τροπολογία Ferrari
node/44682

To τέλος των θερμικών και η τροπολογία Ferrari

Οι Ιταλοί ευρωβουλευτές με την τροπολογία 121 κατάφεραν προσώρας να εξαιρέσουν από το μέτρο της απαγόρευσης τη σπορ ναυαρχίδα της χώρας τους, εξ ου και αυτή αποκαλείται ατύπως τροπολογία Ferrari.

Στο κείμενο που εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την Τετάρτη και το οποίο προβλέπει την απαγόρευση των θερμικών αυτοκινήτων το 2035, ενσωματώθηκε η τροπολογία 121. Βαφτίστηκε δε «τροπολογία Ferrari», επειδή την υποστήριξαν οι Ιταλοί ευρωβουλευτές αλλά και επειδή αφορά, τουλάχιστον εν μέρει, τη φίρμα του Cavallino Rampante. 

Η τροπολογία Ferrari καθιστά δυνατή την εξαίρεση από το μέτρο της απαγόρευσης μοντέλα που κατασκευάζονται σε λιγότερα από 1.000 κομμάτια ετησίως. Και όσοι κατασκευαστές παράγουν κάτω από 10.000 δικαιούνται απαλλαγή μέχρι το 2036.

τροπολογία Ferrari

Ουσιαστικά, το κείμενο που ενσωματώθηκε προβλέπει όπως καταλαβαίνετε δύο εξαιρέσεις από την πλήρη απαγόρευση που επιδιώκει η μελλοντική οδηγία. Προβλέπει ότι τα μοντέλα που κατασκευάζονται κάθε χρόνο σε λιγότερα από 1.000 αυτοκίνητα μπορούν να συνεχίσουν να διατίθενται με θερμικό κινητήρα. Προφανώς, αυτό αφορά μόνο λίγα μοντέλα από λίγους κατασκευαστές πολυτελείας. 

Η τρoπολογία Ferrari δεν είναι οριστική, όπως και το συνολικό κείμενο που εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, οπότε επίκεινται διαπραγματεύσεις. 

Ακόμη και στη Ferrari, η οποία πουλά περίπου 10.000 αυτοκίνητα κάθε χρόνο, δεν θα της επιτρέπεται σε ολόκληρη την γκάμα της να καίει βενζίνη. Ίδια τιμωρία ισχύει και για τη Lamborghini και τη Maserati, αλλά όχι την Pagani Automobili. Μόνο υπεραυτοκίνητα όπως η Maserati MC20 θα μπορεί επομένως να συνεχίσει να υπάρχει και η ακόμα η Bugatti που κατασκευάζει ελάχιστα αυτοκίνητα κάθε χρόνο. Φυσικά, μαζί με αυτές, και οι αρκετές «βιοτεχνίες» hypercar. 

τροπολογία Ferrari

Από την άλλη, η ίδια τροπολογία περιέχει μια ακόμη ρήτρα, υποκριτική έως υποτιμητική, και αφορά τις τρεις μεγάλες ιταλικές μάρκες πολυτελών σπορ αυτοκινήτων, αλλά και κατασκευαστές όπως η Rolls-Royce ή η Bentley, ακόμη και η Alpine που ξεπερνούν ελαφρώς τα 10.000 αυτοκίνητα ετησίως. Και ορίζει ότι οι εταιρείες που κατασκευάζουν κάτω από αυτό το όριο ετησίως θα μπορούν να συνεχίσουν να παράγουν θερμικά αυτοκίνητα για ένα ακόμη έτος, δηλαδή μέχρι την 1η Ιανουαρίου του 2036. Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες θα πρέπει να αιτηθούν λοιπόν την εξαίρεσή τους, ζητώντας αυτή την παρέκκλιση από τις Βρυξέλλες.

Ωστόσο, το κείμενο δεν έχει ακόμη εγκριθεί οριστικά και αν πρόκειται να διεξαχθούν νέες διαπραγματεύσεις κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα ή τον Ιούλιο, η «τροπολογία Ferrari» θα μπορούσε κάλλιστα να πληρώσει το μάρμαρο. Η Γαλλίδα οικολόγος ευρωβουλευτής Marie Toussaint μάλιστα, δήλωσε στον ιστότοπο FranceInfo, ότι αυτή η τροπολογία «είναι το σύμβολο της κοινωνικής και κλιματικής αδικίας».