Ρωσία: Προσεχής κατάργηση των Dacia με σήμα Renault

Ρωσία: Προσεχής κατάργηση των Dacia με σήμα Renault

H βασική εταιρεία της Συμμαχίας, η Renault θα σταματήσει να πουλά παράγωγα μοντέλα της Dacia σε αγορές όπως η Ρωσία και η Βραζιλία, σε μια προσπάθεια να κινηθεί upmarket.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία αναβαθμίζει τα αυτοκίνητα της Dacia, όπως το Logan και το Sandero ως Renault στις αγορές εκτός Ευρώπης. Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Renault, Laurens van den Acker, δήλωσε ότι η πρακτική αυτή θα καταργηθεί σταδιακά.

«Ο στόχος μου είναι να έχουμε μια παγκόσμια γκάμα Renault», δήλωσε ο Van den Acker στο περιθώριο του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Μόσχας την περασμένη εβδομάδα. Ορισμένα Renault είναι παράγωγα των Dacia. «Θέλω αυτό να σταματήσει», είπε.

Η Renault έκανε το λανσάρισμα του Arkana στη ρωσική πρωτεύουσα, ενός crossover με στιλ κουπέ. Ένα μοντέλο που δείχνει πώς θα κινηθεί η γκάμα των μοντέλων που εξελίσσει η ίδια, παρόλο που θα συνεχίσουν να μοιράζονται βασικά μέρη με τα μοντέλα της Dacia.

Το Arkana είναι το δεύτερο αυθύπαρκτο μοντέλο της Renault ύστερα από το κόμπακτ SUV, το Kaptur, που σχεδιάστηκε για τις αναδυόμενες αγορές και θα κυκλοφορήσει στην αγορά της Ρωσίας στις αρχές του επόμενου έτους. Όπως και το Kaptur, το Arkana είναι «χτισμένο» πάνω σε μια έκδοση της πλατφόρμας B0 της Renault και της Dacia, αλλά είναι πιο εξελιγμένη.
 

Renault Arkana
Το Arkana είναι τεχνολογικά πιο προηγμένο από τα παράγωγα Dacia που φορούν σήματα της Renault, όπως το Duster.


Το Kaptur της ρωσικής αγοράς είναι μια ελαφρώς μεγαλύτερη έκδοση του δυτικοευρωπαϊκού Captur, αλλά βασίζεται στη χαμηλότερου κόστους πλατφόρμα B0 για να προσελκύσει τους Ρώσους αγοραστές που η τιμή αποτελεί βασική παράμετρο στην αγορά αυτοκινήτου.

Η Renault βελτιώνει διαρκώς τη θέση της στην αγορά από την επίσης βελτιούμενη ποιότητα της οικονομικής φίρμας Lada, η οποία ανήκει στη θυγατρική AvtoVAZ της Renault.

Ο Van der Acker δήλωσε ότι ο φίλος του, Steve Mattin, αρχισχεδιαστής της Lada, «κάνει τη ζωή μου ταλαιπωρία, οπότε είμαστε αναγκασμένοι να αναβαθμίσουμε το σήμα της Renault, ώστε να μην καταλήξουμε να τρώμε ο ένας τον άλλο». 

Διορθώνοντας την Dacia
Ο Van den Acker δήλωσε ότι τα σχέδια για την αντικατάσταση των Logan και Sandero με μοντέλα της Renault θα γίνει αφού πρώτα «διορθωθούν» τα Dacia στην Ευρώπη, χωρίς να δώσει όμως χρονικό πλαίσιο. Στην Ευρώπη, τα μοντέλα θα συνεχίσουν να πωλούνται ως Dacia.

Το Duster πιθανότατα θα παραμείνει σε παγκόσμια κλίμακα στην γκάμα Renault, είπε ο Van den Acker. Το Duster «είναι η μόνη εξαίρεση -είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα μας», είπε.

Η Renault σχεδιάζει επίσης να λανσάρει το Arkana στην Κίνα, στη Λατινική Αμερική και στη Νότια Κορέα εκτός από τη Ρωσία. Το crossover θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα για την τοπική και για ορισμένες εξαγωγικές αγορές. Θα είναι επίσης πιθανό να κατασκευάζεται στην Κίνα και στη Νότια Κορέα, ανέφερε η εταιρεία. 

Το Arkana έρχεται Ευρώπη;
Οι πωλήσεις στην Ευρώπη είναι επίσης μια πιθανότητα. «Η Ευρώπη δεν έχει αποφασιστεί ακόμη αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Van den Acker. Το Arkana έχει προκαλέσει ενδιαφέρον στους ευρωπαϊκούς βραχίονες της Renault.
 

Renault Arkana
H γκάμα των μοτέρ του Arkana περιλαμβάνει τον 1.300άρη βενζινοκινητήρα τούρμπο που εξελίχτηκε σε συνεργασία με τη Mercedes-Benz και έναν ατμοσφαιρικό 1.600άρη.


«Όσο πλησιάζουμε στην παραγωγή τόσο μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουμε από την Ευρώπη», δήλωσε ο Anatoly Kalitsev, επικεφαλής ειδικός για την αξιολόγηση των μοντέλων της Renault στη Ρωσία. Το νέο crossover θα μπορούσε να γίνει αποδεκτό από ένα πιο εκλεπτυσμένο κομμάτι Ευρωπαίων καταναλωτών, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιεί μια αναθεωρημένη εκδοχή της πλατφόρμας B0, ανέφερε.

Περίπου το 55% των εξαρτημάτων του πλαισίου είναι καινούργια σε σύγκριση με το Kaptur, το οποίο όπως και το Arkana χρησιμοποιεί μια επίκαιρη έκδοση της πλατφόρμας B0, δήλωσε ο Kalitsev. Το Arkana θα περάσει από τις ευρωπαϊκές δοκιμές σύγκρουσης κανονισμούς και τις νέες προδιαγραφές για τις εκπομπές ρύπων, είπε.

Η Renault θα διαθέτει το νέο 1.300άρη βενζινοκινητήρα τούρμπο στο ρωσικό Arkana, παράλληλα με έναν φθηνότερο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.600 κυβικών.

Η ιδέα για το νέο crossover προήλθε από ερευνητικές ομάδες πελατών στη Ρωσία, όπου τα SUV αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% της αγοράς και οι κλασικές μπερλίνες παραμένουν πολύ δημοφιλείς. «Ήθελαν όλα αυτά, ήθελαν κάτι που μοιάζει κομψό και σπορ και το ήθελαν να είναι ιδιαίτερα πρακτικό και του πραγματικού κόσμου ταυτόχρονα», δήλωσε ο Van den Acker.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube