node/39380

Audi e-tron S και e-tron S Sportback: Επίσημες φωτογραφίες και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τρεις ηλεκτροκινητήρες, περισσότερη δύναμη, επιθετικό στήσιμο και αυτονομία έως και 365 km. 

Τον Φεβρουάριο είχαμε γράψει για τα νέα Audi e-tron S και e-tron S Sportback, δηλαδή τις εκδόσεις επιδόσεων των ηλεκτρικών SUV της με περισσότερη ισχύ και πιο επιθετικό στήσιμο. Τώρα, η Audi έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες και αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά για τα δύο αυτά μοντέλα.

 

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από τρία ηλεκτρικά μοτέρ - ένα μπροστά (έως 150 kW) και δύο στον πίσω άξονα (έως 264 kW) -τα οποία αποδίδουν συνδυαστικά 503 PS (370 kW) και 973 Nm σε λειτουργία Boost για έως και 8 δευτερόλεπτα - ή 435 PS (320 kW) και 808 Nm σε κανονική λειτουργία. Σύμφωνα με την Audi, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 4,5" (έναντι 5,7" του βασικού e-tron) ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 210 km/h.

Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει μικτή ενεργειακή χωρητικότητα 95 kWh, εκ των οποίων το 91% (86 kWh) είναι χρησιμοποιήσιμο. Με μία φόρτιση μπαταρίας, τα Audi e-tron S και e-tron S Sportback επιτυγχάνουν αυτονομία έως περίπου 360 χιλιόμετρα και 365 χιλιόμετρα αντίστοιχα, στον κύκλο WLTP.

e-tron s3

Σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης είναι ενεργοποιημένοι μόνο οι πίσω ηλεκτροκινητήρες. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας  μπαίνει σε λειτουργία όταν ο οδηγός απαιτεί περισσότερη ισχύ ή επικουρικά, όταν μειώνεται το επίπεδο πρόσφυσης. Στην περίπτωση αυτή το όχημα αποκτά τετρακίνηση. 

Το ενεργό σύστημα Εlectrical Τorque Vectoring κατανέμει αυτόματα διαφορετικά επίπεδα ροπής σε κάθε τροχό ανάλογα με τη θέση του οχήματος και τo επίπεδo πρόσφυσης, προσφέροντας τα οφέλη ενός σπορ μπλοκέ διαφορικού.Η όλη διαδικασία πραγματοποιείται ακαριαία σύμφωνα με τις απαιτήσεις της κίνησης, σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και το σύστημα είναι σε θέση να διαχειριστεί πολύ υψηλά επίπεδα ροπής. 

Η στάνταρ ενεργή αερανάρτηση μεταβάλλει την απόσταση από το έδαφος κατά έως και 76 mm ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης από το Audi Drive Select. Συνολικά ο οδηγός έχει στη διάθεσή του επτά προγράμματα οδήγησης τα Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency, Individual, Allroad και Offroad. Παράλληλα το ηλεκτρονικό σύστημα ESC έχει τέσσερις ρυθμίσεις, Normal, Sport, Offroad και Off.

Το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα πέδησης ενισχύεται από τους ηλεκτροκινητήρες για ακόμα καλύτερη απόδοση και ανάκτηση ενέργειας έως 270 kW, ενώ οι δίσκοι έχουν διάμετρο 400 mm εμπρός με εξαπίστονες δαγκάνες. Οι τελευταίες διατίθενται σε μαύρο χρώμα και φέρουν το λογότυπο S.  Προαιρετικά, διατίθενται σε έντονο πορτοκαλί, με το λογότυπο e-tron.

Τα φρένα ενεργοποιούνται και ρυθμίζονται μέσω μιας compact μονάδας που ελέγχει την αύξηση της πίεσης ηλεκτρονικά, την ενισχύει ηλεκτρικά και ενεργοποιεί τα φρένα υδραυλικά.  Κατά το φρενάρισμα, οι ηλεκτρικοί κινητήρες επιβραδύνουν – μόνον αυτοί – μέχρι την περιοχή των 0,3 g, δηλαδή στις περισσότερες καθημερινές καταστάσεις. Τα υδραυλικά φρένα των τροχών μπαίνουν σε λειτουργία μόνο πέρα από αυτό το επίπεδο. 

O οδηγός έχει στη διάθεσή του και ένα εξαιρετικά εξλιγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας με τρια επίπεδα λειτουργίας. Το υψηλότερο από αυτά του επιτρέπει να βιώσει χειρισμό του αυτοκινήτου με ένα μόνο πεντάλ, καθώς το αυτοκίνητο φρενάρει όσο χρειάζεται αφήνοντας μόνον το πεντάλ του γκαζιού.
 
e-tron s5

Κορυφαία αεροδυναμική
Χάρη στους προαιρετικούς εικονικούς εξωτερικούς καθρέφτες, με κάμερες με οθόνες υψηλής αντίθεσης στο εσωτερικό, τα e-tron S και e-tron S Sportback επιτυγχάνουν εξαιρετικούς συντελεστές οπισθέλκουσας.

Οι ειδικά σχεδιασμένοι θόλοι των τροχών συμβάλλουν επίσης σημαντικά στη αεροδυναμική, χαρίζοντας και σπορ εμφάνιση. Αυτό επιτρέπει στο Audi e-tron S Sportback να επιτύχει συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,26, παρά τη διεύρυνση των τόξων των τροχών του. Στο Audi e-tron S, ο αντίστοιχος συντελεστής είναι 0,28. 

Ένα δεύτερο σημαντικό στοιχείο στην αεροδυναμική είναι η ελεγχόμενη είσοδος ψύξης-αέρα με αγωγούς για την ψύξη των φρένων των μπροστινών τροχών. Το σύστημα παραμένει κλειστό όσο πιο συχνά γίνεται, έτσι ώστε η ροή του αέρα να ρέει πάνω από το καπό, σχεδόν χωρίς αναταράξεις.

e-tron s1

Εσωτερικό - σχεδιασμός - εξοπλισμός
Για το εσωτερικό των Audi e-tron S και e-tron S Sportback έχουν επιλεγεί σκούρα χρώματα. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα διατίθενται στάνταρ. Η ταπετσαρία Alcantara καθώς και ο μοχλός επιλογέα ταχυτήτων διαθέτουν ανάγλυφο S, με μοτίβο σε σχήμα ρόμβου. Οι διακοσμητικές επενδύσεις είναι κατασκευασμένες από βουρτσισμένο αλουμίνιο και διατίθενται σε δύο εκδόσεις. Διατίθενται επίσης προαιρετικά σε carbon. 

Συστήματα ελέγχου και ψυχαγωγίας 
Όπως όλα τα μεγάλα μοντέλα της Audi, τα e-tron S και e-tron S Sportback είναι εξοπλισμένα με το ψηφιακό σύστημα ελέγχου MMI με τις δύο μεγάλες κεντρικές οθόνες. Στην τρίτη οθόνη, το virtual cockpit της Audi, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μια ειδική οθόνη ηλεκτρικής κίνησης που φέρει την ηλεκτρική μονάδα στο κέντρο. Ένα προαιρετικό head-up display συμπληρώνει τις οθόνες. Το σύστημα πλοήγησης MMI plus control και το σύστημα Infotainment περιλαμβάνεται ως στάνταρ. Πίσω από τις πολλές λειτουργίες του βρίσκεται η πλατφόρμα τρίτης γενιάς MIB 3.

e-tron s

Οι διαδικτυακές υπηρεσίες της Audi connect συμπληρώνουν το σύστημα πλοήγησης, ειδικά το διευρυμένο πρόγραμμα σχεδιασμού διαδρομών. Υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή, συμπεριλαμβανομένων των βέλτιστων στάσεων φόρτισης, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα κίνησης, το προφίλ οδήγησης του οδηγού και τη διάρκεια της φόρτισης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτή η στρατηγική μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα το σύστημα να προτείνει μια εναλλακτική διαδρομή με καλύτερη ενεργειακή απόδοση. 

Τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα S θα κυκλοφορήσουν στις ευρωπαϊκές αγορές το φθινόπωρο. Αναμένονται στην Ελλάδα προς το τέλος του έτους, με τιμές που ακόμη δεν έχουν καθοριστεί.

node/40210

Επίσημο: Ηλεκτρικό FIAT 500 3 + 1 με επιπλέον πόρτα! [video]

Η FIAT εμπλουτίζει τη γκάμα του ηλεκτρικού 500 με μια πιο πρακτική έκδοση.

Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: Ηλεκτρικό FIAT 500 3 + 1 με επιπλέον πόρτα! [video]

Η FIAT ανακοίνωσε σήμερα το 500 3 + 1, μια νέα και πιο πρακτική έκδοση του ηλεκτρικόυ 500 με τέσσερις πόρτες, η οποία έρχεται να συμπληρώσει τη γκάμα του δίπλα στα αντίστοιχα hatchback και cabrio. Το νέο μοντέλο παρουσίασε ο πρόεδρος της Fiat, Olivier François, στο Lingotto (Τορίνο) μαζί με τις υπόλοιπες εκδόσεις ηλεκτρικού 500 σε μορφή παραγωγής.

Το 500 3 + 1 έχει ακριβώς τις ίδιες διαστάσεις με τα αδερφάκια του εξωτερικά και εσωτερικά, με τη μοναδική διαφορά να εντοπίζεται στην πλευρά του συνοδηγού. Εκεί έχει προστεθεί μια έξτρα πόρτα η οποία ενσωματώνει το B-pillar και ανοίγει προς τα πίσω, δημιουργώντας ένα μεγάλο άνοιγμα για ευκολότερη πρόσβαση των επιβατών στην καμπίνα. Η έξτρα πόρτα προσθέτει μόλις 30 kg βάρους στο όχημα ενώ για να ανοίξει πρέπει να είναι ανοιχτή η πόρτα του συνοδηγού.

Με τη νέα έκδοση 3+1, η FIAT απευθύνεται στους πελάτες που έχουν αυξημένες ανάγκες (π.χ. μια οικογένεια με ένα παιδί) όμως δεν θέλουν να θυσιάσουν τη χαριτωμένη εμφάνιση του 500.

FIAT 500 3 + 1

Όπως συνέβη με τα hatchback και cabrio, έτσι και το 500 3 + 1 θα κυκλοφορήσει αρχικά στην έκδοση λανσαρίσματος "la Prima". Αυτή θα διαθέσιμη σε τρεις εξωτερικές αποχρώσεις (Rose Gold, Glacier Blue και Onyx Black) ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός της θα περιλαβάνει μεταξύ άλλων φώτα full LED, δίχρωμες ζάντες 17", χρωμιωμένο πλαίσιο παραθύρων, infotainment UConnect 5 με οθόνη αφής 10,25" καθώς επενδύσεις Eco-leather στα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα (6 ρυθμίσεις) το ταμπλό και το δίχρωμο τιμόνι.

Επιπλέον, το πλήρες πακέτο συστημάτων ADAS που επιτρέπει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 περιλαβάνει Intelligent Adaptive Cruise Control, Lane Centering,Traffic-sign recognition, Autonomous Emergency Brake με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, Intelligent Speed ​​Assistant, Lane Control, κάμερα οπισθοπορείας υψηλής ανάλυσης, αισθητήρες παρκαρίσματος 360 μοιρών, αυτόματα φώτα, Emergency call και ηλεκτρικό χειρόφρενο. 

FIAT 500 range

Παράλληλα με το 500 3 + 1, η FIAT ανακοίνωσε περισσότερες λεπτομέρειες για τις επερχόμενες εκδόσεις εξοπλισμού του ηλεκτρικού 500 που είναι οι εξής:

Action: Βασική έκδοση με ηλεκτροκινητήρα 95 PS (70 kW) που προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,5" και τελική ταχύτητα 135 km/h. Η μπαταρία χωρητικότητας 23.8 kWh επιτρέπει αυτονομία 180 km (WLTP) ή 240 km σε αστικό κύκλο. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 7", φώτα αλογόνου, τροχούς 15", επενδύσεις από οικολογικό ύφασμα Seaqual κ.α. Η έκδοση Action θα είναι διαθέσιμη μόνο στα hatchback και cabrio.

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου, η τιμή της βασικής έκδοσης του ηλεκτρικού 500 στην Ιταλία θα ξεκινά από τα €19.900 επωφελούμενη από τα κίνητρα της ιταλικής κυβέρνησης, ενώ μπορεί να πέσει στα €15.900 αν συνδυαστεί με το μέτρο της απόσυρσης. 

Passion: Η μεσαία έκδοση έχει ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα 118 PS (87 kW) που προσφέρει επιτάχυνση 0-100km/h σε 9" και τελική ταχύτητα 150 km/h. Η μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 42 kWh επιτρέπει αυτονομία έως 320 km (WLPT) ή 460 km σε αστικό κύκλο. Παράλληλα με τον στάνταρ ταχυφορτιστή 85kW, η μπαταρία χρειάζεται 35 λεπτά για να φτάσει στο 80% της ενέργειάς της, ενώ όπως αναφέρει η FIAT μέσα σε 5 λεπτά έχει προστεθεί αρκετή ενέργεια για αυτονομία 50 km. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δίχρωμες ζάντες 15" και οθόνη αφής 7" για το UConnect 5.

Icon: Η κορυφαία έκδοση του ηλεκτρικόυ 500 έχει τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 118 PS (87 kW), τη μεγάλη μπαταρία 42 kWh που προσφέρει αυτονομία 320 km και τον ταχυφορτιστή 85kW. Επιπλέον, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ζάντες 16", keyless entry, οθόνη αφής 10,25" υψηλής ανάλυσης για το Uconnect 5 με navigation, αναγνώριση φωνητικών εντολών, ταμπλό βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος και επιλογή οικολογικών υλικών για τις επενδύσεις.

Σε όλες τις εκδόσεις του ηλεκτρικού 500, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης. Το Normal αφορά την κανονική λειτουργία, το Range επιτρέπει οδήγηση μόνο με το πεντάλ του γκαζιού για μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας και το Sherpa επιτρέπει τη μέγιστη εξοικονόμησης ενέργειας ώστε να φτάσει το όχημα στον κοντινότερο σταθμό φόρτισης.

Τέλος, η FIAT ανακοίνωσε το νέο πάρκο "Sky Dive" (ο πιο ψηλός κήπος στην Ευρώπη) που θα εγκαινιαστεί στην οροφή του Linguotto στις 4 Ιουλίου 2021 μαζί με το Casa 500 και θα χρησιμοποιείται για λόγους αναψυχής και εκπαίδευσης σε περιβαλλοντολογικά θέματα.

[Πηγή: FCA]

node/40206

Το Dacia Duster σε έκδοση pick-up

Το δημοφιλές SUV της Dacia έγινε pick-up και κυκλοφορεί ήδη στην αγορά της Ρουμανίας.

Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Το Dacia Duster σε έκδοση pick-up

Η Dacia παρουσίασε την έκδοση pick-up του Duster δεύτερης γενιάς η οποία - όπως και ο προκάτοχός της - εξελίχθηκε σε συνεργασία με την ρουμάνικη εταιρεία Romturingia.

Σε αντίθεση με το λατινοαμερικάνικο Orock, το ευρωπαικό Duster pick-up έχει διθέσια καμπίνα και είναι δίπορτο, με αποτέλεσμα η καρότσα να έχει μήκος 1,65 m. Το ωφέλιμο φορτίο είναι 500 kg ενώ η χωρητικότητα φτάνει τα 1.000 lt. 

Οι μετατροπές στο αμάξωμα (νέα πάνλε στο προφίλ και ανασχεδιασμένη ουρά) έχουν οδηγήσει σε ελαφρώς μικρότερο μήκος 4.341 mm (-19 mm) ενώ το Duster pick-up έχει και αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 224 mm (+14 mm). Το μοντέλο είναι αποκλειστικά διαθέσιμο σε λευκό χρώμα (Glacier White) με τροχούς 16".

Dacia Duster pick-up

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1.5 BlueDCi με 115 PS και 260 Nm που συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης της Dacia. Η μέση κατανάλωση είναι 4,93 lt/100 km σύμφωνα με τις μετρήσεις του κύκλου NEDC.

Το Duster Pick-Up είναι ήδη διαθέσιμο στην αγορά της Ρουμανίας με τιμή που ξεκινά από τα €22.546, είναι δηλαδή €4.046 ακριβότερο από την αντίστοιχη έκδοση εξοπλισμού του Duster. Προς το παρόν, δε γνωρίζουμε αν η Dacia σκοπεύει να το διαθέσει και σε άλλες αγορές της Ευρώπης.

[Πηγή: Carscoops]