
Mercedes-AMG GT XX: Νέο ρεκόρ με 5.480 km σε 24 ώρες
Η Mercedes-AMG GT XX αποτελεί προεικόνιση της ηλεκτρικής μπερλίνας που ετοιμάζουν οι Γερμανοί. Και μας συστήνεται με τον καλύτερο τρόπο.

Υπάρχει μια άτυπη κόντρα μεταξύ των κατασκευαστών για το ποιος θα διανύσει τη μεγαλύτερη απόσταση σε ένα 24ώρο. Κι ενώ τα νούμερα ανέβαιναν με μικρό ρυθμό, ξαφνικά εμφανίστηκε η Mercedes-AMG GT XX και σμπαράλιασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ.
Τον περασμένο Νοέμβριο, η ηλεκτρική CLA διένυσε 3.716,9 km, τη στιγμή που το προηγούμενο ρεκόρ ήταν 3.425 km και το κρατούσε από το 2019 η Porsche Taycan.
Έκτοτε, οι Κινέζοι αφηνίασαν. Το Xiaomi YU7 Max κάλυψε 3.944 km σε μία μέρα, ενώ ακολούθησε το XPeng P7 με μεγαλύτερη κατά 16 km επίδοση. Μικρές βελτιώσεις σε ποσοστιαίο επίπεδο.
Κι εκεί που αναρωτιόμαστε ποιος θα ξεπεράσει τα 4.000 km, ήρθε η Mercedes-AMG GT XX και άγγιξε τα 5.500 km
Πώς όμως επιτεύχθηκαν τα 5.480 km σε 24 ώρες; Καταρχάς, δεν ήταν μόνο αυτό το ρεκόρ, αλλά πολλά ακόμα: Συνολικά, η η GT XX κατέρριψε ρεκόρ αντοχής για 12, 48, 72, 96, 120, 144 και 168 ώρες.
Μαζί με νέα ρεκόρ απόστασης για 2.000, 5.000, 10.000, 15.000, 20.000 και 25.000 μίλια. Το τελευταίο αποτελεί ισοφάριση της περιμέτρου της Γης κι επιτεύχθηκε σε επτά ημέρες, 13 ώρες, 24 λεπτά και 7,1 δευτερόλεπτα. Πόσο είχε πει ο Ιούλιος Βερν; 80 ημέρες;
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Mercedes-Benz Vision EQXX διανύει 1.300+ km στην Εθνική
Χρησιμοποιήθηκαν δύο αυτοκίνητα και μια ομάδα 17 επαγγελματιών οδηγών που προήλθαν από την ομάδα GT3 της Mercedes-AMG. Με την αρωγή του George Russell, πιλότου της Mercedes-AMG F1.
Μαζί με τους τεχνικούς, ο συνολικός αριθμός των συμμετεχόντων ξεπέρασε τα 100 άτομα. Όταν οι Γερμανοί καταπιάνονται με κάτι, το κάνουν με απόλυτη προσήλωση.
Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι η ικανότητα του πρωτοτύπου να φορτίζει με ρυθμούς μεταξύ 850kW και 900kW αποδείχθηκε κρίσιμη για την επίτευξη των ρεκόρ, παρέχοντας εξαιρετικά σύντομους χρόνους στάσης.
Γέμιζε περίπου 400 km αυτονομίας σε μόλις πέντε λεπτά, κάτι που επέτρεψε στα πρωτότυπα να κινούνται σταθερά με 300 km/h στην πίστα του Nardò στην Ιταλία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το κινεζικό Nio ET7 διένυσε 1.070 km με μία φόρτιση
Μπορούσαν να πάνε αρκετά πιο γρήγορα, άλλωστε έχουν 1.360 ίππους. Αλλά οι Γερμανοί υπολόγισαν ότι τα 300 km/h ήταν η βέλτιστη ταχύτητα κίνησης για το ηλεκτρικό πρωτότυπο με την μπαταρία των 114 kWh.
Η GT XX δεν είναι μοντέλο παραγωγής, σε αντίθεση με τα XPeng P7, Xiaomi YU7 και CLA των προηγούμενων ρεκόρ των 24 ωρών. Όμως, διαφημίζει με τον καλύτερο τρόπο τις τεχνολογίες που θα φέρουν η 4θυρη ηλεκτρική μπερλίνα που ετοιμάζει η AMG. Αλλά και το θηριώδες SUV.