node/43944

Tavares: Το κόστος των EV είναι «ένας γορίλας κλεισμένος σε ένα δωμάτιο»

Oι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορούν να απορροφήσουν το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά ούτε και να το «φορτώσουν» στους καταναλωτές. 

Με έναν γορίλα κλεισμένο σε ένα μικρό δωμάτιο παρομοίασε ο πρόεδρος της Stellantis, Carlos Tavares, το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Tavares εκφράζει τις ανησυχίες του για την απότομη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Παλαιότερα είχε πει πως η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν ήταν επιλογή των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά των πολιτικών που πίεσαν τους κατασκευαστές στον «βίαιο» εξηλεκτρισμό των προϊόντων τους.

Τώρα επανέρχεται σημειώνοντας πως το πιο δύσκολο έργο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι να βγάλουν κέρδος από την ηλεκτροκίνηση, καθώς το συνολικό κόστος μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα είναι «πέρα από κάθε όριο». 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Carlos Tavares: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά και επιβλαβή για το περιβάλλον 

Το κόστος της ηλεκτροδότησης είναι σαν έναν γορίλα κλεισμένο σε ένα μικρό δωμάτιο, είπε χαρακτηριστικά ο Tavares, τονίζοντας πως η κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων κοστίζει 40% έως 50% τοις περισσότερο από ένα παραδοσιακό όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και εδώ αρχίζει το πρόβλημα καθώς, όπως τόνισε, το κόστος αυτό δεν μπορεί να απορροφηθεί από την Stellantis. 

Δεν μπορεί όμως να επιβαρύνει ούτε τους καταναλωτές, καθώς οι τιμές θα εκτιναχθούν και οι πελάτες δεν θα μπορούν να αγοράσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Η μόνη λύση, λέει ο Tavares, είναι η Stellantis να μειώσει το εσωτερικό της κόστος και παράλληλα να φροντίσει έτσι ώστε να πετύχει τις καλύτερες δυνατές τιμές από τους προμηθευτές της. «Σε αυτόν τον τομέα πρέπει να βρούμε τη χρυσή τομή», πρόσθεσε.

Να σημειώσουμε πως η Stellantis έχει ανακοινώσει πως θα επενδύσει $ 35,5 δισ. στην ηλεκτροκίνηση για να έχει στη γκάμα της 55 EV μέχρι το 2025. Από αυτά τα 40 θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά και τα 15 επαναφορτιζόμενα υβριδικά. Η Stellantis διαθέτει ήδη 34 ηλεκτροκίνητα οχήματα αυτή τη στιγμή. Έτσι, το 2025, δεν θα δούμε 55 ολοκαίνουργια μοντέλα, αλλά περίπου είκοσι.

Τέλος να πούμε πως το 2021 η Stellantis κατέγραψε κέρδη, όμως όπως είπε ο Tavares «το στοίχημα είναι πλέον η κατασκευή προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό είναι το βασικό ζητούμενο αν θέλουμε να μην μας βουλιάξει το κόστος κατασκευής των EV».