.

Η αρχιτεκτονική που κάνει ντεμπούτο με τη νέα BMW iX3 θα αποτελέσει τη βάση για μια ολόκληρη οικογένεια ηλεκτρικών μοντέλων μικρής και μεσαίας κατηγορίας, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να υποστηρίξει και μια πιο σπορ κατασκευή.

«Η δυνατότητα υπάρχει -το πώς θα την αξιοποιήσουμε, θα το δούμε στο μέλλον», λένε στην BMW, αφήνοντας ανοιχτό κάθε σενάριο για ένα ηλεκτρικό σπόρτσκαρ

Με την παραγωγή του Z4 να ολοκληρώνεται στο πρώτο μισό του 2026, η BMW αναζητά τρόπους να καλύψει το κενό στην κατηγορία των διθέσιων ρόουντστερ και κουπέ. Ένα ηλεκτρικό σπόρτσκαρ βασισμένο στη Neue Klasse θα μπορούσε να αναλάβει αυτόν τον ρόλο.

Ο Joachim Post, μέλος του Δ.Σ. της BMW υπεύθυνος για την εξέλιξη, ανέφερε σε πρόσφατες δηλώσεις του πως η προοπτική είναι «εφικτή». Αν και κράτησε κλειστά τα χαρτιά του για το αν η BMW σκοπεύει να κινηθεί αυτόνομα ή σε συνεργασία με άλλον κατασκευαστή, τόνισε τη σημασία της φιλοσοφίας «Baukasten» που χαρακτηρίζει τη γερμανική εταιρεία. Πρόκειται για τη χρήση κοινών εξαρτημάτων -όπως ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου και κυψέλες μπαταρίας- σε διαφορετικά μοντέλα και κατηγορίες, κάτι που επιτρέπει οικονομίες κλίμακας και ταχύτερη διάδοση της νέας τεχνολογίας.

Η BMW έχει ήδη δείξει ότι πειραματίζεται με σπορ ηλεκτρικά. Από το ακυρωμένο i16 του 2020, που βασιζόταν σε εξελιγμένο πλαίσιο του i8, μέχρι το πρωτότυπο Vision M Next του 2019, η ιδέα ενός αμιγώς ηλεκτρικού ή plug-in hybrid σπόρτσκαρ βρίσκεται συχνά στο τραπέζι. 

BMW i16

Ο ιστορικός συγγραφέας, Steve Saxty, αποκάλυψε πως το i16 είχε ολοκληρωθεί κατά 95%, ενώ ο επικεφαλής σχεδιασμού Domagoj Dukec το χαρακτήρισε «έτοιμο για παραγωγή μέσα σε 12 μήνες». Όμως, η πανδημία και οι ανησυχίες γύρω από την κερδοφορία και τη ζήτηση οδήγησαν στην ακύρωσή του.

Η πραγματικότητα είναι πως η BMW διαθέτει πλέον τα εργαλεία για να υλοποιήσει ένα τέτοιο εγχείρημα. Το ερώτημα είναι αν οι συνθήκες της αγοράς, με τις συνεχώς μεταβαλλόμενες τάσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, θα στηρίξουν ένα σπόρτσκαρ που θα πατάει πάνω στην πλατφόρμα της νέας iX3.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube