Τέλος στα θερμικά το 2035: 200 ευρωπαϊκοί φορείς καλούν τις Βρυξέλλες να μην υποχωρήσουν

Τέλος στα θερμικά το 2035: 200 ευρωπαϊκοί φορείς καλούν τις Βρυξέλλες να μην υποχωρήσουν

Ενώ αρκετές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν χαλάρωση των στόχων για το τέλος των θερμικών κινητήρων, 200 φορείς της ηλεκτροκίνησης απευθύνουν κοινό μήνυμα στην ΕΕ: Διατηρήστε τον στόχο του 2035 χωρίς εξαιρέσεις.

Θερμικά

Οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων εμφανίζονται υπέρ ορισμένων «ευελιξιών» σχετικά με τη λήξη της εποχής των θερμικών κινητήρων στην Ευρώπη· όμως ο κόσμος της ηλεκτροκίνησης διαφωνεί -και το δήλωσε δημόσια.

Τις τελευταίες ημέρες, αρκετά κράτη-μέλη της ΕΕ διατύπωσαν την επίσημη θέση τους για το πιο «καυτό» θέμα της αυτοκινητοβιομηχανίας: Την οριστική παύση πώλησης νέων θερμικών αυτοκινήτων το 2035.

Η επαναφορά τεχνολογιών μετάβασης όπως plug-in hybrid, βιοκαύσιμα ή συνθετικά καύσιμα θα δημιουργούσε «αβεβαιότητα» και θα «επιβράδυνε» την υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Γερμανία, η Βουλγαρία, η Τσεχία, η Ουγγαρία, η Ιταλία, η Πολωνία και η Σλοβακία ζητούν χαλάρωση των κανόνων. Αντίθετα, η Γαλλία και η Ισπανία αντιστέκονται, εκφράζοντας φόβους ότι μια καθυστέρηση θα φρενάρει την ενεργειακή μετάβαση.

Θερμικά

Χθες, Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου, 200 επιχειρήσεις του ευρωπαϊκού οικοσυστήματος ηλεκτροκίνησης απέστειλαν ανοικτή επιστολή στην πρόεδρο της Κομισιόν, Ursula von der Leyen, ζητώντας να παραμείνει ακέραιος ο στόχος για το τέλος των νέων θερμικών πωλήσεων το 2035. Προς το παρόν επικρατεί αβεβαιότητα, με νέες ανακοινώσεις να αναμένονται στις 16 Δεκεμβρίου 2025.

Μεταξύ των υπογραφόντων βρίσκονται γνωστά ονόματα όπως Electra, Ionity, Chargemap, Ikea, Octopus Energy, Uber, Alpitronic, Fastned και Orano. Από την πλευρά των αυτοκινητοβιομηχανιών, Polestar, Volvo και Lucid συγκαταλέγονται επίσης στους υπογράφοντες.

Οι εταιρείες καλούν την ΕΕ να «μην κάνει πίσω» και να στηρίξει απόλυτα τον μηδενισμό των εκπομπών για αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά έως το 2035, με πιο τολμηρά μέτρα για τη διατήρηση της βιομηχανικής πρωτοκαθεδρίας της Ευρώπης.

Θερμικά

Κατά τη θέση τους, η επαναφορά τεχνολογιών μετάβασης όπως plug-in hybrid, βιοκαύσιμα ή συνθετικά καύσιμα θα δημιουργούσε «αβεβαιότητα» και θα «επιβράδυνε» την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, τη στιγμή που οι κινεζικές εταιρείες προηγούνται σημαντικά. «Κάθε καθυστέρηση στην Ευρώπη διευρύνει το χάσμα με την Κίνα», τονίζουν, χαρακτηρίζοντας τη συγκυρία «κομβική».

Οι 200 φορείς υπενθυμίζουν στην πρόεδρο της Επιτροπής ότι έχει υπάρξει «υποστηρικτής των καθαρών τεχνολογιών» και την καλούν να διατηρήσει τον στόχο του 2035 ως βασικό πυλώνα της ευρωπαϊκής στρατηγικής για ανταγωνιστικότητα και ανθεκτικότητα.

Μένουν λίγες ημέρες μέχρι να γίνει σαφής η στάση των Βρυξελλών.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube