Audi e-tron S Sportback
node/38225

Επίσημο: Audi e-tron S και e-tron S Sportback

Οι εκδόσεις επιδόσεων των ηλεκτρικών SUV της Audi με έως και 503 PS από τρεις ηλεκτροκινητήρες.

Η Audi παρουσίασε τα e-tron S και e-tron S Sportback, δηλαδή τις εκδόσεις επιδόσεων των ηλεκτρικών SUV της με περισσότερη ισχύ και πιο επιθετικό στήσιμο.

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από τρια ηλεκτρικά μοτέρ - ένα μπροστά (έως 150 kW) και δύο στον πίσω άξονα (έως 264 kW) -τα οποία αποδίδουν συνδυαστικά 503 PS (370 kW) και 973 Nm σε λειτουργία Boost για έως και 8 δευτερόλεπτα - ή 435 PS (320 kW) και 808 Nm σε κανονική λειτουργία. Σύμφωνα με την Audi, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 4,5" (έναντι 5,7" του βασικού e-tron) ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 210 km/h.

Στην καθημερινή οδήγηση λειτουργούν μόνο οι ηλεκτροκινητήρες στον πίσω άξονα, με τον μπροστά να ενεργοποιείται αυτόματα όταν απαιτείται περισσότερη ισχύς μετατρέποντας το όχημα σε τετρακίνητο. Το ενεργό σύστημα Εlectrical Τorque Vectoring κατανέμει αυτόματα διαφορετικά επίπεδα ροπής σε κάθε τροχό ανάλογα με τη θέση του οχήματος και τo επίπεδo πρόσφυσης, προσφέροντας τα οφέλη ενός σπορ μπλοκέ διαφορικού.

Audi e-tron S Sportback

Η στάνταρ ενεργή αερανάρτηση μεταβάλλει την απόσταση από το έφαρος κατά έως και 76 mm ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγηση από το Audi Drive Select (Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency, Individual, Allroad και Offroad). Παράλληλα το ηλεκτρονικό σύστημα ESC έχει τέσσερις ρυθμίσεις (Normal, Sport, Offroad και Off).

Το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα πέδησης ενισχύεται από τους ηλεκτροκινητήρες για ακόμα καλύτερη απόδοση και ανάκτηση ενέργειας έως 270 kW, ενώ οι δίσκοι έχουν διάμετρο 400 mm εμπρός με εξαπίστονες δαγκάνες. Όπως και στο βασικό e-tron, η μπαταρία έχει χωρητικότητα 95 kWh, με 86.5 kWh διαθέσιμα για χρήση.

Audi e-tron S Sportback

Εκτός από την ιδιαίτερη φορεσιά με μαύρα, γκρι και φωσφοριζέ πορτοκαλί γραφικά που προφανώς δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της παρουσίασης, τα μοντέλα ξεχωρίζουν από τα φαρδύτερα φτερά (+2,3 cm) και τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες που έχουν μεγαλύτερες πλευρικές εισαγωγές αέρα εμπρός για την ψύξη των φρένων και ενσωματωμένο διαχύτη πίσω. Η Audi προσφέρει μια επιλογή από ζάντες 20", 21" ή και 22", όπως και τα προαιρετικά φώτα τεχνολογίας Matrix LED.

Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0.28 cd για το e-tron και 0.26 cd για το πιο αεροδυναμικό e-tron Sportback (και στις δύο περιπτώσεις η τιμή αφορά οχήματα με τους προαιρετικούς ψηφιακούς καθρέφτες).

Audi e-tron S Sportback

Στο εσωτερικό δεν έχουμε σημαντικές αλλαγές σε σύγκριση με τις πιο ταπεινές εκδόσεις των e-tron. Εκεί βρίσκουμε επενδύσεις από δέρμα και Alcantara, διακοσμητικές προσθήκες από σκουρόχρωμο αλουμίνιο ή ανθρακονήματα, εσωτερικό ambient φωτισμό και διακριτικά «S» στον λεβιέ, στα πατήματα των μαρσπιέ και στο τιμόνι. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα είναι στάνταρ ενώ προαιρετικά διατίθενται και σούπερσπορ δερμάτινα καθίσματα σε γκρι ή κόκκινη απόχρωση με σχέδια σε σχήμα ρόμβου.

Στις χαμηλές ταχύτητες, ένα ηχείο μπροστά από τον εμπρός δεξί τροχό εκπέμπει ήχο που προειδοποιεί τους πεζούς και τους ποδηλάτες για τη διέλευση του οχήματος.

node/40210

Επίσημο: Ηλεκτρικό FIAT 500 3 + 1 με επιπλέον πόρτα! [video]

Η FIAT εμπλουτίζει τη γκάμα του ηλεκτρικού 500 με μια πιο πρακτική έκδοση.

Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: Ηλεκτρικό FIAT 500 3 + 1 με επιπλέον πόρτα! [video]

Η FIAT ανακοίνωσε σήμερα το 500 3 + 1, μια νέα και πιο πρακτική έκδοση του ηλεκτρικόυ 500 με τέσσερις πόρτες, η οποία έρχεται να συμπληρώσει τη γκάμα του δίπλα στα αντίστοιχα hatchback και cabrio. Το νέο μοντέλο παρουσίασε ο πρόεδρος της Fiat, Olivier François, στο Lingotto (Τορίνο) μαζί με τις υπόλοιπες εκδόσεις ηλεκτρικού 500 σε μορφή παραγωγής.

Το 500 3 + 1 έχει ακριβώς τις ίδιες διαστάσεις με τα αδερφάκια του εξωτερικά και εσωτερικά, με τη μοναδική διαφορά να εντοπίζεται στην πλευρά του συνοδηγού. Εκεί έχει προστεθεί μια έξτρα πόρτα η οποία ενσωματώνει το B-pillar και ανοίγει προς τα πίσω, δημιουργώντας ένα μεγάλο άνοιγμα για ευκολότερη πρόσβαση των επιβατών στην καμπίνα. Η έξτρα πόρτα προσθέτει μόλις 30 kg βάρους στο όχημα ενώ για να ανοίξει πρέπει να είναι ανοιχτή η πόρτα του συνοδηγού.

Με τη νέα έκδοση 3+1, η FIAT απευθύνεται στους πελάτες που έχουν αυξημένες ανάγκες (π.χ. μια οικογένεια με ένα παιδί) όμως δεν θέλουν να θυσιάσουν τη χαριτωμένη εμφάνιση του 500.

FIAT 500 3 + 1

Όπως συνέβη με τα hatchback και cabrio, έτσι και το 500 3 + 1 θα κυκλοφορήσει αρχικά στην έκδοση λανσαρίσματος "la Prima". Αυτή θα διαθέσιμη σε τρεις εξωτερικές αποχρώσεις (Rose Gold, Glacier Blue και Onyx Black) ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός της θα περιλαβάνει μεταξύ άλλων φώτα full LED, δίχρωμες ζάντες 17", χρωμιωμένο πλαίσιο παραθύρων, infotainment UConnect 5 με οθόνη αφής 10,25" καθώς επενδύσεις Eco-leather στα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα (6 ρυθμίσεις) το ταμπλό και το δίχρωμο τιμόνι.

Επιπλέον, το πλήρες πακέτο συστημάτων ADAS που επιτρέπει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 περιλαβάνει Intelligent Adaptive Cruise Control, Lane Centering,Traffic-sign recognition, Autonomous Emergency Brake με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, Intelligent Speed ​​Assistant, Lane Control, κάμερα οπισθοπορείας υψηλής ανάλυσης, αισθητήρες παρκαρίσματος 360 μοιρών, αυτόματα φώτα, Emergency call και ηλεκτρικό χειρόφρενο. 

FIAT 500 range

Παράλληλα με το 500 3 + 1, η FIAT ανακοίνωσε περισσότερες λεπτομέρειες για τις επερχόμενες εκδόσεις εξοπλισμού του ηλεκτρικού 500 που είναι οι εξής:

Action: Βασική έκδοση με ηλεκτροκινητήρα 95 PS (70 kW) που προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,5" και τελική ταχύτητα 135 km/h. Η μπαταρία χωρητικότητας 23.8 kWh επιτρέπει αυτονομία 180 km (WLTP) ή 240 km σε αστικό κύκλο. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 7", φώτα αλογόνου, τροχούς 15", επενδύσεις από οικολογικό ύφασμα Seaqual κ.α. Η έκδοση Action θα είναι διαθέσιμη μόνο στα hatchback και cabrio.

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου, η τιμή της βασικής έκδοσης του ηλεκτρικού 500 στην Ιταλία θα ξεκινά από τα €19.900 επωφελούμενη από τα κίνητρα της ιταλικής κυβέρνησης, ενώ μπορεί να πέσει στα €15.900 αν συνδυαστεί με το μέτρο της απόσυρσης. 

Passion: Η μεσαία έκδοση έχει ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα 118 PS (87 kW) που προσφέρει επιτάχυνση 0-100km/h σε 9" και τελική ταχύτητα 150 km/h. Η μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 42 kWh επιτρέπει αυτονομία έως 320 km (WLPT) ή 460 km σε αστικό κύκλο. Παράλληλα με τον στάνταρ ταχυφορτιστή 85kW, η μπαταρία χρειάζεται 35 λεπτά για να φτάσει στο 80% της ενέργειάς της, ενώ όπως αναφέρει η FIAT μέσα σε 5 λεπτά έχει προστεθεί αρκετή ενέργεια για αυτονομία 50 km. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δίχρωμες ζάντες 15" και οθόνη αφής 7" για το UConnect 5.

Icon: Η κορυφαία έκδοση του ηλεκτρικόυ 500 έχει τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 118 PS (87 kW), τη μεγάλη μπαταρία 42 kWh που προσφέρει αυτονομία 320 km και τον ταχυφορτιστή 85kW. Επιπλέον, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ζάντες 16", keyless entry, οθόνη αφής 10,25" υψηλής ανάλυσης για το Uconnect 5 με navigation, αναγνώριση φωνητικών εντολών, ταμπλό βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος και επιλογή οικολογικών υλικών για τις επενδύσεις.

Σε όλες τις εκδόσεις του ηλεκτρικού 500, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης. Το Normal αφορά την κανονική λειτουργία, το Range επιτρέπει οδήγηση μόνο με το πεντάλ του γκαζιού για μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας και το Sherpa επιτρέπει τη μέγιστη εξοικονόμησης ενέργειας ώστε να φτάσει το όχημα στον κοντινότερο σταθμό φόρτισης.

Τέλος, η FIAT ανακοίνωσε το νέο πάρκο "Sky Dive" (ο πιο ψηλός κήπος στην Ευρώπη) που θα εγκαινιαστεί στην οροφή του Linguotto στις 4 Ιουλίου 2021 μαζί με το Casa 500 και θα χρησιμοποιείται για λόγους αναψυχής και εκπαίδευσης σε περιβαλλοντολογικά θέματα.

[Πηγή: FCA]

node/40206

Το Dacia Duster σε έκδοση pick-up

Το δημοφιλές SUV της Dacia έγινε pick-up και κυκλοφορεί ήδη στην αγορά της Ρουμανίας.

Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Το Dacia Duster σε έκδοση pick-up

Η Dacia παρουσίασε την έκδοση pick-up του Duster δεύτερης γενιάς η οποία - όπως και ο προκάτοχός της - εξελίχθηκε σε συνεργασία με την ρουμάνικη εταιρεία Romturingia.

Σε αντίθεση με το λατινοαμερικάνικο Orock, το ευρωπαικό Duster pick-up έχει διθέσια καμπίνα και είναι δίπορτο, με αποτέλεσμα η καρότσα να έχει μήκος 1,65 m. Το ωφέλιμο φορτίο είναι 500 kg ενώ η χωρητικότητα φτάνει τα 1.000 lt. 

Οι μετατροπές στο αμάξωμα (νέα πάνλε στο προφίλ και ανασχεδιασμένη ουρά) έχουν οδηγήσει σε ελαφρώς μικρότερο μήκος 4.341 mm (-19 mm) ενώ το Duster pick-up έχει και αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 224 mm (+14 mm). Το μοντέλο είναι αποκλειστικά διαθέσιμο σε λευκό χρώμα (Glacier White) με τροχούς 16".

Dacia Duster pick-up

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1.5 BlueDCi με 115 PS και 260 Nm που συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης της Dacia. Η μέση κατανάλωση είναι 4,93 lt/100 km σύμφωνα με τις μετρήσεις του κύκλου NEDC.

Το Duster Pick-Up είναι ήδη διαθέσιμο στην αγορά της Ρουμανίας με τιμή που ξεκινά από τα €22.546, είναι δηλαδή €4.046 ακριβότερο από την αντίστοιχη έκδοση εξοπλισμού του Duster. Προς το παρόν, δε γνωρίζουμε αν η Dacia σκοπεύει να το διαθέσει και σε άλλες αγορές της Ευρώπης.

[Πηγή: Carscoops]