
Mercedes-Benz: Προσιτό SUV θα αντικαταστήσει την A-Class;
Η Mercedes-Benz A-Class πήρε πρόσφατα διετή παράταση. Ο αντικαταστάτης της θα είναι μάλλον ένα SUV.

Η νέα Mercedes-Benz CLA προοριζόταν αρχικά να αποτελέσει το σημείο εισόδου στην γκάμα της γερμανικής εταιρείας. Η κατάργηση της A-Class, αρχικά προγραμματισμένη για το 2025 και αργότερα αναβληθείσα για το 2026, τελικά μετατέθηκε για το 2028.
Το παραπάνω πλάνο έχει πλέον αλλάξει, με την αυτοκινητοβιομηχανία να επιβεβαιώνει την εξέλιξη ενός εισαγωγικού SUV, που θα τοποθετηθεί κάτω από την CLA και θα αντικαταστήσει την A-Class μόλις αυτή σταματήσει να παράγεται.
Σε τι οφείλεται η αλλαγή πλεύσης; Ο διευθύνων σύμβουλος Ola Källenius σηματοδότησε τη στροφή προς την ευρύτερη απήχηση και τους υψηλότερους όγκους παραγωγής, διότι τα κέρδη μειώθηκαν σε μόλις 5,3% το πρώτο 6μηνο του έτους.
Καλές και χρυσές οι G-Wagen, οι Maybach και οι AMG, αλλά χρειάζονται και τα πιο κόμπακτ μοντέλα
Θα είναι σίγουρα SUV; Υπάρχουν αντικρουόμενες φήμες. Από τη μία γερμανικές αναφορές σημειώνουν ότι το νέο μοντέλο μπορεί να είναι μια τροποποιημένη και οικονομική έκδοση ενός υπάρχοντος SUV αντί για ένα εντελώς νέο μοντέλο. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει μια ανανεωμένη GLA ή ένα ελαφρώς μικρότερο crossover.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ηλικιωμένος κόλλησε Mercedes-Benz A-Class στην Piazza di Spagna
Άλλες πηγές όμως αναφέρουν ότι θα βασίζεται στην πλατφόρμα MMA. Κι ότι θα είναι σαφώς crossover ή SUV. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη γενιά της A-Class ήταν όντως ψηλότερης κοψιάς και στην πορεία έγινε χάτσμπακ. Προς το παρόν, η Mercedes-Benz κρατάει τα χαρτιά της κλειστά.
Η γκάμα των κόμπακτ μοντέλων της Mercedes-Benz πούλησε 534.800 μονάδες το 2024, αποτελώντας ένα σημαντικό μέρος των συνολικών πωλήσεων των 1.983.000 επιβατικών. Μόνο στη Γερμανία, η A-Class αντιπροσώπευε 17.400 από τις 257.900 νέες ταξινομήσεις της Mercedes-Benz πέρυσι.
Αυτό το ενδιαφέρον των πελατών είναι πιθανώς που ώθησε τη Στουτγάρδη να επανεξετάσει τη στρατηγική της και να αποφασίσει να μην εγκαταλείψει το χαμηλότερο άκρο της αγοράς.
Ενώ η A-Class θα συνεχίσει να υπάρχει, χαμηλότερη ή ψηλότερη, η B-Class πλησιάζει στο τέλος. Οι πωλήσεις του κόμπακτ MPV έχουν μειωθεί και η παραγωγή έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το 2026, μετά από μια 22ετή πορεία τριών γενεών.