Ευρωπαίοι κατασκευαστές: Πιέζουν (ξανά) για χαλάρωση των κανόνων CO₂

Ευρωπαίοι κατασκευαστές: Πιέζουν (ξανά) για χαλάρωση των κανόνων CO₂

Παρά τις ήδη παραχωρημένες ευρωπαϊκές «ευελιξίες», οι αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν νέα χαλάρωση των στόχων εκπομπών ρύπων, προειδοποιώντας για οικονομικές συνέπειες και σενάρια… Κούβας.

CO₂

Οι κανονισμοί για τις εκπομπές CO₂ συνεχίζουν να αποτελούν πονοκέφαλο για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Παρά το γεγονός ότι η Κομισιόν παραχώρησε ορισμένες «ευελιξίες» στις αρχές του 2025, οι κατασκευαστές επιμένουν για νέα χαλάρωση.

Σε άρθρο γνώμης που δημοσιεύτηκε στις αρχές Ιουλίου στο The Economist, ο Ola Källenius, πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και επικεφαλής της Mercedes-Benz, επανήλθε στο θέμα, υποστηρίζοντας πως οι ισχύοντες κανόνες «πνίγουν την οικονομική ανάπτυξη» και πρέπει να επανεξεταστούν «μέχρι το τέλος του έτους».

O Källenius προειδοποιεί για ένα πιθανό «κουβανικό σενάριο», όπου οι οδηγοί θα κρατούν τα παλιά, ρυπογόνα τους αυτοκίνητα για δεκαετίες, λόγω κόστους ή απουσίας εναλλακτικών

CO₂

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη τροποποιήσει τον τρόπο εφαρμογής των στόχων CO₂ από τον Μάρτιο του 2025. Οι στόχοι δεν υπολογίζονται πια ετησίως αλλά ως μέσος όρος για την περίοδο 2025–2027, προσφέροντας στους κατασκευαστές περισσότερο χρόνο προσαρμογής. Ωστόσο, αυτό δεν φαίνεται να ικανοποιεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο Källenius, αν και δεν αμφισβητεί άμεσα την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035, ζητά πιο ρεαλιστική προσέγγιση. Προτείνει οι μελλοντικοί κανονισμοί να λαμβάνουν υπόψη διαφορετικές τεχνολογίες -όπως τα υβριδικά, τα αυτοκίνητα με επεκτεινόμενη αυτονομία (range extender) και τα συνθετικά καύσιμα.

Επιπλέον, προειδοποιεί για ένα πιθανό «κουβανικό σενάριο», όπου οι οδηγοί θα κρατούν τα παλιά, ρυπογόνα τους αυτοκίνητα για δεκαετίες, λόγω κόστους ή απουσίας εναλλακτικών. Οι δηλώσεις του έρχονται σε μια εποχή πολιτικής μεταστροφής στην Ευρώπη, ύστερα από τις ευρωεκλογές του 2024, που έθεσαν υπό αμφισβήτηση την πορεία προς την πλήρη απανθρακοποίηση.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube