
20 ίππους ισχυρότερο το Dacia Duster με εργοστασιακό LPG
Το Dacia Duster αποκτά 10 επιπλέον ίππους στην ήπια υβριδική έκδοση και 15 στη full hybrid. Κυρίως όμως, 20 παραπάνω στην έκδοση διπλού καυσίμου. Όλες οι λεπτομέρειες για την έκδοση hybrid-G 150, που θα φορεθεί και στο Bigster.

Χαράς ευαγγέλια για τους λάτρεις των Dacia Duster. Αφού οι δύο υβριδικές του εκδόσεις θα αποκτήσουν επιπλέον ισχύ, χωρίς αυτό να συνοδεύεται από αντίστοιχου ποσοστού αύξηση στην κατανάλωση. Κυρίως όμως, η έκδοση LPG.
Όταν δοκιμάσαμε πρόσφατα την ήπια υβριδική έκδοση των 130 ίππων, αξιολογήσαμε ότι ο υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1,2 lt «παρέχει στην πλειονότητα των περιπτώσεων ευχάριστη απόδοση. Όχι τόσο στη δυνατή εκκίνηση από στάση όσο στις ρεπρίζ, ακόμη και από τριψήφια ταχύτητα».
Κάτι που αναμένεται να είναι ακόμα πιο έντονο τώρα, αφού το σύνολο κέρδισε 10 ίππους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τυποποιημένη κατανάλωση που ανακοινώνει η ρουμανική εταιρεία είναι ταυτόσημη με της απερχόμενης έκδοσης.
Περισσότερα άλογα με την ίδια δίψα στο βενζινάδικο, τουλάχιστον στα χαρτιά. Το όνειρο κάθε petrolhead
Το κορυφαίο φουλ υβριδικό μοντέλο των 140 ίππων είναι ο μεγάλος κερδισμένος. Η χωρητικότητα της μπαταρίας του αυξήθηκε από τις 1,2 στις 1,4 kW και η συνολική ισχύς θα ανέρχεται πλέον στους 155 ίππους.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, ιερό δισκοπότηρο;
Έχουμε δοκιμάσει την παλιά διάταξη στο Jogger και οι εντυπώσεις μας ήταν κολακευτικές. Αναμένουμε ακόμα καλύτερη απόδοση. Τι γράφαμε τότε: «Στην πράξη το υβριδικό σύνολο με τους 140 συνολικά ίππους ενισχύει τον οικογενειακό χαρακτήρα του Jogger προσφέροντας θετικό τράβηγμα και καλύτερη απόκριση από τις συμβατικές εκδόσεις».
Να σημειωθεί ότι ούτε εδώ υπάρχει διαφοροποίηση στην κατανάλωση, ενώ οι εκπομπές CO₂ έχουν μειωθεί κατά 7 g/km.
Η πιο καλοπουλημένη έκδοση στην Ελλάδα είναι η διπλού καυσίμου με το 1.000άρι μοτέρ και τους 100 ίππους. Που πλέον θα είναι 120, βελτιώνοντας σημαντικά τις επιδόσεις.
Αλλαγές υπάρχουν και στον εξοπλισμό. Με τη Dacia να εισάγει νέες επενδύσεις καμπίνας για τα εξοπλιστικά επίπεδα Journey του Duster. Καθώς και μαύρες ζάντες αλουμινίου 18 -αντί 17- ιντσών για την έκδοση Extreme.
Επιπλέον, στον βασικό εξοπλισμό των μοντέλων Journey και Extreme θα περιλαμβάνεται πλέον και το προσαρμοζόμενο cruise control.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ηλεκτρικό Dacia Duster, αυτά τα χαρακτηριστικά θα έχει
Τα πραγματικά καλά νέα όμως αναμένονται μέχρι το τέλος της χρονιάς. Όπου το δημοφιλές Dacia Duster -αλλά και το Bigster- θα προσφέρονται με τον συνδυασμό που όλοι περιμέναμε: Την υβριδική τεχνολογία με το αυτόματο κιβώτιο θα πλαισιώσει κατανάλωση υγραερίου. Κάτι που θα ρίξει πολύ χαμηλά το κόστος κίνησης.
Κερασάκι στην τούρτα: Η τετρακίνηση. Ωστόσο, δεν θα είναι μηχανική με κεντρικό άξονα. Αλλά την κίνηση των πίσω τροχών θα πραγματοποιεί ηλεκτροκινητήρας.
Η νέα έκδοση θα ονομάζεται hybrid-G 150 και θα περιλαμβάνει δύο ντεπόζιτα των 50 lt για το κάθε καύσιμο. Επιτρέποντας θεωρητική αυτονομία 1.500 km. Έως το 60% των αστικών μετακινήσεων θα γίνεται ηλεκτρικά, ενώ το κιβώτιο του θερμικού μοτέρ θα είναι 6άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα θα έχει κιβώτιο δύο σχέσεων και θα απενεργοποιείται πάνω από τα 140 km/h.