Porsche: Πράγματι, οι Κινέζοι έχουν ξεφύγει τελείως

Porsche: Πράγματι, οι Κινέζοι έχουν ξεφύγει τελείως

Ο CEO της Porsche Κίνας αναλύει τους λόγους για τους οποίους η κινεζική αγορά έχει καταστεί αφιλόξενοι για τους Δυτικούς.

Porsche

Σαν πολύ γαλαντόμοι είναι τελευταία οι εκπρόσωποι της Porsche απέναντι στους ανταγωνιστές τους. Η αρχή έγινε όταν δύο από τους ανώτερους μηχανικούς της μάρκας οδήγησαν το Hyundai Ioniq 5 N κι έμειναν εντυπωσιασμένοι από τα οδηγικά του καλούδια.

Και τώρα, ο CEO Κίνας της μάρκας, Alexander Pollich, έδωσε συνέντευξη όπου παραδέχτηκε με ειλικρίνεια ότι ο ανταγωνισμός στην κινεζική αγορά είναι σκληρός και ότι «ο ρυθμός της καινοτομίας των Κινέζων είναι εκπληκτικός».

Ανέφερε ότι η Taycan σημείωσε μεγάλη επιτυχία όταν πρωτοκυκλοφόρησε, αλλά πλέον «υπάρχει μια πραγματική πλημμύρα ηλεκτρικών μπερλίνων, σε εντελώς διαφορετικές κατηγορίες τιμών»

Porsche

Σίγουρα οι πωλήσεις της Porsche έχουν πληγεί από την εισροή ηλεκτρικών μοντέλων χαμηλότερης τιμής. Για παράδειγμα, το Xiaomi SU7 Ultra των 1.548 ίππων κοστίζει ένα κλάσμα της τιμής της ισχυρότερης Taycan, αλλά είναι ταχύτερο σε γυρολόγιο πίστας.

Τα πράγματα γίνονται χειρότερα κι από το γεγονός ότι πλέον ο φόρος πολυτελείας ξεκινά χαμηλότερα. Το 2016 το όριο ανερχόταν στις 157.000 ευρώ, ενώ τώρα έχει μειωθεί στις 108.000, καθιστώντας τα premium μοντέλα ακόμη πιο ακριβά και απρόσιτα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche: Τα λειτουργικά της κέρδη μειώθηκαν κατά 99%

Ως συνέπεια, η Porsche μειώνει τις αντιπροσωπείες της. Από 150 σημεία πώλησης το 2024, τώρα έχουν μειωθεί σε 120. Μέχρι το τέλος του επόμενου έτους θα έχουν απομείνει μόλις 80 φυσικά καταστήματα. 

Τα οποία περιμένουν με ανυπομονησία τα πρόσφατα ανακοινωθέντα SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ώστε να υλοποιηθεί η στρατηγική «Winning Back China».

Porsche

Η γερμανική εταιρεία πολυτελείας επιβεβαίωσε τα σχέδιά της για βενζινοκίνητη νέα Macan. Επιπλέον, το μοντέλο με τις τρεις σειρές καθισμάτων -που ενδοεταιρικά αναφέρεται ως Κ9, ενώ αρχικά παρουσιαζόταν ως αμιγώς ηλεκτρικό, τώρα μάθαμε ότι θα κυκλοφορήσει αρχικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ο επικεφαλής της Porsche στην Κίνα προειδοποιεί για ένα «δύσκολο» 2026, κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη. Τα νέα βενζινοκίνητα SUV δεν θα φτάσουν πριν από τα μέσα της δεκαετίας. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Jim Farley: Η Ευρώπη κινδυνεύει να παραδώσει το μέλλον της στους Κινέζους

Εν τω μεταξύ, η αναζωογόνηση των πωλήσεων μέσω μιας υπό-μπράντας, όπως η Audi διαθέτει την AUDI, δεν βρίσκεται στα πλάνα. Ο Pollich δεν το απέκλεισε εντελώς, αλλά διευκρίνισε ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν σχέδια για μια «δεύτερη» Porsche.

Η Porsche δεν είναι η μόνη παραδοσιακή premium εταιρεία που δυσκολεύεται στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Ο Όμιλος BMW -μαζί με τη MINI- σημείωσε πτώση 13% πέρυσι, η Mercedes-Benz 7% και η Audi 10,9%. Είναι η νέα, σκληρή πραγματικότητα μιας έντονα ανταγωνιστικής αγοράς που διαμορφώνεται από την άνοδο των τοπικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube