node/37730

Σταθμοί φόρτισης: Η California κάνει υποχρεωτική τη χρέωση ανά κιλοβατώρα

Όπως στα πρατήρια καυσίμων, στην California η επαναφόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα χρεώνεται σύντομα για την ενέργεια που καταναλώνεται.

Αυτή είναι μια από τις μεγάλες συζητήσεις γύρω από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Πρέπει να χρεώνεται η φόρτιση για τον χρόνο που ξοδεύεται στον τερματικό σταθμό, για την κατανάλωση ενέργειας ή για ένα συνδυασμό των δύο; Τις επιπτώσεις της χρονοχρέωσης τις αντιμετωπίσαμε στο πρόσφατο οδοιπορικό που κάναμε μέχρι τα Τρίκαλα και αντιμετωπίσαμε το παράλογο του να πληρώνεις το ίδιο είτε φορτίζεις για μια ώρα με 5 kW είτε με 50 kW.

Η California λοιπόν αποφάσισε: Επέλεξε την τιμολόγηση ανά κιλοβατώρα (kWh), έναν τρόπο που μιμείται αυτόν των πρατηρίων βενζίνης. Σε μια οθόνη, οι τερματικοί σταθμοί θα πρέπει συνεπώς να εμφανίζουν την ισχύ τους, την τιμή μονάδας ανά kWh και την αξία της τρέχουσας επαναφόρτισης σε πραγματικό χρόνο. Ο νόμος τίθεται σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2020, αλλά οι φορείς εκμετάλλευσης έχουν στη διάθεσή τους εύλογη προθεσμία για να συμμορφωθούν.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Βρετανική Αστυνομία: Απογοητευμένη από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Από το 2021, οι νέοι τερματικοί σταθμοί Επιπέδου 2 θα πρέπει να ενσωματώσουν αυτήν τη μέθοδο τιμολόγησης. Θα ακολουθηθούν από το 2023 από τους σταθμούς γρήγορης φόρτισης DC. Τέλος, όλα τα σημεία φόρτισης στην California, περιλαμβανομένων εκείνων που έχουν ήδη εγκατασταθεί, θα πρέπει να πληρούν το νέο πρότυπο μέχρι το 2033. Ένας νόμος που θα μπορούσε να εμπνεύσει και την Ευρώπη, όπου η χρέωση της φόρτισης αποτελεί σήμερα αποκλειστική επιλογή του φορέα εκμετάλλευσης. Προφανώς η χρέωση ανά κιλοβατώρα απλοποιεί τα πράγματα για το χρήστη, αλλά δεν ικανοποιεί τους διαχειριστές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μπαταρίες: Ποια η απώλεια χωρητικότητας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Οι εταιρείες που αναπτύσσουν τερματικά στην California αντιτάχθηκαν, αλλά μάταια, ενώ εκτός από την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, υποχρεώνονται πλέον να χρηματοδοτούν την εγκατάσταση και τη συντήρηση του τερματικού σταθμού. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι οι διαχειρίστριες εταιρείες στην California χρεώνουν μέχρι στιγμής για υπηρεσίες όπως η στάθμευση, ο συνδεδεμένος χρόνος χωρίς επαναφόρτιση και η εκκίνηση της φόρτισης. Η Tesla, η οποία ήδη χρεώνει ανά kWh, θα πρέπει να εγκαταστήσει οθόνες στους ταχυφορτιστές της. Οι άλλοι πάροχοι θα πρέπει να αναβαθμίσουν τους σταθμούς τους.