Ποιο είναι το μέλλον της SEAT;

Ποιο είναι το μέλλον της SEAT;

Το VW Group εξετάζει πλέον πολύ σοβαρά να μετατρέψει τη SEAT σε μια μάρκα μικροκινητικότητας. 

H SEAT είναι το προβληματικό παιδί στην οικογένεια του VW Group. Δεν βγάζει χρήματα, δεν έχει ηλεκτρικά οχήματα και η γκάμα των προϊόντων της είναι πολύ μικρή.

Αντίθετα η Skoda, που ξεκίνησε την καριέρα της στο VW Group από υποδεέστερη θέση, έχει εξελιχθεί, έχει πλούσιο πάρκο μοντέλων και πουλάει πολλά περισσότερα αυτοκίνητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η SEΑΤ πέρυσι πούλησε 385.600 οχήματα παγκοσμίως, σημειώνοντας μείωση 18,1% σε σύγκριση με το 2021. Ποιο μπορεί λοιπόν να είναι το μέλλον της;

Το ερώτημα γίνεται ακόμη πιο έντονο αν συνυπολογίσουμε την επιτυχία της Cupra, η οποία και πολύ καλά προϊόντα παράγει και κύρος προσδίδει και σφραγίζει την σπορ εικόνα στην οποία παλαιότερα στόχευε η SEAT. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Video δοκιμή: CUPRA Formentor VZ5

Το διοικητικό συμβούλιο της VW έχει «πονοκεφαλιάσει» πολλές φορές με τα ίδια ερωτήματα και τώρα οι πληροφορίες θέλουν τα μεγάλα κεφάλια του VW Group να έχουν σχεδόν συμφωνήσει σε μια ριζοσπαστική λύση την οποία παλαιότερα αρνούνταν: Να κλείσουν τελείως της εταιρεία και να την επαναπροσανατολίσουν με προϊόντα που έχουν να κάνουν με την μικροκινητικότητα.

Σύμφωνα με μια νέα έκθεση, η SΕΑΤ μπορεί να σταματήσει να κατασκευάζει κανονικά αυτοκίνητα και να επανατοποθετηθεί ως μια μάρκα αστικής μετακίνησης που εστιάζει στην προσφορά σκούτερ, microcars και ποδηλάτων σε νεότερους αγοραστές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το SEAT MÓ eScooter 125

Επικαλούμενη ανώνυμα στελέχη της SΕΑΤ, η έκθεση σημειώνει ότι η εταιρεία προσβλέπει στο τι θα έπρεπε να κάνει η μάρκα μετά το 2035, όταν τεθεί σε ισχύ η πανευρωπαϊκή απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Το μόνο EV στη γκάμα της Seat είναι το σκούτερ Mo και φαίνεται ότι η εταιρεία θα μπορούσε να επεκτείνει αυτή την πλευρά της επιχειρηματικής της δραστηριότητας, προσθέτοντας πιθανώς περισσότερα ηλεκτρικά δίτροχα καθώς και ηλεκτρικά microcars.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Nέο CUPRA Tavascan με 340 ίππους

Οποιαδήποτε και αν είναι η απόφαση, θα πρέπει να ληφθεί μέχρι το 2030, ώστε η εταιρεία να έχει μπροστά της μια πενταετία για να αναπτύξει τις νέες της δραστηριότητες ενόψει του 2035 όταν και θα απαγορευτούν πλήρως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης. «Η Seat θα μπορούσε να μεταμορφωθεί σε πάροχο λύσεων κινητικότητας/μάρκα αστικής μετακίνησης για νέους, όπως με το Seat Mo», σημειώνει στέλεχος της εταιρείας που θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του για ευνόητους λόγους. 

Να θυμίσουμε πως εκτός από το Μο, η εταιρεία είχε παρουσιάσει το Minimo concept, αλλά αυτό το σχέδιο σταμάτησε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Το βρετανικό Autocar σε ρεπορτάζ του αναφέρει πως η SEAT δεν σχεδιάζει να λανσάρει κάποιο ηλεκτρικό όχημα μέχρι το 2026. Αυτό το έργο φέρεται να έχει ανατεθεί στην Cupra που θα έχει το ηλεκτρικό crossover Tavascan  προσφέροντας μια πιο σπορ εναλλακτική στο Volkswagen ID.5 αλλά και άλλα οχήματα που θα βασίζονται στην πλατφόρμα MEB του ομίλου.

Μάλιστα η Cupra εξετάζει μια πιθανή είσοδο στη Βόρεια Αμερική σε μια προσπάθεια να επεκτείνει τις δραστηριότητές της. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα στελέχη της εταιρείας αναλύουν αυτήν με τις πρώτες εκτιμήσεις να είναι πολλά υποσχόμενες. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube