
Porsche: Αλλαγή σκυτάλης, πρόταση εξαγοράς από τη Rimac
Διπλή ανακατάταξη στον κόσμο των σούπερκαρ. Η Porsche αλλάζει CEO και η Rimac διεκδικεί τον πλήρη έλεγχο της Bugatti.

Η Porsche βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι και κάνει στροφή στην πορεία της. Ο CEO, Oliver Blume, αποχωρεί από τη θέση του στην Porsche AG ύστερα από δέκα χρόνια, αναλαμβάνοντας πλέον αποκλειστικά τα ηνία του Volkswagen Group.
Τη θέση του θα πάρει ο Michael Leiters, ο οποίος επιστρέφει σε γνώριμα λημέρια. Εργάστηκε στην Porsche στο παρελθόν και τελευταία ήταν επικεφαλής στη McLaren.
Η αλλαγή αυτή δεν είναι τυχαία: Οι μετοχές της Porsche έχουν έχουν υποτιμηθεί σχεδόν στο μισό από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2022, ενώ η μετοχή της Volkswagen έχει χάσει σχεδόν 30%. Ενώ η γκρίνια πολλαπλασιάζεται.
Το νέο πρόσωπο της Porsche, ο Leiters, θεωρείται «επιστροφή στις ρίζες». Με σημαντικό τεχνικό υπόβαθρο, γνώση της μάρκας και εμπειρία στην ανάπτυξη υβριδικών και ηλεκτρικών συστημάτων
Η εταιρεία εξετάζει να επιβραδύνει τη μετάβαση αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση και να επεκτείνει τα μοτέρ εσωτερικής καύσης, με νέα μοντέλα που θα συνδυάζουν θερμική και ηλεκτρική τεχνολογία.
Παράλληλα, στην άλλη όχθη του ίδιου ομίλου, η Rimac διαγράφει τη δική της πορεία. Ο ιδρυτής και CEO της Rimac, Mate Rimac, έθεσε επισήμως στο τραπέζι τη δυνατότητα εξαγοράς του 45% που κατέχει η Porsche στην κοινοπραξία Bugatti-Rimac, με στόχο να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο του ομίλου που κατέχει το θρυλικό όνομα Bugatti.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche: Πτώση μετοχών 9,3% ένεκα της ηλεκτρικής αναδίπλωσης
Η δομή της εταιρείας χρονολογείται από το 2021, όταν η Rimac Group απέκτησε το 55% της Bugatti-Rimac και η Porsche το υπόλοιπο 45%. Αν η Porsche θέλει ζεστά μετρητά, τώρα είναι η ευκαιρία.
Το σχέδιο του Rimac για εξαγορά συνδυάζεται με τη συνεργασία ενός διεθνούς επενδυτικού σχήματος και ιδιωτικών κεφαλαίων, καθώς θέλει «μακροπρόθεσμες αποφάσεις, επενδύσεις αποφασιστικές, χωρίς να πρέπει να λογοδοτείς σε 50 διαφορετικά μέρη».
Η σύγκλιση των δύο ειδήσεων αποτυπώνει κάτι ευρύτερο: Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες αναδιοργανώνονται απέναντι στις νέες δυναμικές της ηλεκτροκίνησης, τη στιγμή που νέοι παίκτες αμφισβητούν την καθεστηκυία τάξη.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Porsche σκέφτεται να σταματήσει να πουλά EV στην Κίνα
Θυμίζουμε ότι την περυσινή χρονιά, το Xiaomi SU7 πούλησε 6,5 φορές περισσότερο από την Porsche Taycan. Τη στιγμή που ήταν διαθέσιμο μόνο στην Κίνα, ενώ άρχισε να πωλείται τον Απρίλιο. Η Taycan -προφανώς- και τους 12 μήνες του έτους. Σε όλο τον πλανήτη.