Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τέλος τα θερμικά από το 2035!
node/44673

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τέλος τα θερμικά από το 2035!

Στο Στρασβούργο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε υπέρ του τερματισμού της πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2035 εντός της ΕΕ. Τα μεταχειρισμένα θερμικά θα συνεχίσουν να πωλούνται.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη λήξη της πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, περιλαμβανομένων των υβριδικών, από το 2035.

Συνεπώς, η απαγόρευση αυτή δυστυχώς θα εφαρμοστεί σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση –και στις 27 χώρες. Έτσι επηρεάζονται και οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας.

Με τη θετική ψήφο του, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο βάζει στο κάδρο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα δημοτικά οχήματα και τις εμπορευματικές μεταφορές.

Ωστόσο, η απαγόρευση δεν ισχύει για τα μεταχειρισμένα οχήματα. Αυτά θα μπορούν να διατίθενται στην αγορά, ακόμη και με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ύστερα από το 2035. 

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τέλος τα θερμικά από το 2035!

Από την άλλη πλευρά, πολλές πόλεις θα έχουν ήδη απαγορεύσει την πρόσβαση σε οχήματα ντίζελ πολύ πριν από το 2035 (2030 στην Αθήνα) και στη συνέχεια σε αυτά που λειτουργούν με βενζίνη. 

Οπότε και ιδιαίτερα με το που θα ισχύσει η απαγόρευση πώλησης νέων θερμικών αυτοκινήτων, παρόλο που η κυκλοφορία των υφισταμένων δεν θα απαγορεύεται επίσημα, ωστόσο θα παρεμποδίζεται έντονα. 

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τέλος τα θερμικά από το 2035!

Προς το παρόν, η μόνη εναλλακτική που προσφέρεται στον καταναλωτή είναι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σε κάθε περίπτωση ακριβή επιλογή, που από τα πρόσφατα διεθνή γεγονότα αναμένεται να επιβαρυνθεί κι άλλο. Χώρια που σε αρκετές χώρες από τις 27 της ΕΕ, περιλαμβανομένης και της δική μας, οι υποδομές είναι ακόμα ανεπαρκείς. Να σημειώσουμε ότι στη χώρα μας αναλογεί ένας δημόσιος φορτιστής για κάθε 500 km, τη στιγμή που στην κορυφαία σε αυτόν τον τομέα Ολλανδία αναλογούν 237 δημόσιοι φορτιστές, σύμφωνα με έκθεση της ACEA τον Σεπτέμβριο του 2021.

Στην πρόσφατη Σύνοδο Κορυφής στο Λουξεμβούργο στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο των υπουργών Μεταφορών, αποφασίστηκε η επιτάχυνση της δημιουργίας επαρκούς υποδομής, με στόχο ένα δημόσιο τερματικό φόρτισης ανά 60 km στο διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο.