node/37730

Σταθμοί φόρτισης: Η California κάνει υποχρεωτική τη χρέωση ανά κιλοβατώρα

Όπως στα πρατήρια καυσίμων, στην California η επαναφόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα χρεώνεται σύντομα για την ενέργεια που καταναλώνεται.

Αυτή είναι μια από τις μεγάλες συζητήσεις γύρω από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Πρέπει να χρεώνεται η φόρτιση για τον χρόνο που ξοδεύεται στον τερματικό σταθμό, για την κατανάλωση ενέργειας ή για ένα συνδυασμό των δύο; Τις επιπτώσεις της χρονοχρέωσης τις αντιμετωπίσαμε στο πρόσφατο οδοιπορικό που κάναμε μέχρι τα Τρίκαλα και αντιμετωπίσαμε το παράλογο του να πληρώνεις το ίδιο είτε φορτίζεις για μια ώρα με 5 kW είτε με 50 kW.

Η California λοιπόν αποφάσισε: Επέλεξε την τιμολόγηση ανά κιλοβατώρα (kWh), έναν τρόπο που μιμείται αυτόν των πρατηρίων βενζίνης. Σε μια οθόνη, οι τερματικοί σταθμοί θα πρέπει συνεπώς να εμφανίζουν την ισχύ τους, την τιμή μονάδας ανά kWh και την αξία της τρέχουσας επαναφόρτισης σε πραγματικό χρόνο. Ο νόμος τίθεται σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2020, αλλά οι φορείς εκμετάλλευσης έχουν στη διάθεσή τους εύλογη προθεσμία για να συμμορφωθούν.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Βρετανική Αστυνομία: Απογοητευμένη από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Από το 2021, οι νέοι τερματικοί σταθμοί Επιπέδου 2 θα πρέπει να ενσωματώσουν αυτήν τη μέθοδο τιμολόγησης. Θα ακολουθηθούν από το 2023 από τους σταθμούς γρήγορης φόρτισης DC. Τέλος, όλα τα σημεία φόρτισης στην California, περιλαμβανομένων εκείνων που έχουν ήδη εγκατασταθεί, θα πρέπει να πληρούν το νέο πρότυπο μέχρι το 2033. Ένας νόμος που θα μπορούσε να εμπνεύσει και την Ευρώπη, όπου η χρέωση της φόρτισης αποτελεί σήμερα αποκλειστική επιλογή του φορέα εκμετάλλευσης. Προφανώς η χρέωση ανά κιλοβατώρα απλοποιεί τα πράγματα για το χρήστη, αλλά δεν ικανοποιεί τους διαχειριστές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μπαταρίες: Ποια η απώλεια χωρητικότητας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Οι εταιρείες που αναπτύσσουν τερματικά στην California αντιτάχθηκαν, αλλά μάταια, ενώ εκτός από την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, υποχρεώνονται πλέον να χρηματοδοτούν την εγκατάσταση και τη συντήρηση του τερματικού σταθμού. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι οι διαχειρίστριες εταιρείες στην California χρεώνουν μέχρι στιγμής για υπηρεσίες όπως η στάθμευση, ο συνδεδεμένος χρόνος χωρίς επαναφόρτιση και η εκκίνηση της φόρτισης. Η Tesla, η οποία ήδη χρεώνει ανά kWh, θα πρέπει να εγκαταστήσει οθόνες στους ταχυφορτιστές της. Οι άλλοι πάροχοι θα πρέπει να αναβαθμίσουν τους σταθμούς τους.

node/39703

$428 εκ. σε τρεις μήνες εισέπραξε η Tesla πουλώντας δικαιώματα εκπομπών CO2

Για το Q2 του 2020, η «πώληση» του δικαιώματος εκπομπής CO2 σε άλλους κατασκευαστές εισέφερε σχεδόν το 7% των συνολικών εσόδων στο ταμείο της εταιρείας.

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 | Αργύρης Τούντας Επικοινωνία

$428 εκ. σε τρεις μήνες εισέπραξε η Tesla πουλώντας δικαιώματα εκπομπών CO2

Στα οικονομικά αποτελέσματα της Tesla -που πρόσφατα ανακοίνωσε πως ξεκινά να δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα- για το Q2 του 2020, την περίοδο δηλαδή από τον Απρίλιο μέχρι τον Ιούνιο εν μέσω Covid-19, υπάρχει ένας πολύ ενδιαφέρων αστερίσκος: Το ότι τα έσοδα της εταιρείας από την πώληση «δικαιώματος εκπομπής CO2» σε άλλες εταιρείες ανήλθαν στα $428 εκ. και ισοδυναμούν με το 7% των συνολικών.

Για να γίνει αντιληπτή η σημασία αυτού του στοιχείου για την οικονομική υγεία της Tesla, σημειώστε πως η καθαρή κερδοφορία της εταιρείας για τη συγκεκριμένη περίοδο ήταν $102 εκ.. Κάτι που σημαίνει πως χωρίς αυτά τα έσοδα το αποτέλεσμα θα ήταν ζημιογόνο, όπως άλλωστε θα ήταν και καθ’ όλη τη διάρκεια του τελευταίου έτους χωρίς αυτή τη δραστηριότητα.
Με άλλα λόγια, θα μπορούσε κανείς να πει πως αυτή η συναλλαγή αλλάζει τα δεδομένα για την ανάπτυξη αλλά ίσως και την ύπαρξη την ίδια της εταιρείας. Για παράδειγμα για το Q2 θα μιλούσαμε για κερδοφορία μόλις 1% αντί για το 5% που σημειώθηκε και είναι ένα ποσοστό που θεωρείται υγιές για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Είναι μάλιστα εντυπωσιακή η πληροφορία πως παρότι οι αναλυτές εκτιμούσαν ότι προοδευτικά τα εν λόγω έσοδα θα άρχιζαν να υποχωρούν για την Tesla -επειδή οι άλλοι κατασκευαστές θα έκαναν τα δικά τους βήματα προς την μείωση των εκπομπών ρύπων-η πραγματικότητα τους διαψεύδει. Από $419 εκ. το 2018 ανέβηκαν στα $593 εκ. το 2019 και αναμένεται να ξεπεράσουν το $1 δισ. το 2020.

Το ποιος αγοράζει αυτά τα δικαιώματα και πόσο, είναι άγνωστο. Ουσιαστικά επιβεβαιωμένη εδώ και καιρό είναι η συνεργασία με την FIAT Chrysler Automobiles που προβλέπει την εξαγορά δικαιωμάτων ύψους $1,1 δισ. μέχρι το 2023, ενώ πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι και η GM είναι «πελάτης».
Ωστόσο, σύμφωνα με έγκυρες πηγές των συνεργατών μας από το βρετανικό Autocar, κάποιος γνωστός, πεπειραμένος και καλά δικτυωμένος CEO αποκάλυψε πρόσφατα πως «σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές αγοράζουν κάποιας μορφής τέτοια δικαιώματα, χωρίς όμως να είναι υποχρεωμένοι να το δηλώνουν με οποιονδήποτε τρόπο».

Πηγή: Autocar.co.uk

TAGS
node/39697
Volkswagen e-Golf

Γερμανία: Τα ηλεκτρικά σπάνε τα ρεκόρ

Ενισχυμένη από την έλευση των νέων κυβερνητικών πριμ, η γερμανική αγορά πέτυχε ιστορικές επιδόσεις τον Ιούλιο.

Τρίτη, 11 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Γερμανία: Τα ηλεκτρικά σπάνε τα ρεκόρ

Η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, η Γερμανία ξεκίνησε δυναμικά τη μετάβασή της προς το ηλεκτρικό όχημα. Τον Ιούλιο, περισσότερα από 35.000 ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα. Αθροιστικά, τα εξηλεκτρισμένα οχήματα αντιπροσώπευσαν για τον προηγούμενο μήνα το 11,4% των ταξινομήσεων στην κατηγορία των επιβατικών. Πρόκειται για ρεκόρ!

 Τύπος καυσίμου  Ταξινομήσεις Ιουλίου '20  Μερίδιο αγοράς
 Ντίζελ  89.543   28,45% 
 Βενζίνη  154.352   49,04% 
 Ηλεκτρικά  16.798   5,34% 
 Επαναφορτιζόμενα υβριδικά  19.119   6,10% 
 Αυτοφορτιζόμενα υβριδικά  33.369   10,60% 
 Άλλα  1.575   0,50% 

 

 

 

 

 


Με 16.798 ταξινομήσεις, τα ηλεκτρικά αντιπροσώπευσαν το 5,3% των πωλήσεων στη γερμανική αγορά τον Ιούλιο. Με συνολικά 2.851 μονάδες, το Renault Zoé βρίσκεται επικεφαλής της κατάταξης. Επίδοση που το έφερε λίγο πιο πάνω από το πρόσκαιρο εθνικό κεφάλαιο στον τομέα, τοVolkswagen e-Golf. Βλέπετε, παρότι βρίσκεται μια ανάσα μακριά από το να παραδώσει την εμπορική (και ουσιαστική) σκυτάλη στο νέο ID.3, το ηλεκτρικό κόμπακτ χάτσμπακ παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλές με 2.633 ταξινομήσεις τον Ιούλιο.

Ολοκληρώνοντας το βάθρο, το ηλεκτρικό Hyundai Kona τερμάτισε τρίτο στην κατάταξη με 1.688 μονάδες. Ακολούθησαν το Volkswagen e-up! και το smart fortwo ED με 1.344 και 1.209 ταξινομημένες μονάδες αντίστοιχα.

Germany ev car sales July 2020
Ταξινομήσεις EV στη Γερμανία τον Ιούλιο 2020


Σε ετήσια βάση, 61.105 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ταξινομηθεί στο γερμανικό έδαφος από την αρχή του έτους, σχεδόν όσο το σύνολο του 2019 που καταγράφηκαν 63.281 ταξινομήσεις.

Στις ταξινομήσεις ανά μοντέλο, το Volkswagen e-Golf πρωτοστατεί. Με 9.953 κομμάτια που πουλήθηκαν από την αρχή του έτους, βρίσκεται με βραχεία κεφαλή εμπρός από τις 9.917 του Zoé. Το Tesla Model 3 ολοκληρώνει το βάθρο με 4.521 ταξινομήσεις. Ακολουθεί από κοντά το Volkswagen e-up! (4.387), ενώ το Audi e-tron τερματίζει στην πέμπτη θέση με 3.889 μονάδες. Από την άλλη πλευρά, παρατηρούμε την πενιχρή απόδοση του Peugeot e-208 και του Opel Corsa-e, τα οποία έχουν πουλήσει μόλις 236 και 860 μονάδες αντίστοιχα από την αρχή του έτους.

Germany car sales Jan-July 2020
Ταξινομήσεις EV στη Γερμανία για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2020


Σχεδόν 20.000 επαναφορτιζόμενα υβριδικά
Τους τελευταίους μήνες, ξεπερνώντας τις πωλήσεις όλων των ηλεκτρικών μοντέλων, τα plug-in hybrid πέτυχαν επίσης ιστορική απόδοση. Με 19.119 μονάδες που πωλήθηκαν τον Ιούλιο, η κατηγορία αυτή καταλαμβάνει το 6,1% της αγοράς.

Αθροιστικά, τα αποτελέσματα του κατηγορίας των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων είναι εντυπωσιακά. Συνολικά, ταξινομήθηκαν 68.390 κομμάτια κατά τους πρώτους επτά μήνες του έτους. Ένα αποτέλεσμα που ξεπερνά κατά πολύ τις 45.348 μονάδες που πουλήθηκαν σε ολόκληρο το 2019.

[Πηγή CleanTechnica]