Test ride: SEAT MÓ eScooter 125, photo credits DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis
node/44272

Test ride: SEAT MÓ eScooter 125

To όραμα «urban mobility» του Ισπανού κατασκευαστή παίρνει σάρκα και οστά με το πρώτο δείγμα γραφής αυτής της προσπάθειας να είναι ένα ηλεκτρικό σκούτερ! Το SEAT MÓ eScooter 125!

Η SEAT διευρύνει τον ορίζοντά της με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. Πιο συγκεκριμένα, σε ένα μέλλον σημαντικά διαφορετικό από το σήμερα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στα μέσα που θα χρησιμοποιούμε για τις μετακινήσεις μας στα μεγάλα αστικά κέντρα. Και ένα από αυτά είναι το SEAT MÓ eScooter 125.

Οι Ισπανοί δεν ξύπνησαν ξαφνικά ένα ωραίο πρωί και είπαν να ασχοληθούν με αυτό που ονομάζεται «αστική μικροκινητικότητα». Είχαν δείξει τις προθέσεις τους ήδη από το 2017, όταν στην έκθεση τεχνολογίας MWC στη Βαρκελώνη παρουσίασαν τα πρώτα δείγματα γραφής αυτού του οράματος.

Μη λησμονούμε άλλωστε πως η Βαρκελώνη, το σπίτι της SEAT, είναι από τις λίγες ευρωπαϊκές πόλεις που μπορούν να υποστηρίξουν άμεσα ένα τέτοιο εγχείρημα. Λόγω ρυμοτομίας, ανάγλυφου αλλά και κυρίως επειδή τα σκούτερ, τα ποδηλάτων, τα πατίνια και τα άλλα εναλλακτικά οχήματα είναι ιδιαιτέρως δημοφιλή στους κατοίκους της.

Test ride: SEAT MÓ eScooter 125, photo credits DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis
Υπάρχουν τρία προγράμματα λειτουργίας, τα Εco, City και Sport. Στο πρώτο η τελική αγγίζει τα 60 km/h και γίνεται ανάκτηση ενέργειας όταν «κλείνει» τελείως το γκάζι. Στο City δεν υπάρχει ανάκτηση και η τελική αγγίζει περίπου τα 80 Km/h. Στο Sport θα απολαύσεις στο μέγιστο τις δυνατότητες του ηλεκτρομοτέρ.


Πέντε χρόνια αργότερα, οι Ισπανοί είναι πλέον στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσουν στο ευρύ κοινό τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας. Δύο ηλεκτρικά πατίνια και ένα ηλεκτρικό σκούτερ, όλα υπό τη στέγη του νεοσύστατου Seat MÓ brand!

Το ηλεκτρικό SEAT MÓ eScooter 125 προσφέρει επιδόσεις αντίστοιχες ενός αντίστοιχου με κινητήρα εσωτερικής καύσης 125 cc και μπορείς να το οδηγήσεις με δίπλωμα αυτοκινήτου! Αρκεί να έχεις κάνει τρία επιπλέον σχετικά μαθήματα.

Το μεταξόνιό του ανέρχεται στα 1,43 m, ενώ το βάρος φθάνει τα 150 kg. Είναι δηλαδή βαρύ συγκριτικά με τα συμβατικά σκούτερ, αλλά αναλογιστείτε πως μόνο η μπαταρία ζυγίζει 41 kg. Το μήκος ξεπερνά ελαφρώς τα 2 m με το πλάτος να αγγίζει τα 72 cm, ενώ ο αναβάτης κάθεται 78 cm ψηλότερα από το έδαφος.

Ο ηλεκτροκινητήρας του SEAT MÓ eScooter 125 στεγάζεται στον πίσω τροχό, αφήνοντας έτσι τον απαραίτητο χώρο για την μπαταρία κάτω από τα πόδια του αναβάτη. Αλλά και έναν αρκετά μεγάλο αποθηκευτικό όγκο 39 lt κάτω από τη σέλα για να μπορούν να αποθηκευτούν με άνεση δύο full face κράνη.

Test ride: SEAT MÓ eScooter 125, photo credits DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis
Η μπαταρία των 51V έχει χωρητικότητα 5,6 kWh και σχήμα σχεδόν κυβικό. Αφαιρείται, είναι τροχήλατη και μεταφέρεται στο σπίτι ή στο γραφείο για φόρτιση.


Η SEAT φρόντισε βέβαια έτσι ώστε η μπαταρία του MÓ eScooter να αφαιρείται και να μετατρέπεται σε ένα τροχήλατο βαλιτσάκι. Συσκευασία που μπορεί να μεταφέρει κάποιος στο σπίτι ή στον χώρο εργασίας για να φορτίσει χωρίς να ψάχνει για καλώδια και μπαλαντέζες. Η φόρτιση της μπαταρίας ολοκληρώνεται σε οκτώ ώρες σε οικιακή πρίζα. Για τη στάθμη της φόρτισης υπάρχει αφενός μια φωτεινή ένδειξη, αφετέρου μια ειδική εφαρμογή που ενημερώνει το χρήστη μέσω του smartphone για την όλη διαδικασία.

Ο ηλεκτροκινητήρας του SEAT MÓ eScooter 125 αποδίδει μέγιστη ισχύ 12 PS και 9,4 σταθερά. Ωστόσο, παρά τα ουκ ολίγα κιλά που καλείται να αντιμετωπίσει, προσφέρει το νεύρο και το τσαγανό που χρειάζεσαι. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα 0-50 km/h έρχονται σε μόλις 3,9”, ενώ με τέρμα γκάζι τα 101 km/h που είδαμε ως μέγιστη τιμή (95 km/h αναφέρει η SEAT ως επίσημη τελική) στο ψηφιακό κοντέρ επιτυγχάνονται πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι θα περίμενες. Ή έστω πολύ πιο γρήγορα απ’ όσο γίνεται με ένα αντίστοιχο συμβατικό 125άρι σκούτερ. Για την ακρίβεια, η αίσθηση που σου δίνει κατά την επιτάχυνση είναι ότι οδηγείς ένα πιο δυνατό σκούτερ, πιο κοντά σε 200άρι με θερμικό μοτέρ.

Ο ηλεκτροκινητήρας του SEAT MÓ eScooter 125 στεγάζεται στον πίσω τροχό, αφήνοντας έτσι τον απαραίτητο χώρο για την μπαταρία κάτω από τα πόδια του αναβάτη. Αλλά και έναν αρκετά μεγάλο αποθηκευτικό όγκο 39 lt κάτω από τη σέλα για να μπορούν να αποθηκευτούν με άνεση δύο full face κράνη.
Η κεντρική οθόνη είναι LCD, ευκρινέστατη και απόλυτα πλήρης από πληροφορίες.


Ανάλογα τώρα με το mode που θα επιλέξεις (Eco, City και Sport) αλλάζει και η απόκριση στο γκάζι καθώς και η κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας. Το σημαντικό όμως είναι πως ακόμα κι αν η μπαταρία (τάση 51V με χωρητικότητα 5,6 kWh) αδειάσει αρκετά, η επιτάχυνση και η τελική ταχύτητα παραμένουν πολύ κοντά στις ονομαστική τιμή τους. Στο σημείο αυτό αξίζει επίσης να σημειώσουμε πως το σκούτερ της SEAT έχει και «ρεζέρβα». Όταν η μπαταρία φαίνεται να έχει αδειάσει πλήρως, απομένουν περίπου άλλα 10 km αυτονομίας.

Το SEAT MÓ eScooter 125 έχει κατασκευαστεί για ξεκάθαρα αστική χρήση. Κάτι που τονίζουν και οι Ισπανοί αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι δεν ενδείκνυται για παρατεταμένη κίνηση σε αυτοκινητόδρομο. Είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να κινείται σταθερά με έως 85 km/h χωρίς να υπερθερμαίνεται ο αερόψυκτος κινητήρας που είναι ενσωματωμένος στο κέντρο του πίσω τροχού.

Ο ηλεκτροκινητήρας του SEAT MÓ eScooter 125 στεγάζεται στον πίσω τροχό, αφήνοντας έτσι τον απαραίτητο χώρο για την μπαταρία κάτω από τα πόδια του αναβάτη. Αλλά και έναν αρκετά μεγάλο αποθηκευτικό όγκο 39 lt κάτω από τη σέλα για να μπορούν να αποθηκευτούν με άνεση δύο full face κράνη.
Ο κινητήρας βρίσκεται μέσα στο κέντρο του πίσω τροχού, υπάρχουν φώτα LED τόσο εμπρός όσο και πίσω και η μέγιστη αυτονομία ανέρχεται στα 137 km.


Φυσικά μπορείς να βγεις σε έναν αυτοκινητόδρομο για μια κοντινή εξόρμηση, αλλά το καλοκαίρι πρέπει να έχεις στην άκρη του μυαλού σου ότι θα είναι δύσκολο να διατηρήσεις τη μέγιστη ταχύτητα για πολλή ώρα. Ειδικά εάν η θερμοκρασία περιβάλλοντος υπερβαίνει τους 30 οC.

Αντίθετα, στα στενά των πόλεων το SEAT MÓ eScooter 125 σουλατσάρει με χαρακτηριστική άνεση, ευελιξία και στιλ. Πατάει πάνω σε τροχούς 15″ εμπρός και 14″ πίσω που σημαίνει ότι τα φαρδιά για την κατηγορία λάστιχα προσφέρουν την απαραίτητη πρόσφυση και άνεση. Η ανάρτηση (εμπρός τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 80 mm, πίσω μονόμπρατσο ψαλίδι με αμορτισέρ και διαδρομή 100 mm) απορροφά υποδειγματικά τις κακοτοπιές του οδοστρώματος, δίχως να μεταφέρει κραδασμούς στο τιμόνι ή ταλαντώσεις στο πλαίσιο.

SEAT MÓ eScooter 125, photo credits DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis
H δερμάτινη σέλα είναι άνετη και μεταφέρει με χαρακτηριστική ευκολία δύο ενηλίκους αναβάτες. Ο χώρος από κάτω της χωρά δύο full face κράνη.


Τα υδραυλικά δισκόφρενα (δίσκοι διαμέτρου 260 mm εμπρός και 240 πίσω) έχουν διπίστονες δαγκάνες και είναι τόσο ισχυρά που χρειάζεται μια μικρή εξοικείωση ως προς την πίεση που ασκείται στις μανέτες. Η δεξιά, στην αρχή της διαδρομής της, ενεργοποιεί μόνο το e-brake του πίσω τροχού κι αν πιεστεί περισσότερο, εμπλέκει και το εμπρός δισκόφρενο. Καλύτερα λοιπόν μέχρι να συνηθίσεις τη χρήση τους να φρενάρεις πάντα με το χέρι και στην αριστερή μανέτα.

Το SEAT MÓ eScooter 125 προσφέρει όμως και κάτι εντελώς ασυνήθιστο για δίκυκλο αυτής της κατηγορίας. Αναφερόμαστε φυσικά στην όπισθεν, η οποία ενεργοποιείται κρατώντας πατημένο ένα κρυφό μπουτόν στο ύψος του δείκτη του αριστερού χεριού. Είναι ένα έξυπνο και πρακτικό τιπ ούτως ώστε να βγαίνεις εύκολα από έναν στενό χώρο όπου η αναστροφή και οι ελιγμοί είναι δύσκολοι.

Test ride: SEAT MÓ eScooter 125, photo credits DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis
Μέσω αυτού του πράσινου μπουτόν ενεργοποιείται η όπισθεν.


Το SEAT MÓ eScooter 125 είναι αναμφίβολα ένα από τα καλύτερα σκούτερ πόλης που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά. Ποιοτικό στην κατασκευή του, με μπόλικο γκάζι και σοβαρή αυτονομία, μας δίνει μια πρώτη γεύση για το πώς θα είναι τα δίκυκλα οχήματα του αύριο. Το βασικό μειονέκτημα είναι κατά κάποιο τρόπο η τιμή, η οποία δεν συνοδεύεται από ιδιαίτερα μεγάλη επιδότηση μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Άρα παραμένει υψηλή σε σχέση με τον συμβατικό ανταγωνισμό.

Το SEAT MÓ eScooter 125 σε αριθμούς
Κατηγορία eScooter
Κινητήρας Τύπου Hub, 12 PS, 240 Nm
Ανάρτηση εμπρός τηλεσκοπικό πιρούνι, πίσω μονόμπρατσο ψαλίδι
Διαδρομή ανάρτησης 80 mm εμπρός, 100 mm πίσω 
Βάρος 150 kg
Μέση αυτονομία 137 km
Τροχοί 15″ εμπρός και 14″ πίσω
Τιμή Από €6.790 (€5.990 με την επιδότηση Κινούμαι ηλεκτρικά)