Πάμε προς την υποχρεωτική φόρτιση των PHEV;

Πάμε προς την υποχρεωτική φόρτιση των PHEV;

Για να σωθεί η τεχνολογία των plug-in hybrid, το τελευταίο οχυρό των θερμικών κινητήρων, το λόμπι των Γερμανών κατασκευαστών προτείνει μια αμφιλεγόμενη ιδέα: Nα υποχρεωθούν οι οδηγοί να φορτίζουν τo PHEV τους.

PHEV

Όταν χρησιμοποιούνται σωστά -δηλαδή φορτίζονται τακτικά, ώστε να μεγιστοποιείται η χρήση του ηλεκτρικού κινητήρα- τα PHEV μπορούν να επιτύχουν εξαιρετικά χαμηλή μέση κατανάλωση. 

Το πρόβλημα είναι ότι η κύρια πελατεία τους είναι εταιρείες, των οποίων οι εργαζόμενοι συχνά ούτε έχουν τη δυνατότητα ούτε την όρεξη να συνδέουν το αυτοκίνητο σε πρίζα. Έτσι, η κατανάλωση αυτών των -βαρύτερων λόγω διπλού κινητήρα και μπαταρίας- αυτοκινήτων εκτοξεύεται, και ο απολογισμός σε εκπομπές άνθρακα γίνεται καταστροφικός.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει η ΕΕ να αγνοήσει τις πραγματικές εκπομπές των PHEV, έτσι ώστε να καθυστερήσει τις επενδύσεις στα ηλεκτρικά», σημειώνει η T&E

Αυτό είναι κάτι που εδώ και καιρό καταγγέλλει η ΜΚΟ Transport & Environment. Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ημέρες -και την οποία παρουσιάσαμε στο drive.gr- η οργάνωση ανέφερε ότι οι πραγματικές εκπομπές CO₂ των plug-in hybrid, άλλως PHEV, είναι «έως και πέντε φορές υψηλότερες, κατά μέσο όρο, από τα αποτελέσματα των επίσημων δοκιμών».

PHEV

Η έρευνα βασίστηκε σε δεδομένα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος, σύμφωνα με τα οποία τα PHEV που ταξινομήθηκαν το 2023 εκπέμπουν κατά μέσο όρο 139 g CO₂/km στην πράξη, τη στιγμή που οι επίσημες δοκιμές WLTP αναφέρουν μόλις 28 g CO₂/km.

«Σε αντίθεση με όσα ισχυρίζονται οι κατασκευαστές, τα plug-in hybrid είναι ακόμη πιο επιζήμια για το κλίμα απ’ ό,τι πιστεύαμε. Η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει η ΕΕ να αγνοήσει τις πραγματικές εκπομπές των PHEV, έτσι ώστε να καθυστερήσει τις επενδύσεις στα ηλεκτρικά», σημειώνει η T&E.

Ακριβώς αυτό συμβαίνει στη Γερμανία, όπου ο καγκελάριος Friedrich Merz, επιδιώκοντας να προστατεύσει τους 800.000 εργαζομένους του κλάδου, πιέζει για αναβολή του στόχου του 2035, που προβλέπει την απαγόρευση πώλησης νέων θερμικών αυτοκινήτων. Με απλά λόγια, το ζητούμενο είναι να διασωθεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης όσο το δυνατόν περισσότερο, απέναντι στην επερχόμενη «εισβολή» κινεζικών ηλεκτρικών.

PHEV

Αυτή την εβδομάδα, η VDA, η ομοσπονδία που εκπροσωπεί τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, επανήλθε με μια μάλλον απρόσμενη πρόταση (σύμφωνα με τη Les Échos, 28/10): Να καταστεί υποχρεωτική η φόρτιση των plug-in hybrid!

«Στο μέλλον, τα plug-in υβριδικά θα μπορούσαν να σχεδιαστούν έτσι ώστε η τακτική φόρτιση να είναι υποχρεωτική», δήλωσε η πρόεδρος της VDA, Hildegard Müller, στη Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Πώς θα μπορούσε να εφαρμοστεί αυτό; Ο κινητήρας θα περιοριζόταν αυτόματα (σε άγνωστο ακόμη βαθμό) αν, ύστερα από ορισμένα χιλιόμετρα που αντιστοιχούν στην αυτονομία της μπαταρίας, ο οδηγός αγνοεί τις υπενθυμίσεις να συνδέσει το αυτοκίνητο σε πρίζα. Μια ρύθμιση που θα μπορούσε να προκαλέσει αρκετά... αμήχανες στιγμές, ειδικά σε μεγάλα ταξίδια μέσα στην ημέρα!

PHEV

Προς το παρόν, αυτή η ιδέα παραμένει απλώς μια πρόταση του λόμπι των κατασκευαστών, χωρίς καμία ένδειξη ότι οι εταιρείες θα την υιοθετήσουν στην πράξη. Ωστόσο, δείχνει ξεκάθαρα την ανησυχία και την αμηχανία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για το μέλλον -την ώρα που «βαριά ονόματα» όπως η Porsche και η Mercedes-Benz περνούν περίοδο έντονων αναταράξεων.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube