
Toyota: Συνεχίζει με ακατάλυτο πάθος για «fun to drive»
Η Toyota εξελίσσει ένα νέο κεντρομήχανο σπόρτσκαρ, πιθανότατα διάδοχο του MR2, βασισμένο στο πρωτότυπο GR Yaris M. Παράλληλα, προχωρά σε αναβαθμίσεις και αναβιώσεις εμβληματικών μοντέλων όπως η Supra και η Celica.


Τον Ιανουάριο, στο Tokyo Auto Salon, η Toyota παρουσίασε το εντυπωσιακό GR Yaris M, ένα πρωτότυπο hot hatch με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, πίσω από τον οδηγό.
Αρχικά, όλοι υπέθεσαν πως επρόκειτο για μια ειδική έκδοση GRMN του Yaris. Ωστόσο, μεταγενέστερες πληροφορίες από την ίδια την Toyota αποκάλυψαν ότι η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική πιθανότατα προορίζεται για ένα μελλοντικό, κεντρομήχανο μοντέλο. Όλα τα σημάδια συγκλίνουν προς την αναβίωση του εμβληματικού MR2, ενισχύοντας τη φημολογία γύρω από την επιστροφή του θρυλικού σπορ μοντέλου.
Ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα που είχε προγραμματισμένο η εταιρεία φαίνεται να μετατίθεται, καθώς οι τεχνικές προκλήσεις είναι περισσότερες από το αναμενόμενο.
Το GR Yaris M σχεδιάστηκε για να συμμετάσχει στο ιαπωνικό πρωτάθλημα Super Taikyu, όπου «θα οδηγούνταν στα όρια μέχρι να εμφανιστούν βλάβες, και οι επισκευές θα γίνονταν σε συνθήκες αγώνα». Κατά τη διάρκεια των δοκιμών προέκυψαν προβλήματα που είναι «μοναδικά για κεντρομήχανα μοντέλα», και σχετίζονται κυρίως με την απόδοση στο φρενάρισμα, την είσοδο στις στροφές και τη συνολική οδική συμπεριφορά.
Παρά τα προβλήματα οδικής συμπεριφοράς του Toyota GR Yaris M, η εταιρεία είναι πεπεισμένη ότι θα λυθούν
Παρά τις δυσκολίες, η Toyota δηλώνει αισιόδοξη «Πολλά από τα προβλήματα έχουν ταυτοποιηθεί και ήδη εργαζόμαστε πάνω στις λύσεις». Αν και το GR Yaris M μάλλον δεν θα συνεχίσει τον θρύλο του Renault Clio V6, είναι σχεδόν βέβαιο ότι από όλο αυτό το πρότζεκτ θα προκύψει κάτι πολύ ενδιαφέρον, το οποίο ελπίζουμε να είναι και με πινακίδες κυκλοφορίας.
Ταυτόχρονα, η Toyota έχει επιβεβαιώσει ότι το GR Yaris παραγωγής θα εξοπλιστεί με τον νέο κινητήρα G20E. Η απόδοση στην εργοστασιακή του μορφή αναμένεται να φτάνει τους 400-450 ίππους, ενώ μία έκδοση με μεγαλύτερο τούρμπο και χωρίς περιορισμούς μπορεί να αγγίξει τους 600 ίππους. Ο G20E εξελίσσεται για χρήση τόσο σε εγκάρσιες όσο και διαμήκεις αρχιτεκτονικές, κάτι που επιτρέπει την τοποθέτησή του σε διάφορους τύπους μοντέλων, από μπροστομήχανα μέχρι κεντρομήχανα.
Η φημολογία για αναβίωση δεν σταματά στο MR2. Υπάρχουν πληροφορίες για πιθανή επιστροφή της Celica, ενώ η Toyota έχει δηλώσει ότι το Supra δεν θα τερματίσει την πορεία του ακόμη. Η επόμενη γενιά του αναμένεται να αποχωριστεί την κινητήρια μονάδα της BMW, με τον G20E να αποτελεί τον πιθανό διάδοχο.
Παράλληλα, η αδελφική εταιρεία, Lexus, ετοιμάζει ένα νέο, καθαρόαιμο σπορ μοντέλο με έναν μεγάλο V8 κινητήρα. Το αυτοκίνητο έκανε μια σύντομη εμφάνιση στο φετινό Goodwood Festival of Speed, αλλά η ιαπωνική φίρμα δεν αποκάλυψε καμία τεχνική λεπτομέρεια.