Porsche 911, η τελευταία θερμική της γκάμας;

Porsche 911, η τελευταία θερμική της γκάμας;

Με την Porsche να βαδίζει φουλ προς τον εξηλεκτρισμό της, ο Γερμανός κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι η Porsche 911 θα διατηρήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στη γκάμα της μέχρι το 2030.

Porsche 911

Δεν είναι μυστικό ότι η Porsche πιέζει ισχυρά προς τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της. Περιλαμβάνεται και η Porsche 911 σε αυτή την πορεία;

Για του λόγου το ασφαλές να σημειώσουμε ότι η Porsche θα προσφέρει μια 100% ηλεκτρική παραλλαγή της επόμενης γενιάς Macan, και των 718 Cayman και 718 Boxster, βασισμένες στην πλατφόρμα PPE που εξελίσσεται από κοινού με την Audi. 

Η εμβληματική Porsche 911, το πιο πετυχημένο σπόρτσκαρ και αγωνιστικό όλων των εποχών, γιορτάζει την 60ή επέτειό της τον προσεχή Σεπτέμβριο

Porsche 911

Ωστόσο, εάν η Cayenne δικαιούται επίσης την αποκλειστικά ηλεκτρική έκδοσή της και η ίδια μοίρα περιμένει την Panamera, η Porsche 911 θα ξεφύγει από αυτή την προοπτική. Και θα παραμείνει το μοναδικό μοντέλο της φίρμας που θα διατηρήσει τον θερμικό κινητήρα κάτω από το καπό μέχρι το 2030 -ή ακόμη παραπέρα.

Στόχος της Porsche είναι να πουλάει 80% ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030 μέσω ενός γενικού εξηλεκτρισμού της γκάμας, που εκτός από την 100% ηλεκτρική Taycan θα περιλαμβάνει τις Macan, Cayenne, Panamera και 718 Cayman/Boxster. Με μια εξαίρεση, όπως είπαμε. Τη μυθική Porsche 911, σύμβολο, αλλά και ουσία, DNA του Γερμανού κατασκευαστή.

Ωστόσο, στην τρέχουσα κατάσταση των πραγμάτων, η Porsche 911 είναι μόλις το τρίτο μοντέλο του Zuffenhausen με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως -το πρώτο 3μηνο του 2023. Αντιπροσωπεύοντας το 13% των πωλήσεων έναντι του 58% να κατανέμεται σχεδόν εξίσου μεταξύ της Porsche Macan και της Porsche Cayenne.

Porsche 911

Αν και θα μπορούσαμε να περιμένουμε μια ελαφρά αναλογική μείωση στις πωλήσεις αυτών των δύο best-seller μόλις γίνουν αποκλειστικά ηλεκτρικά –μια θερμική παραλλαγή τους θα παραμείνει παράλληλα στην αγορά αρχικά- και ότι η εμπορική απόδοση της 911 διατηρηθεί, ο στόχος των ηλεκτρικών Porsche για το 80% των ετήσιων πωλήσεων φαίνεται λογικός.

Ωστόσο, για να μπορέσει η Porsche να συνεχίσει να πουλά τον θρύλο της με θερμικούς κινητήρες –πιθανώς υβριδικούς για να είμαστε ακριβέστεροι– θα χρειαστεί να ποντάρει στα e-fuel, τα οποία είναι πλέον αποδεκτά από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι το 2035.

Porsche 911

Και αυτό είναι μόνο καλό, καθώς η Porsche επενδύει στην ανάπτυξη αυτών των υποτιθέμενων ουδέτερων σε άνθρακα καυσίμων που θα επιτρέψουν στην 911 και στο flat 6 που φοράει να επιβιώσουν. Αλλά και σε όλους τους χρήστες των σημερινών και παλαιότερων θερμικών μοντέλων για να συνεχίσουν να απολαμβάνουν την Porsche τους μακροπρόθεσμα.

Ωστόσο, εξ αυτού συνάγεται ότι η Porsche εξακολουθεί να πιστεύει στα θερμικά μοτέρ –για μια πολύ πλούσια πελατεία, φυσικά– και δεν σκοπεύει να «βεβηλώσει» την εμβληματική 911 που γιορτάζει την 60ή επέτειό της τον προσεχή Σεπτέμβριο. Κάτι που προμηνύει την ευημερία του ονόματος προς ένα μέλλον με ιερά τέρατα όπως η Porsche 911 GT3 και η GT3 RS. Ακόμα κι αν δεν μπορούμε να τις αγοράσουμε, ποιος θα παραπονεθεί;
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube