Main menu

Αλέξης Γαλανόπουλος
Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου 2017 - 6:29μμ

Test drive: Renault Captur 1.5 dCi 110 PS

Με μικρές πινελιές ανανέωσης και ένα δυνατότερο κινητήρα ντίζελ, το Captur έχει τα φόντα να επικρατήσει στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της αγοράς.

Η Renault επέλεξε να μην προχωρήσει σε πολλές αλλαγές κατά την ανανέωση του Captur, του πιο καλοπουλημένου μικρού crossover της ευρωπαϊκής αγοράς για το 2016. Όμως η εικόνα που αντικρίζεις όταν το πρωτοβλέπεις είναι αρκετά διαφορετική.

Σε αυτό συμβάλλουν τα νέα φώτα ημέρας LED σε σχήμα «C» που οπτικά προσθέτουν πλάτος και, κυρίως, το χαμηλότερο τμήμα των προφυλακτήρων σε στιλ προστατευτικής ποδιάς, που προσδίδει έναν πιο περιπετειώδη χαρακτήρα. Η απόσταση από το έδαφος βέβαια παραμένει αμετάβλητη στους 17 πόντους. Πιο δυσδιάκριτη, αλλά σίγουρα πιο σημαντική, ήταν η επέμβαση στο εσωτερικό. Σε εμφάνιση δεν έχει αλλάξει τίποτα, όμως το σκληρό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό και στις εμπρός πόρτες έχει δώσει τη θέση του σε ένα μαλακότερο υλικό, το οποίο αναβαθμίζει συνολικά την εικόνα της καμπίνας.

Η οθόνη αφής 7,0” που βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής στο λιτό ταμπλό του Captur είναι ευκρινής και όχι δύσχρηστη για κάποιον συνηθισμένο με τις νέες τεχνολογίες. Ψάχνοντας για ψεγάδια, θα σημειώναμε την αδυναμία απενεργοποίησής της με ένα πλήκτρο, για τη νύχτα. Σοβαρά εργονομικά παράπονα δεν υπάρχουν, ούτε από τα χειριστήρια ούτε από τη θέση οδήγησης. Το κάθισμα είναι αρκετά επίπεδο, σχεδιασμένο για εύκολο μπες-βγες και όχι για βέλτιστη πλευρική στήριξη, θα βολέψει όμως κάθε σωματότυπο. Ο συνοδηγός, από την άλλη, μάλλον θα προτιμούσε να κάθεται πιο χαμηλά απ’ ό,τι βρίσκεται τώρα το κάθισμά του, που δεν ρυθμίζεται σε ύψος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford EcoSport 1.5 TDCi

Το τεράστιο, συρταρωτό ντουλαπάκι των 11 lt, παραμένει. Άλλωστε καμία αλλαγή δεν υπάρχει σε επίπεδο χώρων, με το Captur να προσφέρει κορυφαία πρακτικότητα για το μέγεθός του. Με το συρόμενο κατά 16 cm πίσω κάθισμα στην πιο πίσω θέση του, μόνο αρκετά ψηλοί επιβάτες δεν θα βολευτούν. Για τις αποσκευές μένουν έτσι 377 lt, ενώ το διπλό πάτωμα προσφέρει επιπλέον ευχρηστία. Αν όμως πίσω πρόκειται να μεταφερθούν μόνο παιδιά, με τη μετακίνηση του καθίσματος το πορτμπαγκάζ μπορεί να φτάσει τα 455 lt. Και οι δύο τιμές ήταν οι κορυφαίες της κατηγορίας μέχρι την έλευση του -λίγο μεγαλύτερου σε μήκος- Opel Crossland X, που προσφέρει 410 και 520 lt, αντίστοιχα.



Η δυνατότερη εκδοχή του 1.5 dCi, με 110 PS και 26,5 kgm, συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα αρκετά ακριβές 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με πιο σφιχτή κλιμάκωση. Η βγάζει περίπου 50 km/h/1.000 rpm, δηλαδή όσα και η 5η του 1.5 dCi των 90 PS και 22,4 kgm. Ο κινητήρας ικανοποιεί στην καθημερινή χρήση με το χαμηλό επίπεδο θορύβου και την εν γένει πολιτισμένη λειτουργία του, ενώ η επιπλέον δύναμη που προσφέρει γίνεται αισθητή από την πρώτη στιγμή. Ίσως όχι στο πρόγραμμα Eco που κάνει αρκετά πιο νωθρό το γκάζι. Εκείνο ταιριάζει περισσότερο σε ένα χαλαρό ταξίδι σε επαρχιακό ή εθνική, επηρεάζοντας ακόμα και το cruise control.

Τα νούμερα των μετρήσεων επιβεβαιώνουν την αίσθηση. Με , το 30-50 km/h σε 3,5” έναντι 4,2” δείχνει το κέρδος από τις πολύ χαμηλές στροφές, και το προβάδισμα διατηρείται στα 80-110 km/h, με 5,7” έναντι 6,5”. Για τα 110-140 km/h, το 110άρι χρειάζεται 11,2” με 5η, όταν το 90άρι απαιτεί 15,5” με 5η -και 11,9” με 4η. Το Peugeot 2008 1.6 BlueHDi των 120 PS είναι παντού λίγο πιο αργό (4,0”, 6,2”, 12,0” ), ενώ το Opel Crossland X 1.6 CDTi των 99 PS πολύ περισσότερο (6,2”, 7,2”, 18,7” -και 13,1” με 5η). Μόνο το FIAT 500L Cross 1.6 MTJ των 120 PS, υπερισχύει στις χαμηλές στροφές (2,5”, 6,6”, 11,4”). Στις μετρήσεις από στάση, που βέβαια ελάχιστη σημασία έχουν εδώ, το Captur και πάλι έχει προβάδισμα, με 11,0” για 0-100 km/h. Το 2008 χρειάζεται 11,2”, το 500L 11,5” και το Crossland X 13,3”.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Citroën C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 Grip Control

Στο δρόμο, η εικόνα του Captur δεν έχει αλλάξει. Η ανάρτηση έχει την ίδια, σφιχτή αλλά πολύ ευχάριστη αίσθηση στην πόλη, ακόμα και με ζάντες 17”, και όσο αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης τόσο καλύτερα λειτουργεί. Παράλληλα, το τιμόνι που είναι πανάλαφρο στην πόλη για ευκολία χρήσης, βαραίνει για να μη δημιουργεί ανασφάλεια. Δεν εντυπωσιάζει σε πληροφόρηση, καθοδηγεί όμως ένα ακριβές εμπρός μέρος. Η κλίση που παίρνει το Captur είναι πολύ λογική και σου εμπνέει εμπιστοσύνη, έτσι ώστε να κινηθείς γρήγορα. Μόνο η κάπως πρόωρη επέμβαση του ESP σου υπενθυμίζει ότι η οριακή οδήγηση δεν περιλαμβάνεται στις προτεραιότητές του.



Στον αυτοκινητόδρομο, ο θόρυβος (κυρίως αεροδυναμικός) είναι αυξημένος, όμως πρέπει να κινείσαι τουλάχιστον με 140 km/h για να το παρατηρήσεις. Το πιθανότερο είναι ότι θα κινηθείς με λιγότερα, για να ρίξεις και την κατανάλωση στο εντυπωσιακά χαμηλό επίπεδο που μπορεί να φτάσει με προσοχή: Κάτω και από τα 5,9 lt/100 km που μετρήσαμε εμείς. Ειδική μνεία αξίζει να γίνει για τα εξαιρετικά φρένα. Παρότι πίσω υπάρχουν ταμπούρα, τα μόλις 36,9 m για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h τοποθετούν το Captur μεταξύ των καλύτερων αυτοκινήτων της αγοράς, ανεξαρτήτως κατηγορίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Kia Stonic

Η πλούσια έκδοση Dynamic της δοκιμής (€21.140) δικαιολογεί τη διαφορά τιμής από την Expression (€19.670) με στοιχεία όπως τα εξαιρετικά σε απόδοση Full LED εμπρός φώτα, το προηγμένο σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης R-Link Evolution, η κάμερα οπισθοπορείας, οι εμπρός αισθητήρες στάθμευσης (το Expression έχει μόνο πίσω) και ο αυτόματος κλιματισμός. Απουσιάζουν όμως εντελώς συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως αυτόματο φρενάρισμα ή ειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα. Στος τέλος του χρόνου θα είναι διαθέσιμο ένα σύστημα ελέγχου νεκρής γωνίας, ως έξτρα.

Με την ανανέωσή του, είναι δεδομένο ότι το Captur βελτιώθηκε αρκετά. Δεδομένο είναι επίσης ότι όποιος επιδιώκει τη μέγιστη οικονομία θα βολευτεί μια χαρά με το 1.5 dCi των 90 PS, έχοντας γλιτώσει και €850 κατά την αγορά του (δείτε εδώ τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του μοντέλου). Όμως πλέον, με τους 110 PS και το 6άρι κιβώτιο, το Captur μπορεί να προσπεράσει τον ανταγωνισμό του, κυριολεκτικά και μεταφορικά.


Τι λέει το DRIVE
Με τις βελτιώσεις της πρόσφατης ανανέωσης και την επιπλέον δύναμη του 1.5 dCi 110, το Captur βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στην κορυφή της κατηγορίας.
Τιμή Aπό €19.670
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 110 PS/4.000 rpm, 26,5 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0”
0-400 m 17,8” @ 125,7 km/h
0-1.000 m 33,0” @ 155,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,7”
50-80 km/h (3η) 3,9”
80-110 km/h (3η) 5,7”
80-110 km/h (4η) 6,7”
110-140 km/h (4η) 10,8”
110-140 km/h (5η) 11,2”
110-140 km/h (6η) 13,1”
Φρένα 100-0 km/h 36,9 m
Τελική ταχύτητα 182 km/h
Μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 98 g/km
Διαστάσεις 4.122 x 1.778 x 1.556 mm
Χώρος αποσκευών 377-455 lt
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις DRIVE

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία