Το σύγχρονα συστήματα ασφαλείας τριπλασιάζουν το κόστος επισκευής ενός αυτοκινήτου

Το σύγχρονα συστήματα ασφαλείας τριπλασιάζουν το κόστος επισκευής ενός αυτοκινήτου

Έρευνα της American Automobile Association – Πόσο κοστίζουν κάποια ανταλλακτικά που… δεν τα πιάνει το μάτι μας.

Tα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι «φορτωμένα» με πολλά συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Από τους αισθητήρες παρκαρίσματος και τις κάμερες οπισθοπορείας, μέχρι το σύστημα για αλλαγή λωρίδας, φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, cruise control, κ.α.

Όλα είναι σχεδιασμένα για να κάνουν τη ζωή του οδηγού πιο άνετη και ταυτόχρονα τις μετακινήσεις του και τις μετακινήσεις των επιβατών ποιο ασφαλείς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στη βαθμολογία που ανακοινώνεται μετά από τα crash test προσμετράται τόσο η ύπαρξη όσο και η λειτουργία των συστημάτων αυτών.
Τι γίνεται όμως όταν χρειαστεί μετά από ένα ατύχημα να επισκευαστεί το αυτοκίνητο και να αντικατασταθούν πολλά από αυτά;

H American Automobile Association έκανε πρόσφατα μια ενδελεχή έρευνα για το κόστος αντικατάστασης των συστημάτων αυτών και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το κόστος επισκευής ενός αυτοκινήτου, ακόμη και μετά από ελαφρύ ατύχημα μπορεί και να τριπλασιαστεί πολλές φορές.

Για να κατανοήσουμε το κόστος επισκευών για εξελιγμένα συστήματα που «βλέπουν» το δρόμο μέσω εξελιγμένων τεχνολογικά συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, η ΑΑΑ αξιολόγησε τρία μοντέλα: ένα μικρό σπορ όχημα, ένα μεσαίο sedan και ένα φορτηγό.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι λογαριασμοί επισκευής για μικρές μπροστινές ή οπίσθιες συγκρούσεις σε τέτοια οχήματα μπορούν να φτάσουν έως και 5.300 δολάρια, σχεδόν δυόμισι φορές το κόστος επισκευής για ένα όχημα χωρίς αυτά τα συστήματα ασφαλείας.

Για παράδειγμα, δεν είναι ασυνήθιστο το παρμπρίζ να σπάσει κατά τη διάρκεια ζωής του οχήματος. Σε ένα νέο αυτοκίνητο με προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, η κάμερα τοποθετείται πίσω από το παρμπρίζ και έτσι το κόστος επισκευής μπορεί να φτάσει περίπου τα 1.500 δολάρια. Αυτό διότι θα χρειαστεί το παρμπρίζ να πληροί τα ειδικά πρότυπα οπτικής διαφάνειας για να μπορεί η κάμερα να «διαβάζει» το δρόμο.

Κάποιες άλλες τιμές που περιλαμβάνει η έρευνα είναι αρκούντως εντυπωσιακές.

Αναφέρουμε μερικές ενδεικτικά:

-Μπροστινοί αισθητήρες ραντάρ για αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης και προσαρμοστικά συστήματα cruise control: $ 900 έως $ 1.300.

-Οπίσθιοι αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας: $ 850 έως $ 2.050.

-Μπροστινοί αισθητήρες κάμερας για αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, σύστημα ελέγχου ταχύτητας, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και συστήματα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας: $ 850 έως $ 1.900 (η εκτίμηση δεν αφορά το κόστος αντικατάστασης του παρμπρίζ).

-Μπροστινός ή οπίσθιος αισθητήρας υπερήχων για συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης: $ 500 έως $ 1.300.

Μπορεί οι τιμές να αναφέρονται στην αμερικανική αγορά (σε δολάρια), όμως και στην Ευρώπη το ύψος τους είναι παραπλήσιο. Την επόμενη φορά που θα πάτε για σέρβις ρωτείστε από περιέργεια τον υπεύθυνο του συνεργείου σας να σας δώσει κάποιες τιμές.
Είναι σαφές ότι για το ίδιο σύστημα οι τιμές μπορεί να διαφέρουν ανά κατασκευαστή και μοντέλο, αλλά σε κάθε περίπτωση

Για να βοηθήσει στη διαχείριση των εξόδων επισκευής, η AAA συνιστά τους οδηγούς ως ασφαλέστερη λύση μια πλήρη ασφαλιστική κάλυψη που μπορεί εκ πρώτης όψεως να είναι ακριβότερη από την απλή, αλλά αν συμβεί το κακό, μπορεί να σας γλυτώσει από πολλά έξοδα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Videos από το DRIVE