node/39380

Audi e-tron S και e-tron S Sportback: Επίσημες φωτογραφίες και τεχνικά χαρακτηριστικά

Τρεις ηλεκτροκινητήρες, περισσότερη δύναμη, επιθετικό στήσιμο και αυτονομία έως και 365 km. 

Τον Φεβρουάριο είχαμε γράψει για τα νέα Audi e-tron S και e-tron S Sportback, δηλαδή τις εκδόσεις επιδόσεων των ηλεκτρικών SUV της με περισσότερη ισχύ και πιο επιθετικό στήσιμο. Τώρα, η Audi έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες και αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά για τα δύο αυτά μοντέλα.

 

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από τρία ηλεκτρικά μοτέρ - ένα μπροστά (έως 150 kW) και δύο στον πίσω άξονα (έως 264 kW) -τα οποία αποδίδουν συνδυαστικά 503 PS (370 kW) και 973 Nm σε λειτουργία Boost για έως και 8 δευτερόλεπτα - ή 435 PS (320 kW) και 808 Nm σε κανονική λειτουργία. Σύμφωνα με την Audi, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 4,5" (έναντι 5,7" του βασικού e-tron) ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 210 km/h.

Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει μικτή ενεργειακή χωρητικότητα 95 kWh, εκ των οποίων το 91% (86 kWh) είναι χρησιμοποιήσιμο. Με μία φόρτιση μπαταρίας, τα Audi e-tron S και e-tron S Sportback επιτυγχάνουν αυτονομία έως περίπου 360 χιλιόμετρα και 365 χιλιόμετρα αντίστοιχα, στον κύκλο WLTP.

e-tron s3

Σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης είναι ενεργοποιημένοι μόνο οι πίσω ηλεκτροκινητήρες. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας  μπαίνει σε λειτουργία όταν ο οδηγός απαιτεί περισσότερη ισχύ ή επικουρικά, όταν μειώνεται το επίπεδο πρόσφυσης. Στην περίπτωση αυτή το όχημα αποκτά τετρακίνηση. 

Το ενεργό σύστημα Εlectrical Τorque Vectoring κατανέμει αυτόματα διαφορετικά επίπεδα ροπής σε κάθε τροχό ανάλογα με τη θέση του οχήματος και τo επίπεδo πρόσφυσης, προσφέροντας τα οφέλη ενός σπορ μπλοκέ διαφορικού.Η όλη διαδικασία πραγματοποιείται ακαριαία σύμφωνα με τις απαιτήσεις της κίνησης, σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και το σύστημα είναι σε θέση να διαχειριστεί πολύ υψηλά επίπεδα ροπής. 

Η στάνταρ ενεργή αερανάρτηση μεταβάλλει την απόσταση από το έδαφος κατά έως και 76 mm ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης από το Audi Drive Select. Συνολικά ο οδηγός έχει στη διάθεσή του επτά προγράμματα οδήγησης τα Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency, Individual, Allroad και Offroad. Παράλληλα το ηλεκτρονικό σύστημα ESC έχει τέσσερις ρυθμίσεις, Normal, Sport, Offroad και Off.

Το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα πέδησης ενισχύεται από τους ηλεκτροκινητήρες για ακόμα καλύτερη απόδοση και ανάκτηση ενέργειας έως 270 kW, ενώ οι δίσκοι έχουν διάμετρο 400 mm εμπρός με εξαπίστονες δαγκάνες. Οι τελευταίες διατίθενται σε μαύρο χρώμα και φέρουν το λογότυπο S.  Προαιρετικά, διατίθενται σε έντονο πορτοκαλί, με το λογότυπο e-tron.

Τα φρένα ενεργοποιούνται και ρυθμίζονται μέσω μιας compact μονάδας που ελέγχει την αύξηση της πίεσης ηλεκτρονικά, την ενισχύει ηλεκτρικά και ενεργοποιεί τα φρένα υδραυλικά.  Κατά το φρενάρισμα, οι ηλεκτρικοί κινητήρες επιβραδύνουν – μόνον αυτοί – μέχρι την περιοχή των 0,3 g, δηλαδή στις περισσότερες καθημερινές καταστάσεις. Τα υδραυλικά φρένα των τροχών μπαίνουν σε λειτουργία μόνο πέρα από αυτό το επίπεδο. 

O οδηγός έχει στη διάθεσή του και ένα εξαιρετικά εξλιγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας με τρια επίπεδα λειτουργίας. Το υψηλότερο από αυτά του επιτρέπει να βιώσει χειρισμό του αυτοκινήτου με ένα μόνο πεντάλ, καθώς το αυτοκίνητο φρενάρει όσο χρειάζεται αφήνοντας μόνον το πεντάλ του γκαζιού.
 
e-tron s5

Κορυφαία αεροδυναμική
Χάρη στους προαιρετικούς εικονικούς εξωτερικούς καθρέφτες, με κάμερες με οθόνες υψηλής αντίθεσης στο εσωτερικό, τα e-tron S και e-tron S Sportback επιτυγχάνουν εξαιρετικούς συντελεστές οπισθέλκουσας.

Οι ειδικά σχεδιασμένοι θόλοι των τροχών συμβάλλουν επίσης σημαντικά στη αεροδυναμική, χαρίζοντας και σπορ εμφάνιση. Αυτό επιτρέπει στο Audi e-tron S Sportback να επιτύχει συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,26, παρά τη διεύρυνση των τόξων των τροχών του. Στο Audi e-tron S, ο αντίστοιχος συντελεστής είναι 0,28. 

Ένα δεύτερο σημαντικό στοιχείο στην αεροδυναμική είναι η ελεγχόμενη είσοδος ψύξης-αέρα με αγωγούς για την ψύξη των φρένων των μπροστινών τροχών. Το σύστημα παραμένει κλειστό όσο πιο συχνά γίνεται, έτσι ώστε η ροή του αέρα να ρέει πάνω από το καπό, σχεδόν χωρίς αναταράξεις.

e-tron s1

Εσωτερικό - σχεδιασμός - εξοπλισμός
Για το εσωτερικό των Audi e-tron S και e-tron S Sportback έχουν επιλεγεί σκούρα χρώματα. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα διατίθενται στάνταρ. Η ταπετσαρία Alcantara καθώς και ο μοχλός επιλογέα ταχυτήτων διαθέτουν ανάγλυφο S, με μοτίβο σε σχήμα ρόμβου. Οι διακοσμητικές επενδύσεις είναι κατασκευασμένες από βουρτσισμένο αλουμίνιο και διατίθενται σε δύο εκδόσεις. Διατίθενται επίσης προαιρετικά σε carbon. 

Συστήματα ελέγχου και ψυχαγωγίας 
Όπως όλα τα μεγάλα μοντέλα της Audi, τα e-tron S και e-tron S Sportback είναι εξοπλισμένα με το ψηφιακό σύστημα ελέγχου MMI με τις δύο μεγάλες κεντρικές οθόνες. Στην τρίτη οθόνη, το virtual cockpit της Audi, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μια ειδική οθόνη ηλεκτρικής κίνησης που φέρει την ηλεκτρική μονάδα στο κέντρο. Ένα προαιρετικό head-up display συμπληρώνει τις οθόνες. Το σύστημα πλοήγησης MMI plus control και το σύστημα Infotainment περιλαμβάνεται ως στάνταρ. Πίσω από τις πολλές λειτουργίες του βρίσκεται η πλατφόρμα τρίτης γενιάς MIB 3.

e-tron s

Οι διαδικτυακές υπηρεσίες της Audi connect συμπληρώνουν το σύστημα πλοήγησης, ειδικά το διευρυμένο πρόγραμμα σχεδιασμού διαδρομών. Υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή, συμπεριλαμβανομένων των βέλτιστων στάσεων φόρτισης, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα κίνησης, το προφίλ οδήγησης του οδηγού και τη διάρκεια της φόρτισης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτή η στρατηγική μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα το σύστημα να προτείνει μια εναλλακτική διαδρομή με καλύτερη ενεργειακή απόδοση. 

Τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα S θα κυκλοφορήσουν στις ευρωπαϊκές αγορές το φθινόπωρο. Αναμένονται στην Ελλάδα προς το τέλος του έτους, με τιμές που ακόμη δεν έχουν καθοριστεί.